شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ سیده زهرا پیشنمازی گفت: اگر در انجمن‌های شعر وارد بشویم سروده‌هایمان را می‌بینند و با نوع نگاه، رفتار و گفتار ما آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، سیده زهرا پیشنمازی در محفل بهار انتظار، در جمع کادر مدارس و طلاب و شعرای طلبه که توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار شد اظهار کرد: روایات زیادی در مورد سرودن شعر در مورد اهل‌بیت(ع) داریم؛ در برخی سوره های قرآن هم می‌بینیم که هر کدام از آیات تا آخر با یک نظم تمام می شوند و وزن خاص خودشان را دارند؛ قرآن هم معجزه مفهومی و هم معجزه ارتباطات معانی و کلام را دارد.

وی ادامه داد: شما پای در وادی گذاشتید که قریحی و یک مسئله ذاتی است، اما مدیریت، تربیت و رشد این استعداد مسأله بسیار مهمی است؛ در جامعه‌ امروز زبان و هنر بسیار غلبه و ابعاد مختلفی دارد و یکی از ارزش های زبان فارسی، کتاب شعرای گران‌قدر مانند حافظ، سعدی و... است.

پیشنمازی اظهار کرد: وقتی که قرآن را تلاوت می کنیم، با انبوهی از مفاهیم مواجه می شویم، گاهی با خواندن بعضی از سروده‌ها نیز، انبوهی از مفاهیم را دریافت می کنیم و این ابیات آنقدر غنی است که انسان با خواندن یک مصرع یا بیت اوج حظ نصیبش می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: چقدر خوب است که گروه های هنری از حوزه‌های علمیه رشد کنند؛ در این مباحث باید زیاد کار بشود، یکی از دلایلی ‌که حوزه‌های علمیه در جامعه شناخته ‌شده نیست همین می باشد، چون ما در محیط خودمان هستیم و در این زمینه ها با دیگران ارتباطی نداریم؛ اگر در انجمن‌های شعر وارد بشویم ، سروده‌هایمان را می‌بینند و با نوع نگاه، رفتار و گفتار ما آشنا می شوند. شاعر باید بتواند با نگاه موحد خود به مسائل و مشکلات روز جامعه مانند خانواده، سبک زندگی، افزایش جمعیت، فرزند آوری و ... بپردازد.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha