پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علیدادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم امام رضا (ع) گفت: باید با افرادی که این حوادث و جنایات را خلق می کنند با قاطعیت هر چه بیشتر برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: شهدای حرم امام رضا (ع) در ماه رمضان و در جایی مقدس جان خود را برای دفاع از حق اهدا کردند و در حالی که روزه داشتند خدای خود را ملاقات کردند و مظلومانه بر سنگفرش های حرم رضوی جان دادند و در رابطه با این حادثه غمبار باید به ۲ مساله توجه کرد.

وی ادامه داد: مسأله اول این است که باید با مسببان این جنایات با قاطعیت هر چه بیشتر برخورد شود.

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: مسأله دوم این است که بدانیم توطئه دشمن، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است و باید متوجه باشیم و خدای ناکرده در میدان دشمن، بازی نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شرایطی هستیم که بیشتر از چهار دهه از قطع روابط سیاسی ایران و آمریکا می گذرد و در این رابطه باید به این نکته توجه کرد که ایا از این قطع رابطه سیاسی خسارتی به کشور وارد شده یا اینکه سود کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه حضور نامشروع آمریکا در منطقه برای مدیریت جنگ های نیابتی است، اظهار داشت: مقابله جدی غرب و آمریکایی ها با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و دفاع بی حد و حصر آمریکایی ها از رژیم جعلی و غاصب اسراییل را باید همواره مورد توجه داشت و باید بدانیم که آنها دنبال این هستند که روابط اسراییل غاصب را با کشورهای اسلامی عادی سازی کنند و این از راهبردهای دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: درباره قطع روابط سیاسی کشورمان با آمریکا باید توجه کرد که در دنیای کنونی کشورهایی که با آمریکا ارتباط دارند دو دسته هستند و یا کشورهایی هستند که قدرتمندند که تعداد آن‌ها کم است، اما در یک رقابت جدی و در یک مواجهه جدی با آمریکا قرار دارند و همواره باید مراقب باشند آمریکایی ها به آنها ضربه نزنند و یا کشورهایی هستند که از آمریکا ضعیف تر هستند و آمریکا مانند یک ارباب با آنها برخورد می کند و نمونه آن را در منطقه می بینیم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: در رابطه سیاسی کشورها با آمریکا هیچ جا روابطی متعادل به نفع دو طرف وجود ندارد، از این رو قطع رابطه سیاسی کشور ما با کشوری که مانند حیوانی درنده با کشورها برخورد می کند، ضرری ندارد.

وی بیان کرد: حضور آمریکایی ها در منطقه برای مدیریت جنگ های نیابتی بوده تا ذخایر کشورها را به تاراج برده و کشورها را به جان هم بیندازند و خودشان اعتراف می کنند که حمله به نیروهایشان صدها برابر شده و بر همین اساس است که باید از منطقه فرار کنند و همان‌گونه که ذلت وار از افغانستان فرار کردند از منطقه نیز باید بروند.

خطیب جمعه کرمان یادآور شد: حضور آنها در منطقه خسارت هایی برای ما داشته و حمایت از داعش و آنچه در یمن و ... رخ داده نمونه این خسارت ها است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با طرح این سؤال که آیا خروج آنها از برجام برای ما خیلی سختی داشت؟ گفت: آنها تمام تلاش خود را برای حمایت از رژیم نامشروع و جعلی اسراییل گذاشتند اما امروز می بینید جبهه مقاومت در یک رویکرد جدید، شهرک های تصرفی و مناطقی که برای آنها حساسیت ویژه ای داشته، برایشان ناامن کرده اند و مهاجرت معکوس به این مناطق آغاز شده و تحقق فرمایشات رهبری برای از بین رفتن این رژیم نامشروع را به خوبی می بینیم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تاکید کرد: هرجا مقاومت کنیم و ترس به خود راه ندهیم، پیروزی از آن ما خواهد بود.

وی در ادامه سالروز شهادت شهید صدر و خواهر بزرگوار ایشان بنت الهدی در زندان های مخوف صدام برای دفاع از اسلام، حریت و آزادی را تسلیت گفت و افزود: این شهادت ها را تکریم و در مقایل این شهدا تعظیم می کنیم.

امام جمعه کرمان، سالروز شهادت سید شهدای اهل قلم شهید آوینی را گرامی داشت و ادامه داد: شهادت شهید مخلص، فداکار و مجاهد سپهبد صیاد شیرازی را تجلیل کرده و یاد و خاطره‌ شهدای عزیز رمضان ، شهیدان مظلوم در حرم امام رضا (ع) را نیز گرامی می داریم. وی سالروز وفات حضرت خدیجه (س) را نیز تسلیت گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha