یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: کسی که لقمه حرام نخورده اثر دشمن هم روی او جدی نیست و تأثیری بر او نمی‌گذارد، اما کسی که لقمه حرام خورده همه چیز را با دید منفی نگاه می‌کند تا به دیگران تهمت بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد گفت: در آیه ۱۵ سوره مبارک فرقان خدای متعال به پیغمبر فرموده از راه دیگری وارد شو و با لحن دیگری با کافران سخن بگو تا شاید این آدم‌های لجوج را سربه‌راه کنی، به کافران از جهنم و سختی‌های جهنم بگو تا شاید هدایت پیدا کنند.

وی عنوان کرد: خداوند در ادامه می‌فرماید ای پیغمبر به آن‌ها بگو این بهتر است که شما خود را در جهنم نگه دارید یا بهشتی که خدا به اهل تقوا وعده داده را داشته باشید؟ خب هر عقل سلیمی بهشت را انتخاب می‌کند، وقتی ما می‌دانیم عاقبت دروغ، نفاق و تهمت جهنم است، چرا راه درست را انتخاب نکنیم؟

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند می‌فرماید چرا باید دار و ندار خود را از دست بدهید و به جهنم بروید، این در حالی است که در بهشت انسان در والاترین شرایط کمال قرار دارد و هر چه مؤمنین و متقین دلشان بخواهد در بهشت برای آن‌ها فراهم است

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: البته واضح است که مؤمن در بهشت چیز بد نمی‌خواهد، مثلاً این‌گونه نیست که بگوید فلان طایفه من که بدکردار هستند را به بهشت بیاورید، خیر این‌گونه نیست، مؤمن همان گونه که در دنیا از کفار برائت می‌جویند، در بهشت نیز همان گونه و با همان روحیات است و خواسته‌های حکیمانه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خداوند می‌فرماید این مواردی که خدا در بهشت برای بهشتی‌ها تدارک دیده، وعده‌ای الهی است، کسی نمی‌تواند به خدا اجبار کند، خدا خودش خواسته که به بندگان باتقوا احترام بگذارد و بهشت را به آنها هدیه کند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: خداوند می‌فرماید کافران در دنیا با پیامبر (ص) نامهربانی و لجاجت می‌کردند که کارهای حضرت پیش نرود، حتی الان هم این‌گونه افراد وجود دارند، خدا فرمود قیامت که می‌شود ما این کافران را محشور می‌کنیم تا حال آن‌ها را ببینیم، آن چیزهایی که کافران در دنیا آن‌ها را می‌پرستیدند را هم محشور می‌کنیم.

وی یادآور شد: گمراهی به یک باره اتفاق نمی‌افتد، گمراهی از لقمه حرام شروع می‌شود، کسی که لقمه حرام نخورده اثر دشمن هم روی او جدی نیست و تأثیری بر او نمی‌گذارد، اما کسی که لقمه حرام خورده همه چیز را با دید منفی نگاه می‌کند تا به دیگران تهمت بزند، کسی هم که لقمه حلال خورده وقتی چیزی را می‌شنود، راجع به آن فکر کرده و عقل خود را به کار می‌گیرد و جوانب هر چیزی که شنیده را بررسی می‌کند.

امام جمعه قزوین افزود: خدا به آسمان‌ها و زمین فرموده چه بخواهید و چه نخواهید باید از من اطاعت کنید، آسمان‌ها و زمین هم گفته‌اند خدایا ما با همه وجود مطیع تو هستیم، آسمان و زمین به همراه ابر، باد، خورشید و فلک مطیع خدا هستند، آن وقت برخی این‌ها را می‌پرستند، روز قیامت این‌ها می‌آیند می‌گویند خدایا ما که نگفتیم کافران ما را بپرستند، ما خودمان خداپرست هستیم، اما چشمان بندگان تو به ما خیره شد و شرف خود را زیر پا گذاشتند.

وی ادامه داد: خداوند در سوره محمد آیه ۱۲ راجع به کافران فرمود این‌ها فقط به دنبال لذت‌های دنیا هستند و مثل چارپایان صرفاً دنبال خورد و خوراک دنیا می‌روند، جایگاه آن‌ها جهنم است، زیرا خداوند می‌گوید من تو را صرفاً برای خوردن و لذت نیافریده‌ام.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: پیغمبر به کفار می‌فرماید ایمان بیاورید، اما آنان می‌گویند پدران ما این گونه که تو می‌گویی نبوده‌اند، ما نیز راه پدران خود را می‌رویم، این معلوم می‌شود که اجداد کفار هم مثل خودشان بوده‌اند، البته ممکن است کافری تحت تأثیر سخنان پیغمبر قرار گرفته و مسلمان شود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند می‌فرماید ای پیامبر، هر چه شما می‌گویی کافران تکذیب می‌کنند، هیچ گونه تحول و نصرتی از آن‌ها نمی‌رسد، ما عذاب بزرگ را بر آن‌ها می چشانیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha