دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فاطمه شجاعیان

حوزه/ فاطمه شجاعیان گفت: چرا برای امام زمان انتظار را نشستن معنا می‌کنیم؛ نشستن و دعا کردن، انتظار برای امام زمان(عج) یعنی حرکت، تلاش و دویدن؛ انتظاری که ایستایی بیاورد این انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، فاطمه شجاعیان از محققان و پژوهشگران و اساتید در دیدار با طلاب و فعالان فرهنگی، در سالن بنت المصطفی مجتمع جامعة الزهرا(س) سمنان ضمن عرض تبریک نیمه شعبان ضمن بیان ویژگی منتظر واقعی، اظهار کرد: شیعیان ویژگی هایی دارند مثل از شدت نماز شب و خوف از خدا گریه کردن و روزه داری کردن؛ تا چشمان گناهکار ما به چهره دلربای امام زمان(عج) روشن گردد، ما منتظران آقا هستیم، یک عمر انتظار کشیدیم دعای ندبه و فرج خوانیدم و یابن الحسن گفتیم.

وی افزود: اگر منتظر هستید پس چرا آثار انتظار را در شما نمی‌بینم؛ ای مومنین چرا چیزی را میگوید که به آن عمل نمی‌کنید؛ کسی که ادعا می‌کند به زبان می گوید به ظاهر هم منتظر است، ولی در عمل این طور نیست و عمل نمی‌کند.

استاد حوزه خواهران تصریح کرد: چیزی که به آن عمل نمی‌کنید به زبان نیاورید، همه ما مدعی انتظار هستیم نه منتظر واقعی؛ انتظار باید اثر داشته باشد باید خود را نشان دهد؛ انتظار یعنی تلاش برای آماده شدن و پذیرایی از مهمان.

وی افزود: چرا برای امام زمان(عج) انتظار را نشستن معنا می‌کنیم؛ نشستن و دعا کردن، انتظار برای امام زمان(عج) یعنی حرکت، تلاش و دویدن؛ انتظاری که ایستایی بیاورد این انتظار نیست.

شجاعیان گفت: انتظار باید در ما نشان داده شود؛ وقتی ما چیزی را گم می‌کنیم در تلاش برای پیدا کردن آن هستیم هر چه آن شیء گران قیمت تر باشد تلاش ما بیشتر خواهد بود؛ بی قراری زیاد خواهد بود، پس چرا برای امام زمان بی قراری نمی‌کنیم؟ مگه‌ ما گمشده نداریم آیا کسی از حرکات و سکنات ما متوجه میشود که ما گمشده داریم از زندگی ما متوجه میشود ما منتظر کسی هستیم؟

وی تصریح کرد: اگر متوجه شدند که ما منتظر هستیم می‌شود گفت که ما منتظر واقعی هسیتم و این ادعا برای انتظار درست است.

این استاد حوزه در ادامه افزود: ما بانوان، ریحانه خلقت و مادر هستیم، یعنی بی بدیل ترین و سازنده ترین نقشی که یک انسان می تواند داشته باشد مادر بودن است؛ مادر، زن محور تربیت و عاطفه خاتواده است و بیشترین تاثیر را دارد.

وی گفت: ما بانوان که بیشترین تاثیر را در تربیت نسل داریم، باید برای انتظار چه کنیم؟ نقش مادری و زن بودن مسئولیت بسیار سنگینی بود که خداوند متعال بخاطر زن بودن برخی تکالیف را از بانوان معاف کرد؛ زن بودن و مادر بودن خیلی مهم تر از امام و پیامبر بودن است.

شجاعیان افزود: حضرت زهرا(س) امام نیست اما کُفّ حضرت علی(ع) حجت خدا بر روی زمین است؛ انتطار ادعا نیست در عمل باید نشان داده شود؛ مهمترین وظیفه ما به عنوان زن در جامعه امروز چیست؟

وی افزود: یکی از مهمترین مسئولیت های ما انسان سازی است که نقش مهم مادران است؛ دشمنان بسیج شدند که مادری را کم رنگ و بی ارزش کنند؛ یکی دیگر از مسئولیت های ما در بحث منتظر واقعی تربیت نسل منتظر است، ببینید به چه اندازه در تربیت سرباز برای آقا تلاش کرده ایم. آیت الله بهاء الدینی گفته اند: "خودتو تربیت کن بچه ها تربیت می‌شوند."

استاد حوزه تصریح کرد: یک بانو زمانی می‌تواند این کار را انجام دهد که به دو مسئله اشراف داشته باشد: جایگاه انسانی زن و رویکرد زن؛ در همین قرن و بشر همین الان جاهلان کارهایی انجام میدهند اما پیشرفته تر وقتی زن درحد کالا شده است به اسم آزادی زن شرافت رو از او می گیرند .

وی افزود: باید بدانیم اسلام از زن چه چیزی می‌خواهد؛ بیشترین مسائل اجتماعی، حجاب، عفاف و... مهم تر از حجاب و عفاف قرآن فقط بحث حجاب را بیان نکرده بلکه به عفاف هم اشاره شده است، پس نگویید "برادرم نگاهت" "خواهرم حجابت" بلکه بگوییم "خواهرم شما هم نگاهت"؛ مراقب نگاهت باش وقتی به نامحرمی نگاه میکنی او را با همسر خود مقایسه میکنی؛ بهترین چیز برای یک زن این است که هیچ مردی اورا نبیند و او هم هیچ مردی را نبیند؛ این یک امر اخلاقی است؛ اگر می‌خواهیم نسل منتظر تربیت کنیم اول خودمان را تربیت کنیم اول خودم منتظر واقعی باشم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha