شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ساعت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیّات طرح لغو قانون تغییر ساعت رسمی کشور موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، کلیات طرح تغییر ساعت رسمی کشور در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی با ۱۵۵ رای موافق، ۷۰ رای مخالف و ۳ رای ممتنع تصویب شد.

این قانون مصوب مجلس در ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۸۶ است که بر اساس آن در ابتدای سال یک ساعت، ساعت جلو کشیده می شد و در نیمه دوم سال ساعت یک ساعت عقب.

مجلس شورای اسلامی همچنین به هیئت وزیران اجازه داد ساعت شروع به کار سازمان ها، ادارات و مراکز تابعه را متناسب با ماه های گرم سال نواحی مختلف کشور از اول خرداد تا پایان شهریورماه حداکثر یک ساعت زودتر تعیین کند.

خبرگزاری حوزه ۱۸ اسفند به نقل از ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، خبر از لغو تغییر ساعت داده بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یاسین IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    16 3
    خبرتون دقیق نیست. اولاً کلیات طرح تصویب شده و این به منزله تصویب نهایی نیست. ثانیاً هنوز به تأیید شورای نگهبان نیز نرسیده و معلوم نیست شورا تأیید کند، زیرا ظاهراً دولت موافق نیست و از طرفی به جهت عدم صرفه‌جویی انرژی و هزینه‌های اجرایی دیگر، بار مالی نیز دارد و طبق رویه معمول، شورای نگهبان در چنین مواردی، طرح‌های دارای بار مالی را که منبع تأمین یا جبران آن مشخص نشده باشد، مخالف قانون اساسی تشخیص داده و برمی‌گرداند.
  • علی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 2
    ساعت قدیم و جدید یعنی چه؟
  • حسین IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    4 4
    دستشان درد نکند . واقعا باعث آشفتگی عصبی مردم شده بود . اصلا جلو و عقب بردن ساعت چه معنایی دارد . کشور هایی که خودشان مبدع این کار بودند رهاش کردند
  • فوریت IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    4 1
    شورای محترم نگهبان لطف فرمایند در تایید مصوبه ثبات ساعت تسریع فرمایند تا رئیس جمهور محترم هم سریعتر ابلاغ و اول سال آینده اجرایی شود
  • راد IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 3
    واقعأ جای تاسف دارد که روزهای زیبای شش ماه اول سال را کوتاه کنند
    • ؟! IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 0
      بحق چیزهای ندیده و نشنیده ! جابجایی ساعت و ثباتش چه تاثیر تکوینی رو طولانی تری و عکسش داره؟! توهماتمون رو چرا واقعیت وانمود می کنیم؟!!!
  • فوریت IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    خبری امروز رادیو خواند مبنی این که مساله ساعت بعد از بودجه و بررسی انرژی و ... بابا جان اولا موضوع ساعت ساده است، اکثریت جامعه موفق تغییر ساعت نیستند. ثانیا اشتباه حل مشکل اداری از طریق ایجاد نوسان در زمان سنج ، نبایستی برای یک آن ادامه بیابد. ادارات ، مساله برق و ... از طریق روانی ساعت اداری و با اختیارات بیشتر دادن به دولت قابل حله. نباید این زمینه کاری عموم مردم مدام دچار تغییر بشود. شورای محترم نگهبان لطفا سریعتر. از الآن مردم تعلل و کندی کار را از شما می بینند...
  • مشکل خاص و عام IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    موضوع تغییر ساعت نه تنها برای عامه مردم بلکه برای خواص و حتی مراجع معظم هم قابل قبول نبود، لذا دروس خارجشون رو روی روال گذشته در سال جدید برگزار می کردند. بزرگواران شورای نگهبان لطف کنند حد اقل این آغازین روزهای سال جدید یکی از عوامل تشویش خاطر مردم را با تایید مصوبه رفع نمایند، معمول مسایلی که از جمله انرژی بیان می شد با جابجایی ساعت اداری قابل حل است. اگر زودتر اقدام شود، رئیس جمهور هم سریع ابلاغ نماید، سال جدید دیگر دغدغه نوسان بستر کاری عموم مرتفع می شود إن شاء الله تعالی.
  • ارتباط IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    امروز بارها با دو شماره شورای نگهبان تماس گرفتم، کسی گوشی برنداشت؟! چرا؟ شورای نگهبان می بایست مدام امکان گرفتن نظرات داشته باشد، تا بررسی مصوبات و رد یا تایید آنها از اتقان بیشتری برخوردار باشد.
  • ساعت اداری نه رسمی IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    «متن ماده واحده به شرح زیر است: قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶/۵/۳۱ مجلس شورای اسلامی نسخ می گردد. به هیات وزیران اجازه داده می شود ساعت شروع به کار سازمان‌ها، ادارات و مراکز تابعه را متناسب با ماه های گرم سال نواحی مختلف کشور از اول خرداد تا پایان شهریورماه حداکثر یک ساعت زودتر تعیین کند.» کجای چنین مصوبه ای به دولت حق تغییر ساعت رسمی داده است؟ چرا آقای حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور چنین می گوید؟! مصوبه فقط احازه تغییر ساعت اداری در بخش از سال داده است، که ایشان می بایست تلاش می کرد تا دست دولت در تنظیم ساعت اداری بازتر باشد
    • نشر IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 0
      خبرگزاری فارس که نقل قول آقای حسینی را منتشر کرده بود، ماده واحده، و توضیح بنده را منتشر نکرد! خبرگزاریها می بایست پل ارتباطی مردم ، صاحب نظران، با مسئولان باشند.
  • باز هم! IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    متاسفانه با خبری که از معاون اول رئیس جمهور نقل شده باز هم همان آشو همان کاسه است! حد اقل یک سال دیگر هم... می توانستند سریع مشکل ساعت رو حل کنند اما ...
  • تعلل IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    تصمیمات دقیقه نودی محلس این میشه که باز هم سال آینه ساعت جدید و قدیم داریم و ...!