سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
شب قدر

"در جستجوی لیلةالقدر" عنوان کتابی است به قلم عبدالکریم عابدینی در فضیلت و آداب شب قدر که به همت دفتر نشر معارف به زیور طبع آراسته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با توجه به این که در ایام لیالی قدر قرار داریم، یکی از کتاب های خوبی که می توان به این مناسبت معرفی کرد، کتاب "در جستجوی لیله القدر" است که در واقع تحقیقی است خواندنی درباره شاخصه ها و ابعاد معنوی و باطنی شب قدر و ارتباط آن با مسأله امامت و ولایت.

در این اثر به بحث در مورد مقدمات و اموری که منجر به شناخت حقیقت شب قدر و بهره‌مندی معنوی آن می‌شود، پرداخته شده و فضیلت ماه مبارک رمضان به خصوص شب‌های قدر از منظری قرآنی و روایی بیان شده است.

عبدالکریم عابدینی، نویسنده ی این کتاب در واقع پیش نیازهای استفاده از برکات شب قدر و فرصت توبه و استغفار در این شب را برای بهره بردن از فضای عرفانی موجود در آن را مورد توجه قرار داده و برخی از دستورالعمل‌های وارد شده از سوی اهل بیت(ع) در این زمینه را برجسته ساخته است که مطالعه آن ها به روزه داران ماه خدا در این شب های روشن بندگی سفارش می شود.

نویسنده در بخشی از این کتاب شاخصه بسیار مهم ماه رمضان و شب‌های قدر را محو شدن گناهان و آثار آن و نیز اوج گرفتن رحمت الهی عنوان کرده و شناخت موجبات جلب رحمت و مغفرت خداوند متعال و نیز آفات و موانع آن را نیز با استناد به آیات و روایات بررسی کرده است.

بیان آداب شب قدر، نسبت آن با ولایت حضرات معصومین (علیهم السلام) و بیان نقش شب قدر در تقدیر و سرنوشت یکساله افراد، از دیگر محورهای مطرح شده در این اثر است.

لازم به ذکر است که دفتر نشر معارف اقدام به انتشار این کتاب ۱۲۸ صفحه ای کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha