جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بیانیه جامعه روحانیت امامیه هرات

حوزه/ جامعه روحانیت امامیه هرات افغانستان در محکومیت تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ، دربیانیه جامعه روحانیت امامیه هرات تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر را محکوم کرد .

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ (حجرات/۱۰)

تعرض تعدادی قلیل از افراد فریب خورده و تحریک شده به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، اقدامی جاهلانه و مغرضانه بود که نخواهد توانست کمترین تأثیری در تضعیف اتحاد و همدلی دو ملت بزرگ ایران و افغانستان داشته باشد.

این جسارت ناسنجیده که همزمان با حادثۀ تلخ و اندوهبار هتک حرمت حرم مطهر رضوی و به شهادت رساندن و مجروح کردن چند تن از عالمان خدوم و فعال در ماه مبارک رمضان واقع شده است هیچ پیامدی به جز رسوایی و خذلان دشمنان زبون این دوملت دوست و برادر نخواهد داشت.

بی‌تردید این تحرکات پیدا و پنهان بخشی از طراحی و توطئه شوم دشمنان اسلام و دو ملت قهرمان ایران و افغانستان است که به دنبال شکست‌های مفتضحانه در منطقه با بکار گیری تفکر تکفیری و استخدام مزدوران جاهل، در پی برافروختن آتش اختلاف و تفرقه بین ملت ها می باشند تا از این طریق به اهداف پلید و ناشایست خود دست یافته و افکار عمومی را از شکست های مفتضحانه و ذلت بار شان منحرف سازند.

جامعه روحانیت امامیه هرات ضمن محکومیت و اعلام انزجار از این اقدامات مغرضانه از مسئولان امنیتی امارت اسلامی می خواهد با مسببان اینگونه اقدامات خصمانه و مشکوک که موجب تاثر و تاسف آحاد هموطنان ما در داخل و خارج کشور می گردد، برخورد قاطع و جدی نمایند.

۲۳حمل/فروردین ۱۴۰۱ خورشیدی
جامعه روحانیت امامیه هرات

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha