دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / دیدار شعرا و مداحان با امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر لزوم تقویت شناخت نسبت به اهل بیت(ع) در بین شعرا، گفت: شعرا لازم است که جامعه کبیره را نه تنها مطالعه، که آن را به معنای واقعی کلمه درک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در جمع شعرا و مداحان همدانی، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: هر چه در سرودن شعر، مطالعه و شناخت نسبت به معارف دینی و مقام اهل بیت بیشتر باشد، اشعار قوی‌تر و عمیق‌تری گفته می‌شود.

وی افزود: در بعضی از اشعار بندها و قسمتی‌هایی وجود دارد که هنگام شنیدن آن، روایات، جامعه کبیره، ادعیه و زیارات در ذهن انسان تداعی می‌شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم تقویت شناخت نسبت به اهل بیت(ع) در بین شعرا، مطرح کرد: کسی که برای اهل بیت(ع) شعر می‌سراید و می‌خواهد تا این شعر ماندگار شود، ضروری است تا علاوه بر صفای باطن، اخلاص و انجام دادن کار برای خود اهل بیت(ع)، که البته اینگونه نیز هست، معرفت خود را نسبت به اهل بیت(ع) بیشتر کند.

شعرا جامعه کبیره را به معنای واقعی کلمه درک کنند

وی با بیان اینکه هر چه این معرفت بیشتر باشد شعرها نیز قوی‌تر خواهد بود، یادآور شد: شعرا لازم است که جامعه کبیره را نه تنها مطالعه، که آن را به معنای واقعی کلمه درک کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه هر چه به این معدن نور، نزدیک‌تر شویم توصیفات و اشعار بهتر خواهد شد، گفت: با توجه به آنکه قرآن کریم صنایع ادبی فراوانی دارد، آشنا شدن شعرا با قرآن می‌تواند قریحه شاعری و پرواز تخیلات در سرودن شعر را تقویت کند.

وی تصریح کرد: با شنیدن اشعار، انسان متوجه می‌شود که این شاعر به چه میزان با منابع دینی ارتباط و نسبت به اهل بیت(ع) شناخت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: ضروری است تا شعرا این نعمت الهی که هم داشتن قریحه و هم استفاده درست از آن نعمت است را، قدر بدانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha