دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست ماهانه مدیران مدارس علمیه استان اصفهان

حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: امروز یکی از مشکلات حوزه علمیه اصفهان خاموش شدن چراغ اغلب برنامه های جنبی، فرهنگی، تربیتی و پژوهشی و فوق برنامه آموزشی طی سال های اخیر به دلیل کاهش بودجه و اعتبارات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان اصفهان، ضمن تبریک میلاد امام حسن(ع) اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در ماه های اخیر از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به صورت جدی در سطح مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است، بحث استقلال بودجه ای و اعتبار سالانه در کنار بودجه اختصاصی حوزه علمیه قم است.

وی با بیان اینکه انتظار حوزه علمیه اصفهان این است که استقلال آن همان طور که در مباحث آموزشی و برنامه ای تامین شده است، در امر بودجه ای هم صورت پذیرد، گفت: امروز یکی از مشکلات حوزه علمیه اصفهان خاموش شدن چراغ اغلب برنامه های جنبی، فرهنگی، تربیتی و پژوهشی و فوق برنامه آموزشی طی سال های اخیر به دلیل کاهش بودجه و اعتبارات است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: دفاع از اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه اصفهان را همواره وظیفه خود می دانیم، اما برای تحقق کامل این هدف تداوم برگزاری جلسات توجیهی با نمایندگان مجلس و مسئولان عالی حوزه علمیه و مطالبه گری اساتید و مدیران مدارس لازم است.

وی افزود: مقدمات سفر ریاست جمهوری به اصفهان درحال فراهم شدن است، لذا کارگروهی در استاندار برای درخواست ها و مطالبات نهادها تشکیل شده است، لذا مدیران تلاش کنند با هماهنگی و رایزنی اجازه نادیده گرفته شدن مدارس علمیه در شهرستان ها داده نشود.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی اظهار کرد: امروز وضعیت اقتصادی برای اقشار مختلف جامعه سخت و دشوار شده است و این سختی برای طلاب و روحانیون غیر شاغل متاهل دو چندان است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه به هفته مشاغل در اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: این هفته در آموزش و پرورش با معرفی مشاغل مختلف به صورت ویژه صورت می گیرد لذا مبلغین و مدیران مدارس پیگیری کنند تا حوزه علمیه به دانش آموزان معرفی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha