جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بدحجابی

حوزه/ نشست علمی با موضوع: «بررسی ابعاد  تبلور مدگرایی و ظاهرگرایی در حجاب استایل ها» توسط کانون پژوهشی صدرا مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، راضیه علی اکبری در نشست علمی "بررسی ابعاد تبلور مدگرایی و ظاهرگرایی در حجاب استایل ها" با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی سعی و تلاش وافری در دین زدایی از جامعه ایران دارند، گفت: یکی از مهم ترین مولفه های قدرت نظام جمهوری اسلامی، پایبندی مردم به ارزش های دینی است و دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب، سعی و تلاش زیادی در از بین بردن آن کرد، ولی با موفقیت چندانی روبرو نشد، بنابراین با طراحی جنگ نرم، قدم به قدم در مسیر کنار زدن ارزش های دینی، از جمله عفاف و حجاب گام برداشت و با دست گذاشتن روی اموری مانند حس زیبایی طلبی بانوان، برنامه هایی برای به فساد کشاندن جوانان طراحی کرد.

وی ادامه داد: آنچه توسط حجاب استایل ها تبلیغ شده و ترویج می گردد نشان دادن جذابیت های زنانه و ایجاد سبک زندگی جدید و رواج مولفه های آن، از جمله اشوه گری در پوشش و رفتار و گفتار بانوان، برای تنزل دادن جایگاه آنان در جامعه می باشد.

استاد حوزه خواهران، تغییر رفتارهای بانوان محجبه و تغییر کارکرد حجاب از پوشیدگی به جلوه گری و خودنمایی و نیز بی ارزش کردن حجاب و روآوری بانوان به سبک زندگی مخالف با ارزش های اسلامی را از آسیب های ترویج و تبلیغ حجاب استایل ها و تجاری شدن حجاب برشمرد و گفت: اساسی ترین چالش های تجاری سازی چادر و پوشش های بانوان، دور ساختن حجاب و پوشش از حقیقت آن است که با حیا و عفاف و پهنان کردن جذابیت های زنانه گره خورده است و همه بانوان باید در انتخاب سبک پوشش خود به این امر توجه زیادی داشته باشند، زیرا پیروی از سبک پوششی که متاسفانه در حال گسترش است بیش از پیش باعث از بین رفتن ارزش های اسلامی شده و جوانان را به سمت منجلاب فساد خواهد کشاند.

گفتنی است، نشست علمی "بررسی ابعاد تبلور مدگرایی و ظاهرگرایی در حجاب استایل ها" کار مشترکی از طرف مدارس علمیه، الزهراء المرضیه(س) اصفهان، کوثر تیران، الزهراء زرین شهر، الزهراء دهاقان، صالحات فولادشهر، و فاطمه الزهرا شهر ورزنه، به صورت برخط برگزار شد و در طی آن نقش حجاب استایل ها در ترویج خودنمایی و جلوه گری تحت شعار حجاب لاکچری بررسی شد.

همچنین نشست علمی "بررسی ابعاد تبلور مدگرایی و ظاهرگرایی در حجاب استایل ها" در راستای برگزاری سیر مطالعاتی زن و خانواده توسط کانون پژوهشی صدرا و در ضمن مطالعه کتاب مسأله حجاب شهید مطهری، برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه درس خارج IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    ایمان و دین تشکیکی و دارای درجات مختلف است. نباید همه رو به یک چوب راند. بله زنان با سابقه ایمانی باید چادر هویت باشد، زیبایی باطن باشد نه زیبایی ظاهر و خودنمایی. ولی تازه مسلمانان غرب و یا داخلی هایی که پایبند نیستند همون حجاب استایل هم خیلی خوبه. چون جایگزین حجاب استایل بی حجابی و لختی است نه حیا و عفت زنانه.
    • حد اقل IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      حد اقل پوشش استتار کل بدن به جز وجه و کفین زینت ناشده است. برجستگی های زنانه نباید مشخص باشد. رنگ لباس خودش زینت محسوب نشود.
  • نقض غرض IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    تبلور یک واژه تحسینی است و نشان از خوشایندی متبلور دارد. تبلور یعنی بلورین شدن. در کاربرد واژگان بیشتر دقت کنیم که ناخواسته نقض غرض نشود.