دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1017321
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کاشت درخت

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: با حضور طلاب و اساتید مدرسه سفیران هدایت بیجار ۴۵۰ اصله نهال به نیت ۴۵۰ شهید کاشته شد.

حجت الاسلام سید موسوی محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: آبادانی طبیعت یکی از ضرورت های جامعه است؛ این مهم در دین اسلام بسیار مورد تاکید و توجه قرار گرفته است تا جایی که در احادیث و روایات بسیاری بر حفظ طبیعت، جنگل ها و ... به این مهم پرداخته شده است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: رسول اکرم (ص) می فرمایند: «مامن مسلم یغرسُ غَرساً او یزرعُ زرعاً فیاکل منه انسان او طیر او بهیمة الا کانت له به صدقهً» یعنی اینکه هرکه درختی بکارد هربار انسانی یا یکی از مخلوق خداوند از آن بخورد برای وی صدقه ای محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه کردستان تاکید کرد: به همین منظور امروز با حضور طلاب و روحانیون مدرسه سفیران هدایت بیجار، مسئولان و نیز جمعی از فرماندهان نظامی و مردم این شهرستان ۴۵۰ اصله نهال به نیت ۴۵۰ شهید بیجار کاشت شد.

حجت الاسلام محمودی اظهار کرد: امیدواریم که این کار پسندیده و عام المنفعه در دیگر نقاط کشور با مشارکت آحاد ملت انجام بگیرد و شاهد آبادانی هرچه بیشتر ایران عزیز باشیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲ فروردین امسال به مناسبت روز جمهوری اسلامی ۴۷۲ نهال درخت به نیت ۴۷۲ شهید توسط طلاب مدرسه سفیران هدایت بیجار کاشته شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha