دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام زمان(عج)

حوزه/ حرم مطهر حضرت رضا(ع) در آستانه نیمه شعبان و نوروز ۱۴۰۱ با نصب کتیبه‌های مناسبتی و پرچم‌ها و ریسه‌های رنگی آذین‌بندی شده و رنگ و بوی این اعیاد فرخنده در گوشه و کنار بارگاه ملکوتی شمس الشموس حس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، در آستانه میلاد باسعادت امام زمان(عج) و سال جدید و به همت خادمان اداره روشنایی، نوسازی چراغانی حرم مطهر رضوی در دستور کار قرارگرفته و ۱۵ هزار و ۷۰۰ متر انواع ریسه‌ در این ایام فرخنده روشنی‌بخش چشمان زائران شده است.

همچنین ۱۶ المان روشنایی در صحن‌های آزادی، انقلاب اسلامی و گوهرشاد و ۴ لوستر بزرگ در صحن جمهوری اسلامی به چشم می‌خورد. چراغانی صحن پیامبر اعظم(ص) نیز با نصب دو المان و چراغ‌های آر.جی.بی(تمام‌رنگ) انجام‌شده و از ۳۵۰ متر پیکسل نورانی نیز برای نور آرایی ستون‌های این صحن بزرگ استفاده‌شده است.

فضا آرایی ویژه حرم مطهر رضوی به مناسبت نیمه شعبان و سال نو

چشم‌نوازی کتیبه‌های عید نیمه شعبان

به مناسبت نیمه شعبان، دو کتیبه بزرگ ۵۰۰ متری مزین به عبارت‌های «اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم» و «اللهم عجل لولیک الفرج» نیز در ایوان‌های باب الهادی(ع) و باب الکاظم(ع) صحن پیامبر اعظم(ص) نصب‌شده است.

همچنین چهار کتیبه بزرگ نیز در بالای ایوان‌های صحن‌های جمهوری اسلامی، آزادی، انقلاب اسلامی و گوهرشاد نصب‌شده که اشعار و عبارت‌های «ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی/ دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآیی»، «من زنده‌ام به عشق تو یا صاحب‌الزمان(عج)»، «السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه» و «السلام علیک یابن الزهرا(س)» به روی آن‌ها نقش بسته است.

کتیبه‌های سبزرنگ عمودی مزین به عبارت «اسعد الله ایامکم» نیز بر روی دیوارهای صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی نصب‌شده و فرارسیدن اعیاد نیمه شعبان و نوروز را به دلدادگان حضرت رضا(ع) شادباش می‌گویند.

نصب بنرهای «همه خادم الرضاییم»

دورتادور ستون‌های صحن پیامبر اعظم(ص) نیز بنرهایی نصب‌شده که به عبارت‌های «اللهم عجل لولیک الفرج»، شعار آستان قدس رضوی برای سال نو یعنی: «همه خادم الرضاییم؛ میزبانی کریمانه، عهد جاودانه» و همچنین دعای تحویل سال مزین شده است.

همچنین پرچم‌های رنگی در گوشه و کنار این آستان ملکوتی؛ از لبه پشت‌بام‌ها در صحن‌های غدیر، کوثر، قدس و امام حسن مجتبی(ع) به اهتزاز درآمده و حال و هوای شاد بهاری این قطعه بهشتی را دوچندان کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha