یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام باقری

حوزه/ حجت الاسلام باقری ارومی با تبریک فرارسیدن دوازدهم فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی، حضور گسترده مردم در همه پرسی سال ۱۳۵۸ و رأی قاطع «آری» به جمهوری اسلامی را نشانه علاقه عمیق مردم به تشکیل حکومت دینی و از بین رفتن استبداد و استکبار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به اهمیت بهره مندی از روزهای باقیمانده ماه شعبان تأکید کرد و به بیان فرازهایی از خطبه شعبانیه و اوصاف ماه مبارک رمضان پرداخت.

خطیب جمعه آستارا با تبریک فرارسیدن دوازدهم فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی، حضور گسترده مردم در همه پرسی سال ۱۳۵۸ و رأی قاطع «آری» به جمهوری اسلامی را نشانه علاقه عمیق مردم به تشکیل حکومت دینی و از بین رفتن استبداد و استکبار دانست.

باقری ارومی قرن چهاردهم را قرن زوال استبداد و اخراج استعمار از ایران خواند و گفت: این قرن با پایان جنگ جهانی اول و کودتای رضاخانی با استبداد و خفقان شروع شد و دست‌های استعماری انگلیس و آمریکا شاهان بی‌کفایت را بر اساس منافع خود عزل و نصب می کردند ولی پایان این قرن با عزت و قدرت ایران عزیز اسلامی در منطقه و جهان همراه بود.

وی با بیان این‌که در قرن چهاردهم شمسی امام خمینی(ره) پرچم اسلام و ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع) را بر دوش گرفت و عزت و قدرت اسلام را دوباره زنده کرد و شصت سال از قرن مذکور را با شکل‌گیری نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی و در نهایت استقرار نظام جمهوری اسلامی پیش برد و دست استعمارگران مستکبر را برای همیشه از این آب و خاک قطع نمود.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه در دوران طاغوت علیرغم حمایتهای همه جانبه غربی‌ها از حکومت پهلوی، بارها و بارها قسمت‌های مختلفی از خاک کشورمان به بیگانگان واگذار شد ولی در طول دوران انقلاب اسلامی علیرغم همه تحریم ها و تهدید ها و فشارهای مختلف مثل هشت سال جنگ تحمیلی ذره ای از خاک کشور را به بیگانه ندادیم و پیشرفت های بسیاری نیز به دست آوردیم.

باقری به تبیین نامگذاری سال ۱۴۰۱ به «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب پرداخت و افزود: اهمیت تولید دانش بنیان این است که کیفیت تولید بالا می رود و وقتی برای تحقق این امر شرکت‌های دانش بنیان جدید تاسیس شوند و کار پژوهشی واقعی انجام دهند اشتغال آفرینی در چند حوزه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر کیفیت محصولات تولیدی بالا برود و به سطح مطلوب بازارهای منطقه و جهان برسد، کشورهای مختلف خود متقاضی محصولات تولیدی ما می‌شوند و اقتصاد ما از حالت مقاومتی به حالت تهاجمی در خواهد آمد.

امام جمعه آستارا در پایان با اشاره به سفرهای نوروزی و میزبانی این شهرستان از مسافران نوروزی، از دادستان و مجموعه انتظامی به خاطر برقراری نظم و امنیت و برخورد با برهم زنندگان آرامش شهر و مردم تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha