شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عربستان

حوزه/ حجت الاسلام سید زکی الساده روحانی معارض عربستانی گفت: جنایت خونین آل سعود در ادامه و مکمل پروژه عادی سازی روابط سران مرتجع عرب با رژیم غاصب قدس است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، حدود یک ماه پیش رژیم آل سعود در جنایتی جدید بیش از ۸۰ مسلمان را به اتهامات واهی و متهم نمودن آنها به تروریست در سکوت کشورهای غربی و با چراغ سبز آمریکا به شهادت رساند. این درحالی است که محور غربی با همراهی رسانه هایشان از زمان آغاز جنگ اوکراین و روسیه بر روی شرایط انسانی و زندگی مردم اوکراین تمرکز نمودند و چشم بر جنایات رژیم های مرتجع عربی علیه ملت هایشان بستند.

حجت الاسلام "سید زکی الساده" روحانی معارض عربستانی با اشاره به جنایت آل سعود در به شهادت رساندن بیش از ۸۰ نفر از مسلمانان به دست رژیم آل سعود در گفت و گو با حوزه گفت: کشورهای غربی چشم و گوش و عقلشان را بر روی رویدادها و جنایاتی که در منطقه رخ می دهد می بندند گویی اتفاقی در منطقه نیفتاده اما در مقابل، چشمانشان را به طور کامل بر مناطقی که می خواهند باز می کنند و این رفتار دوگانه دلالت بر این دارد که دولت های غربی و آمریکا و کشورهای وابسته به آمریکا و اذناب آنها در برابر رویداد ها و جنایاتی که در بحرین و یمن می افتد سکوت می کنند جنایاتی که کودکان و زنان در آن قربانی می شوند.

جنایات خونین علیه ملت‌ها دستاورد رابطه با اسرائیل است

وی ادامه داد: زمانی کشورهای محور غربی و عربی از وقایع جهان صحبت می کنند که در آن منافعی داشته باشند. در خصوص جنگ اوکراین و روسیه، در این شرایط کشورهای غربی به طور مستقیم بر وقایع اوکراین و روسیه تمرکز می کنند و رسانه های آنها ۲۴ ساعته و مستمر شرایط انسانی و پناهندگان و زنان و کودکان اوکراینی را انعکاس می دهند. اما از سوی دیگر بر روی وضعیت اسفناک زنان و کودکان در مناطق دیگر چشم می بندند.

روحانی عربستانی خاطر نشان کرد: سوال بزرگی که ملت ها ازاین دولت ها می پرسند این است که این دولت ها چطور خود را دولت های بزرگ می نامند. آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان عربی آنها در منطقه به طور واضح سکوت کاملی در برابر جنایات آل سعود دارند گویی هیچ اتفاقی نیفتاده و در برابر ریختن خون این شهدای بی گناه صحبتی نمی کنند.

وی با بیان اینکه جنایت خونین آل سعود در ادامه پروژه عادی سازی و مکمل آن بود، افزود: به طور آشکار اسرائیل در منطقه حضور دارد و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس چون امارات و بحرین و عرستان سعودی به طور علنی و صریح با اسرائیل رابطه برقرار کردند.

پیامدهای فرهنگی و دینی خطرناک عادی سازی روابط با اسرائیل

وی در خصوص عواقب و تاثیرات رابطه رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای مرتجع عربی گفت: بدون شک عادی سازی روابط با اسرائیل و حضور این رژیم جعلی در منطقه دارای پیامدهای خطرناکی برای ملت ها و جوامع از بعد اخلاقی خواهد بود و فساد اخلاقی بیش از پیش در میان ملت های منطقه رایج می شود و موجب ضعف ایمان مردم و گرایش آنها به سمت دنیای حرام می شود و در بعد معنوی نیز عواقب خطرناکی دارد.

حجت الاسلام سید زکی الساده تصریح کرد: اسرائیل حکومت های منطقه و مزدورانی چون آل خلیفه در بحرین و آل سعود را تحریک می کند تا دستورهایی برای سرکوب ملت هایشان که خواهان آزادی و به دنبال زندگی با کرامت در دنیا هستند، صادر کنند.این ملت ها خواهان بهره بردن از حقوق انسانی هستند که اسلام برای آنها در نظر گرفته و قوانینی که در غرب برای حقوق بشر وضع شده اما متاسفانه در منطقه کسی از آن صحبت نمی کند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha