جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شورای فرهنگی

حوزه/ رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان، خواستار اجرای قانون عفاف و حجاب در ادارات و سازمان‌ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، شب گذشته در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان در سال ۱۴۰۱ با محورهای "تشریح راه اندازی رصدخانه فرهنگی گیلان"، "تدوین اولویت‌های فرهنگی ۱۴۰۱ گیلان براساس سرفصل‌های شورای فرهنگ عمومی کشور"و "اعطای احکام مدیران کمیته‌های کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی"، اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام مجموعه‌ای از رهنمودهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آمیخته با آیات و روایات بود.

وی در ادامه به بی توجهی به مقوله فرهنگ در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: آنچه از گلایه‌ها و پیشنهادها بیان می‌کنیم معنایش تصویر سیاه و غلط از کشور نبوده و خدا را شاکریم جمهوری اسلامی در داخل و خارج موفقیت‌های بسیاری داشته است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی با بیان اینکه یکی از موارد مهم به ویژه توسط مدیران باید مد نظر قرار گیرد خودکنترلی و خودصیانتی است، تصریح کرد: خودصیانتی انسان را در جامعه عزیز می کند و یک پدر جلوه می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، خودصیانتی را سبب آرامش روح انسان دانست و بیان کرد: خودکنترلی چشمه های دانش را به روی انسان می‌گشاید و مسئولان در مدیریت با چالش برخورد نمی‌کنند.

وی به سرفصل‌های فعالیت شورای فرهنگ عمومی گیلان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ۱۵ موضوع بسیار خوب مشخص شده اما بعضی‌ها را در حد ایده داریم و باید به اولویت‌ها توجه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه هر قدر زمان پیش می رود و دانش بشر ترقی می کند متوجه می شویم باید به آغوش دین و ارزش ها برگردیم، خاطرنشان کرد: سفره افطاری که در گذشته به صورت مردمی برگزار می شد، روح تعاون را در مردم احیا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، آداب و سنت های دینی را سبب احیای روح بندگی در انسان ذکر کرد و یادآور شد: آداب و سنت‌های دینی برای سعادت انسان است.

وی با قدردانی از شورای فرهنگ عمومی کشور که عفاف و حجاب را اولویت فرهنگ قرار داده است، اظهار کرد: در موضوع اولویت های فرهنگی وفاق خوبی بین مسئولان استان وجود دارد و در این راستا نیاز به همکاری تمام دستگاه ها داریم.

امام جمعه رشت از برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در گیلان خبر داد و بیان کرد: کمیته های کنگره سریع تر فعال شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی بر معرفی میرزا کوچک جنگلی در قالب های زیبا تاکید کرد و افزود: تلاش علمی در برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب اولویت فرهنگی گیلان است، تصریح کرد: در موضوع عفاف و حجاب باید مردم را وارد صحنه کنیم و برنامه های فرهنگی داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان، خواستار اجرای قانون عفاف و حجاب در ادارات و سازمان‌ها شد.

قانون عفاف و حجاب در ادارات و سازمان ها اجرا شود

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha