پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نوروزی

 حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: شب‌های قدر نشان دهنده زیبایی و فضیلت خداست و زمینه تعالی و منفعت برای روح را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رسول نوروزی، شب گذشته در اولین شب قدر که در مسجد امام حسن عسکری (ع) شهرک کوثر قزوین برگزار شد، گفت: شب‌های قدر، شب‌های عبادت، دعا و درخواست از خدای متعال است، لذا برای رسیدن به معنویت باید توجه داشت که از لحظه لحظه این زمان به بهترین نحو استفاده کرد و آن را برای آخرت خود قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که شب قدر است بیشترین توجه را به انسان‌ها می‌کند و دعا در این شب از فضیلت و جایگاه بلندی برخوردار است

سرپرست معاونت آموزش حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: شب قدر بهترین فرصت برای رسیدن به انسانیت است، لذا برای رسیدن به مقصود، عمل صالح و توجه به صله رحم را در نظر داشته باشیم، در عین حال دعا برای ظهور هرچه زودتر «امام زمان (عج)» را مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: از نظر عده‌ای همچون علامه طباطبایی، چون مقدرات انسان‌ها و اندازه و تقدیر رویدادهای یک سال، در این شب تعیین می‌شود، آن را شب قدر می‌نامند و آیت الله مکارم شیرازی این نظر را هماهنگ با روایات و معروف‌تر و بهتر دانسته است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان دعا به اجابت بسیار نزدیک است و بندگان همواره از خدا می‌خواهند تا آنان را از آتش جهنم دور نگاه دارد، حتی در روایت آمده است «پیامبر اکرم (ص)» برای کسب فضیلت در شب‌های قدر و شب‌های پایانی ماه مبارک رمضان استراحت نمی‌کردند و دائما به راز و نیاز با خداوند می‌پرداختند.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: مومنان شب‌های پایانی ماه مبارک رمضان را باید قدر بدانند و از لحظه به لحظه آن استفاده کنند، عبادت در این شب‌ها بسیار پر فضیلت است.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: شب‌های قدر نشان دهنده زیبایی و فضیلت خداست و زمینه تعالی و منفعت برای روح را فراهم می‌کند، لذا به برکت این شب‌ها باید بهترین مقدرات را از خداوند متعال طلب کرده و ظهور امام زمان (عج) را از پروردگار بخواهیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha