دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1018060
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حوزه علمیه قزوین از لحاظ نیروهای انسانی جوان، خوش فکر و توانمند در عرصه های مختلف، از ظرفیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در دیدار با محمد رضوی راد، رئیس انیستیتو علوم اسلامی و انسانی هامبورگ ضمن خیر مقدم به مرکز پژوهشی حوزه علمیه قزوین گفت: حوزه علمیه استان قزوین دارای ۹ واحد آموزشی شامل ۸ مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی علامه رفیعی است.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به یک هزار طلبه از سطوح اول تا دهم در مراکز آموزشی حوزوی استان قزوین تحصیل می کنند که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مختلف به دنبال افزایش تعداد طلاب و نیز ارتقاء کیفی جذب استعدادها در حوزه علمیه هستیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اهداف و برنامه حوزه علمیه استان قزوین برای آینده بسیار گسترده و کامل است و مسئولان و دست اندرکاران حوزه علمیه را امیدوار کرده است.

وی ادامه داد: ورود به عرصه های پژوهشی و علمی در حوزه علمیه، بسیار ضروری ارزیابی می شود و اگر نتوانیم به درستی در این زمینه قدم برداریم در آینده نمی توانیم آنگونه که باید و شاید تاثیرگذاری داشته باشیم

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: پاشنه آشیل حوزه علمیه تحقیق و پژوهش بوده و آنچه از حوزه‌ها انتظار می‌رود نوآوری علمی در ابعاد علوم انسانی و اسلامی است که باید در این راستا حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف بلندمدت حوزه علمیه بحث ارتقای توانمندی پژوهشی اساتید و در نهایت توانمندسازی طلاب علوم دینی در عرصه پژوهش می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: فعالیتهای خوبی در دو سال گذشته در حوزه علمیه قزوین انجام شده که یکی از این فعالیتها اخذ مجوز واحد ارتباطات و وبین الملل حوزه علمیه قزوین می باشد که در حال حاضر فقط در حوزه های علمیه استانهای تهران – فارس –اصفهان – خوزستان وقزوین دایر می باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: در ذیل مدیریت ارتباطات و امور بین الملل، مرکز آموزش های زبان خارجی تاسیس شد وهم اکنون بیش از یک سال است که طلاب عزیز برای فراگیری زبان عربی و انگلیسی در این مرکز مشغول شده و به زودی زبان های روسی و اسپانیولی نیز راه اندازی می شود.

وی اظهار کرد: هدف از تاسیس مرکز زبان افزایش توانمندی طلاب علوم دینی و علاقه مندان به برگزاری دوره های زبان آموزی برای دانش آموزان توسط اساتید طلبه و تبلیغ غیر مستقیم حوزه علمیه است.

تحصیل ۱۰۰۰ طلبه در حوزه علمیه قزوین

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha