شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1017041
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
رمز ارز

حوزه/ ماه مبارک رمضان که بنا بر نص حدیث حسنات در آن ده برابر و بعضاً هزار برابر اعطاء می شود بهترین زمان برای استخراج و بدست آوردن رمز ارز های حسنه و کسب ثروت معنوی  است که از آن می توان برای رفع نیازهای دنیا و آخرت هزینه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا پی سپار از اساتید حوزه علمیه در مطلبی در مورد ماه مبارک رمضان با عنوان «استخراج رمز ارز در ماه مبارک رمضان» آورده است:

چیستی رمز ارز
رمز ارز (Cryptocurrency) یا ارز دیجیتال شکلی از پول است که فقط در فضای دیجیتال و الکترونیک وجود دارد و برای استفاده از آن در معاملات از کامپیوتر یا کیف پول متصل به اینترنت استفاده می شود .از پول های دیجیتال می‌توان در سطح ملی یا بین‌الملل استفاده کرد.

ویژگی‌های رمز ارز ها
بر اساس تعریف بالا ارزهای دیجیتال شامل ویژگی‌های زیرند:
• ارزهای دیجیتال معادل فیزیکی ندارند ولی مثل پول های فیزیکی دارای ارزش قراردادی عرفی و قابل استفاده برای خرید کالا یا پرداخت هزینه خدمات اند.
• پول های فیزیکی بیشتر در جوامع خاص و بعضا جوامع بین الملل کاربرد دارند ولی پول های دیجیتال عموما در سطح بین الملل قابل استفاده اند.
• همانطور که پول های فیزیکی دارای واحد های قراردادی مختلف اند ارزهای دیجیتال نیز دارای انواع متعددی چون بیت ‌کوین و اتریوم هستند.
• استخراج (بدست آوردن) ارزهای دیجیتال مستلزم صرف انرژی قابل ملاحظه است بطوری که با فراگیر شدن کاربرد آنها در دنیا، میزان مصرف برق و انرژی برای استخراج آن‌ها نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته‌است.
• افزایش علاقه مردم به چنین دارایی‌هایی سبب رشد انفجاری آنها شده است.

رمز ارز مشترک دنیا و آخرت
رمز ارزی وجود دارد که هم ارز معنوی رایج و قابل استفاده در دنیاست و هم در آخرت؛ هم در دنیا برای زندگی انسان بکار می آید و هم در آخرت و آن «حسنه» است. خداوند در قرآن به ما آموخته: « رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ» (بقره:۲۰۱). یعنی خدایا در دنیا و آخرت به ما حسنه عطا کن و ما را از عذاب جهنم حفظ فرما.

ویژگی های رمز ارز حسنه
• این رمز ارز را مثل رمز ارزهای دیگر باید استخراج نمود (بدست آورد).
• استخراج این رمز ارز مستلزم صرف انرژی است. انرژی لازم برای استخراج این رمز ارز اراده و عزم انجام مواردی چون نماز، روزه، کمک به خلق خدا، حل مشکلات مردم، عبادات و مثل آن است.
• فرقی که بین بعضی از این موارد است اینکه از بعضی از آنها یک واحد حسنه استخراج می‌ شود و از بعضی مثل نماز جماعت اول وقت هزار حسنه.
• همانطور که رمز ارزها می‌توانند آدم را ثروتمند کنند این رمز ارز هم از لحاظ معنوی و بعضا در بعد مادی انسان را ثروتمند می‌کند.
• فرقی که این رمز ارز با رمز ارز های دیگر دارد این است که ارزش و سودمندی این رمز ارز قرار دادی نیست بلکه منطبق بر فطرت انسان است و بطور حقیقی بر زندگی دنیوی و اخروی انسان تاثیر می گذارد؛ درست مثل دارویی که اثر آن قراردادی نیست بلکه اثر حقیقی بر جسم انسان دارد.

حسنه چیست؟
بر اساس آنچه مفسرین از آیاتی نظیر آیه بالا بیان می فرمایند حسنه در این آیه به معنای هرگونه خیر و خوبی است و مفهومی وسیع و گسترده دارد که تمام مواهب مادی و معنوی را شامل می‌شود.

مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَیْرٌ مِنْهَا وَهُمْ مِنْ فَزَعٍ یَوْمَئِذٍ آمِنُونَ (نمل: آیه۸۹)

«هر کس حسنه ای بیاورد پس برای او (پاداشی) بهتر از آن است، و آنها در آن روز از بیم و ترس در امانند»

۲. جبران و دفع بدی‌ها
حسنه نابود کننده گناهان و جبران کننده بدیهاست:
وَأَقِمِ الصَّلَاةَ .... إِنَّ الْحَسَنَاتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ...(هود : آیه۱۱۴)
«و نماز را برپا دار... که به یقین حسنات گناهان را از بین می‌برد »

۳. سودمندی در دنیا و آخرت
استخراج حسنه در دنیا، سبب بهره‌مندی از آن در دنیا و آخرت است:
... لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا فِی هَٰذِهِ الدُّنْیَا حَسَنَةٌ ۚ وَلَدَارُ الْآخِرَةِ خَیْرٌ... (نحل: آیه۳۰)
« برای کسانی که نیکی کرده‌اند در این دنیا پاداشی نیک (زندگی پاکیزه و نیکو) است و به یقین خانه آخرت (برایشان) بهتر است ...»

بهر حال ماه مبارک رمضان که بنا بر نص حدیث حسنات در آن ده برابر و بعضاً هزار برابر اعطاء می شود بهترین زمان برای استخراج و بدست آوردن رمز ارز های حسنه و کسب ثروتمند معنوی است که از آن می توان برای رفع نیازهای دنیا و آخرت هزینه کرد.
امید است خداوند توفیق بدست آوردن آن را در این ایام به امت اسلامی، خصوصا نوجوانان و جوانان عزیز عنایت فرماید تا از شر حیله های فرهنگی دشمنان محفوظ بمانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha