پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله‌ علم‌الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: نسخه نجات‌بخش افغانستان، تأسی به تجربه جمهوری اسلامی و اندیشه‌های امامین این انقلاب در پرتو وحدت‎آفرینی است و این وحدت همان عاملی است که دشمن از تحقق آن وحشت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، جمعی از نمایندگان مردم و علمای افغانستان، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با آیت‌الله علم الهدی دیدار و از بیانات امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه اخیر قدردانی کردند.

یکی از حضار در ابتدای این جلسه با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد اظهار داشت: ماحصل رصد ما از فضای مجازی نشان می‌دهد که نه‌ فقط اتباع افغانستانی مقیم ایران بلکه همه مهاجران در کشورهای اروپایی، آمریکا و کشورهای آسیایی نظیر هند و استرالیا در جریان اخبار مربوط به سخنرانی شما در امام جمعه مشهد قرار گرفته بودند و آن چه در خطبه‌ها مطرح شد، موجی از امید را در دل مؤمنان ایجاد کرد و زمینه‌ساز خنثی‌سازی چند دهه ایران‎هراسی در کشور افغانستان شد.

وی افزود: حضور این جمع در دفتر شما اولاً به خاطر قدردانی است و دوماً برای تجدید بیعت ما به نمایندگی از همه برادران و خواهران افغانستانی مقیم ایران و خصوصاً اتباع ساکن در شهرهای مختلف استان خراسان رضوی که تحت لوای ولایت خود را برادر و خواهر دینی مردم شریف ایران می‌دانند.

سلطه گران از وحدت دو ملت در هراس هستند

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام وحیدی به نمایندگی از علمای افغانستان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باعث شد تا زمینه‌های ارتباطی دو ملت ایران و افغانستان از لوث وجود مستکبران عالم پاک شود اما واقعه تروریستی اخیر در حرم مطهر رضوی نشان داد که نظام سلطه همچنان از وحدت دو امت در هراس است و با به کار گرفتن ایادی و مزدوران خود تلاش دارد تا از یکسو حرم مطهر رضوی به‌ عنوان قبله‌گاه قلوب عاشقان اهل بیت (ع) و پایتخت معنوی جهان اسلام و از سوی دیگر سفارت جمهوری اسلامی به‌عنوان نماد این نظام مقدس در کشور افغانستان را مورد هجمه و جسارت قرار دهد.

وی ادامه داد: تهیه و انتشار گسترده کلیپ‌های ساختگی از سوء رفتار با اتباع افغانستانی مقیم ایران و به همین ترتیب، رفتار ناشایست افغانستانی‌ها با برادران ایرانی خود یک توطئه بزرگ و سازمان یافته است که هرگز زیرساخت حقیقی ندارد.

این عالم برجسته افغانستانی تصریح کرد: کشور ما در قرن اخیر همواره باتلاق ابرقدرت‌ها بوده و همیشه کشورهایی که داعیه سروری بر عالم را داشته‌اند، طعم تلخ شکست و مذلت را با ورود به افغانستان تجربه کرده‌اند. با این حال و اگرچه ماحصل این جنگ‌های مستمر و متوالی، تحمیل خسارات شدید بر ملت مظلوم افغانستان بوده اما انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به‌مثابه انفجار نور، کشور ما را نیز بهره‌مند کرد و آحاد مردم ما به تأسی از راه گرامی و پرافتخار امام خمینی (ره)، رویکرد انقلابی و استکبار ستیزانه را در پیش گرفتند.

نخبگان دینی در افغانستان باید متحد شوند

آیت‌الله سید احمد علم الهدی، در انتهای این نشست با تأکید بر ضرورت ایجاد اتحاد و انسجام در جمعیت نیروهای متدین و نخبگان دینی افغانستان گفت: تنها راه برون‌رفت افغانستان از بحران‌های کنونی به عنوان یک نسخه نجات‌بخش، تأسی به تجربه جمهوری اسلامی و اندیشه‌های امامین این انقلاب در پرتو وحدت‎آفرینی است. این وحدت همان عاملی است که دشمن از محقق شدن آن وحشت دارد و در سال‎های اخیر در قالب تشکل فاطمیون به‌ عنوان نمونه بارز و کاملی از اتحاد مجاهدان افغانستانی ثمرات و برکاتی داشته که نتایج آن فراتر از ملت افغانستان و مردم ایران، در سطح امت اسلامی و محور مقاومت زمینه بروز و ظهور یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سایه این انسجام، برادران افغانستانی می‌توانند هم در حوزه مسائل و مشکلات کشور خود نقش‌آفرین و تأثیرگذار باشند و هم در منطقه و کشورهای اسلامی بتوانند به یاری برادران و خواهران مظلوم و ستمدیده خود بیایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha