شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد وحیدی مدیر مرکز تخصصی مهدویت هرات و امام جمعه

حوزه / خطیب جمعه هرات گفت: خوشبختانه ما از حکومت های استبدادی و خانوادگی نجات پیدا کردیم. در تاریخ افغانستان حکومت هایی سرکار آمدند که اعضای یک خانواده یکی پس از دیگری بر مردم حکومت می کرد و هیچ حقی برای مردم قائل نبودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه از افغانستان، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد وحیدی ، امام جمعه این هفته نماز جمعه مسجد محمدیه جغاره هرات، ضمن تبریک عید بزرگ نیمه شعبان ، گفت: همگان به مهدویت و مهدی باوری به خاطر وجود احادیث متواتر که در بین شیعه و سنی و در کتب مختلف روایی آمده است باور دارند و حتی برخی از راویان اهل سنت در کتب روایی خود تأکید دارند که اگر کسی منکر وجود امام زمان (عج) باشد منکر خدا است .

وی با بیان اینکه در همه مذاهب اسلامی اعتقاد به مهدویت و حضرت مهدی (عج) وجود دارد و در بعضی موارد اختلاف نظر است ، افزود: شیعه معتقد است امام عصر به دنیا آمده و الان در غیبت کبری به سر می برند، همچنین امام مهدی (عج) منجی آخرالزمان و عدالت گستر است، از ذریه رسول خدا(ص) و از اولاد حضرت علی (ع) است این موارد از جمله اعتقادات مشترک شیعه و سنی است .

وی بابیان اینکه اعتقاد به مهدی موعود(عج) نقطه مشترک همه ادیان الهی است ، افزود: حضرت مهدی (عج) خلیفه خدا روی زمین است جهان را سامان می دهد، عمر حکومت های طاغوتی با ظهور این امام معصوم (ع) به پایان می رسد، عزت را به اهل ایمان بر می گرداند و امید مستضعفان است.

خطیب جمعه هرات در ادامه به قیام سالروز قیام خونین ۲۴ حوت مردم هرات در دوره حفیظ الله امین اشاره کرد و افزود: هزاران نفر از ۱۵ حوت تا ۲۹ حوت در هرات به خاطر قیام در مقابل رژیم سفاک زمان کشته شدند، ماهیت این قیام برای خدا بود .

وی افزود: رهبر حکومت آن دوره به صورت رسمی در جلسات سیاسی و گفت‌وگو با معاونان خود، خداوند و دین را به تمسخر می گرفت به ارزش ها و باورهای مردم طعنه می زد لذا مردم هرات و کابل و شمال افغانستان در آن دوره قیام کردند تا در مقابل چنین حاکمی فسادی ایستادگی کنند. مردم افغانستان از خون هایی که در مقابله با حاکمان فاسد داده اند پشیمان نیستند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه از حکومت های استبدادی و خانوادگی نجات پیدا کردیم. در تاریخ افغانستان حکومت هایی سرکار آمدند که اعضای یک خانواده یکی پس از دیگری بر مردم حکومت می کرد و هیچ حقی برای مردم قائل نبودند.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی با بیان اینکه براساس تعالیم دینی مذهب شیعه جعفری و مذهب حنفی مردم در مسائل کشور نقش دارند و در تصمیم گیری ها دخیل باشند ، افزود: امروز حاکمیت موجود در کشور باید دل مردم را به دست بیاورد با مردم همراه باشد.

وی در ادامه به مسئله اواکراین اشاره کرد و افزود: ما طرفدار جنگ و خونریزی نیستیم. امروز در عرصه بین الملل با همه طاغوت ها و با هر تجاوزی مخالفیم، ما بیشترین درد تجاوز کشورهای مختلف به سرزمین خود داریم، امیدواریم روزی جهان به سمت صلح برود.

استاد حوزه علمیه هرات در ادامه به اعدام ۸۱ عربستانی در روزهای اخیر که تعدادی از آنها هنوز به سن قانونی نرسیدند، ضمن محکومیت این جنایت گفت: برخی به خاطر عقیده و بدون محاکمه و اثبات جرم محکوم شدند، کسانی که این اعدام ها را انجام دادند خود را منادی حقوق بشر می دانند ما این عمل جنایت کارانه محکوم می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha