جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیی

حوره/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) گفت: حوزه علمیه، اصول و محکمات اسلام را تبیین می‌کند و حافظ اسلام است و سپاه نیز به عنوان حافظ انقلاب در حال خدمت‌رسانی است، از طرفی کسی که حافظ انقلاب شد، حافظ اسلام است و این همان نقطه مشترک بین سپاه و حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام حسین علیی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان از روحانیون و رزمندگانی است که از روزهای اول حضور در حوزه، علاقه بسیاری به مجموعه سپاه داشته و در کنار حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، از هر فرصتی برای تبلیغ و ارتباط با رزمندگان و تبیین مبانی دینی استفاده می‌کرده است.

با این روحانی رزمنده برای آشنایی با اشتراکات بین حوزه‌های علمیه و مجموعه سپاه پاسداران همکلام شده‌ایم.

لطفا از نحوه ورود خود به سپاه بگویید؟

از دوران جوانی و حضور در حوزه علمیه، علاقه فراوانی نسبت به مجموعه سپاه پاسداران داشتم به نحوی که در دوران تحصیل در حوزه همیشه برای تبلیغ به مجموعه‌های سپاه و علی‌الخصوص، مناطق عملیاتی شمال غرب و پایگاه‌های مرزی اعزام می‌شدم.

این علاقه به مجموعه سپاه به حدی بود که با وجود پایان تحصیلات در سطح ۳ حقوق قضایی و آمادگی برای قضاوت، اما بنده وارد مجموعه سپاه و حوزه نمایندگی ولی فقیه شدم.

وجه اشتراک بین حوزه علمیه و سپاه پاسداران | سپاه و حوزه هر دو حافظ انقلاب و اسلام هستند

چند وقت است که در مجموعه سپاه مشغول فعالیت هستید؟

امروز ۱۵ سال است که افتخار فعالیت در خیمه اخص ولایت را دارا هستم و فعالیت در سپاه آذربایجان غربی، سپاه اردبیل و لشگر همیشه پیروز عاشورای آذربایجان که یادگار تبلور غیرت آذربایجان، شهید مهدی باکری بود را به عنوان افتخاری در مسیر خدمت به مردم و انقلاب در کارنامه دارم و ۱۴ آبان ۹۷ نیز بنا به تکلیف نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، پس از تبریز عازم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان شدم و در حدود ۴۰ ماه است که در خدمت سبزپوشان سپاه انصارالحسین(ع) همدان هستم.

قبل از حضور در همدان، آشنایی با این منطقه و مردم آن داشتید؟

علما و بزرگان همدان دارای نامی درخشان در طول تاریخ هستند که رهبر معظم انقلاب نیز بارها از آن یاد کرده‌اند، اما در بین سبزپوشان سپاه پاسداران، قبل از حضور در همدان با بزرگانی از جمله شهید همدانی ارتباط خوبی داشته‌ام که متاسفانه در زمان حضور بنده در همدان ایشان دیگر در بین ما حضور نداشتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

خاطره‌ای هم از شهید همدانی دارید؟

پس از حضور در همدان، خوابی عجیب از شهید همدانی دیدم که تا امروز دلیل آن برای بنده مشخص نشده است.

در این خواب بنده در مجموعه‌ای شبیه به یادمان دهلاویه حضور داشتم و شهید همدانی نیز در پشت بام مجموعه در حال مشاهده مجموعه بودند و بنده با مشاهده شهید، به دنبال ایشان رفتم، البته در خواب می‌دانستم که شهید همدانی شهید شده‌اند و لذا موضوعی را با ایشان مطرح کردم و شهید همدانی نیز در جواب با نگاهی معنا دار گفتند که "بعدا حکمت این خواب را خواهی فهمید" و بنده تا به امروز منتظر هستم که از حکمت این خواب مطلع شوم.

به نظر شما به عنوان روحانی که هم در حوزه حضور داشته‌اید و هم در سپاه پاسداران، چه وجه اشتراکی بین این دو نهاد انقلابی وجود دارد؟

حوزه علمیه به عنوان پایگاه اصلی امام زمان(عج) و طلاب نیز به عنوان سربازان اصیل حضرت(عج) در حال فعالیت هستند، موضوعی که بنده با تمام وجود به آن اعتقاد دارم و از طرفی سپاه پاسداران به عنوان یادگار حضرت امام(ره) و عصاره اصلی انقلاب، امروز بر اساس ماموریتی که امامین انقلاب بر دوش این نهاد انقلابی گذاشته‌اند، در کنار مسائل نظامی، ماموریت حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن را نیز بر عهده دارد.

به فرمایش رهبر معظم انقلاب، اصول محکمات انقلاب، اصول و محکمات اسلام است و کسی که حافظ انقلاب باشد، بر اساس همین روش اثباتی، حافظ اسلام خواهد بود، از طرفی حوزه علمیه، ضمن آنکه اصول و محکمات اسلام را تبیین می‌کند، اجازه تحریف اسلام را نیز نخواهد داد و حافظ اسلام است و سپاه نیز به عنوان حافظ انقلاب در حال خدمت‌رسانی است که با در نظر گرفتن فرمایشات مقام معظم رهبری به این نتیجه خواهیم رسید، کسی که حافظ انقلاب شد، حافظ اسلام است و این همان نقطه مشترک بین سپاه و حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    4 0
    امیرالمومنین علی(ع) هرگز از روی هوای نفس عملی انجام نداد، حتی در جانشینی بلافصل پیامبر(ص)، و به دلیل حساسیت و بقای حکومت اسلامی، سکوت کرد. سپاه پاسداران باید در خدمت انقلاب و ریشه های آن در حوزه های علمیه باشد و هر عملی انجام می دهد بر این اساس باشد و نه اینکه به عنوان یک موجودیت مستقل، اشتراکات خود با حوزه علمیه را برشمارد!
    • ابراهیم IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 4
      سرداران سپاه، سربازان انقلابند و به لباس سربازی خود افتخار می کنند، و همراه پیرو خط امام و رهبری هستند