جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت آیت الله محمدی ری شهری در قم

حوزه/ آیت الله ری شهری، هیچگاه از نام و جایگاه رهبران انقلاب برای خود استفاده نکرد و به تمام معنا برای انقلاب مجاهدت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمدی ری‌شهری شنبه شب از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دیگر نهادها و با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، آیات و حجج اسلام والمسلمین سید هاشم حسینی بوشهری، محمدجواد فاضل لنکرانی، سید احمد خاتمی، محمود عبداللهی، سید جواد شهرستانی، ملکا، حاج ابوالقاسم خطیب وزیر اطلاعات، استاندار قم و ... در مسجد اعظم قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه،سخنران این مراسم بود که در سخنانی با اشاره به ویژگی های شخصیتی و علمی آیت الله ری شهری و پیام های تسلیت بزرگان از جمله رهبر معظم انقلاب برای این محدث حوزوی گفت:در پیام مقام معظم رهبری سه مرتبه از مجاهدت آیت الله ری شهری نام برده شد و هفت مرتبه اوصاف اخلاقی این عالم ذکر گردید.

وی با بیان این که این عالم در نوشتن سیره بزرگان سعی می کرد مطالبی را بازگو کند که مستند به آیات و روایات باشد و به قصد موعظه و پند گرفتن بیان می کرد، افزود: این درس بزرگی است که باید از بزرگان آموخت آنچه بیان می شود به سادگی از کنار آن نگذریم و آیت الله ری شهری آنچه را می نگاشت ابتدا در ضمیر، روح و روان خود پیاده می کرد و بعد به زبان و قلم می آورد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، با اشاره به روایتی در رابطه با روح ایمان اظاهر داشت: آیت الله ری شهری کسی بود که با نور الهی حرکت می کرد، روح ایمان در وجود او درخشان بود و کسی که باوی مواجه می شد، احساس شعف به او دست می داد؛اثر خضوع و خشوع در برابر روایات را در مکتوبات آن مرحوم می یابیم و در واقع اسلام حقیقی در وجودش پیاده شده بود.

وی با بیان این که ویژگی و تنوع علمی، اخلاقی، انقلابی، سیاسی توام با اخلاص ازآیت الله ری شهری، شخصیتی کم نظیر پدید آورده بود، به عرصه مجاهدت علمی آن عالم ربانی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت در قرآن و حدیث پیشتاز بود، حدیث را کاملاً با قرآن همراه ساخته بود و با هم کار را پیش می برد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با بیان این که آیت الله ری شهری حافظ کل قرآن و بسیاری از احادیث بود، گفت: آن عالم فقید در قرن گذشته حدیث شیعه را احیاء کرد؛ یکی از مجاهدت های ویژه علمی آیت الله ری شهری، خرج کردن آبروی خود در بیان حقایق بود و در بیان حقایق علمی کوتاه نمی آمد و همه کارهای وی همراه با اخلاص بود، هیچگاه به دنبال تعریف و تمجید نبود و همه فعالیت هایش را لطف خداوند می دانست.

وی افزود: آیت الله ری شهری در حوزه جهاد تبیین پیشتاز بود و کتاب هایی در این عرصه نوشت و روشنگری هایی کردو در مقابل تحریف ها دست به قلم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به مجاهدت های سیاسی آیت الله ری شهری اظهار داشت: مبارزه با باند نفوذ مهدی هاشمی از اقدامات این عالم است؛ در عرصه مقابله با نفوذ و نفاق پیشتاز و در این زمینه یاور امام بود؛ هیچگاه از نام و جایگاه رهبران انقلاب برای خود استفاده نکرد و به تمام معنا برای انقلاب مجاهدت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha