شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پی اقدام جنایت بار رژیم سعودی در اعدام دهها تن از شیعیان و شهروندان، بیانیه ای صادر و این جنایت را بشدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پی اقدام جنایت بار رژیم سعودی در اعدام ده ها تن از شیعیان و شهروندان، بیانیه ای صادر و این جنایت را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

رژیم سعودی با توسل به شعار «مبارزه با تروریسم» و با سوء‌استفاده از شعار «جنگ علیه تروریسم» و شرایط کنونی بین‌المللی که در آن، جهان درگیر جنگ اوکراین و تنش روسیه و غرب است، به "قتل‌عام" وحشتناک گروهی از جوانان که از حق مشروع خود برای ابراز عقیده و برخورداری از حقوق مشروع و عادلانه برای زندگی آبرومندانه، برابری و آزادی استفاده کردند، اقدام کرده است.

این رژیم در جنایتی وحشتناک، ۸۱ زندانی از جمله ۴۱ تن از شیعیان جوان، هفت شهروند یمنی و یک سوری را به اتهام جنایات مرتبط با تروریسم اعدام و اعلام کرد که این افراد گمراه، پیرو شیطان و افکار ضاله‌ای مانند وابستگی به خارج و خیانت به کشور بودند.

این نخستین بار نیست که مقام‌های سعودی به اعدام دسته‌جمعی شهروندان مبادرت می‌کنند. این رژیم در سال‌های گذشته جنایت‌های وحشیانه زیادی مرتکب شده؛ از جمله در سال ۲۰۱۶ آیت‌الله شیخ باقر نمر النمر را به همراه ۴۶ تن دیگر اعدام کرد.

همچنان‌که برای نخستین بار نیست که رژیم سعودی با صدور بیانیه‌ای، اتهامات ساختگی از جمله تروریسم، قتل، آدم‌ربایی، شکنجه و قاچاق سلاح و جنگ در مناطق درگیر خارج از عربستان سعودی را به این افراد نسبت می‌دهد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ضمن عرض تسلیت این فاجعه غم بار بمحضر حضرت ولیعصر(عج)، این اقدام ظالمانه و جنایت فجیع را قاطعانه محکوم و از سکوت مجامع بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر بشدت انتقاد نموده و اعلام می دارد که این گونه اقدامات در جهت حفظ و ثبات حاکمیت سیاسی سعودی ها، نه تنها موفقیتی برای حکام عربستان به ارمغان نمی‌آورد بلکه حرکتش به سمت نابودی را تسریع می‌بخشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha