دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ هشدار می دهیم به تمام کسانی که می خواهند در رابطه با فضای مجازی تصمیم بگیرند، کاری نکنید که خدا شما را جزو کافرین و منافقین بیاورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تصویری آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه به تصمیم گیرندگان فضای مجازی به این شرح است:                                    

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین

این روزها در مجلس شورای اسلامی و در نهاد های تصمیم گیرنده، بحث فضای مجازی مطرح است و بنا بر این است مدیریتی در فضای مجازی انجام شده و تصمیماتی گرفته شود.

من نظر همه عزیزانی که در این زمینه مسئولیت دارند و فعال هستند را به این آیه کریمه قرآن کریم – ۱۴۰ از سوره نساء – جلب می کنم که میفرماید:

وَقَدْ نَزَّلَ عَلَیْکُمْ فِی الْکِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آیَاتِ اللَّهِ یُکْفَرُ بِهَا وَیُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّیٰ یَخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ ۚ إِنَّکُمْ إِذًا مِثْلُهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ جَامِعُ الْکَافِرِینَ وَ الْمُنَافِقِینَ فِی جَهَنَّمَ جَمِیعًا

اگر شنیدید که به آیات الهی، به مقدسات الهی،به عقاید قرآنی و دینی استهزا می‌شود یا کفر ورزیده می‌شود ویا به مقدسات مردم حمله و تهاجم می‌شود و به اصول اعتقادی ، و ارزشهای مردم و به قران و اولیای خدا اهانت می شود، حق ندارید همراه توهین کنندگان در یک حلقه و مجلس بنشینید که اگر چنین کنید و در حلقه این استهزاء کنندگان و کفر ورزیدگان به ارزش‌های الهی بنشینید وهم حلقه شوید، شما هم در زمره آنها به شمار خواهید آمد که ” ان الله جامع الکافرین و المنافقین فی جهنم جمیعاً “.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواظب باشند، تصمیم گیرندگان مربوط به فضای مجازی، اگر کاری کنند که اجازه داده شود در فضای مجازی به مقدسات الهی توهین شود و در جامعه پخش شود ، به خدا و رسول خدا و ائمه هدی توهین شود ، به قرآن کریم و به احکام الهی توهین شود، اگر چنین اجازه ای داده بشود، کسانیکه راه را برای این کار باز می کنند، جزء حلقه همین استهزاء کنندگان و کفر ورزیدگان به قرآن و به آیات الهی به شمار می روند. هشدار می دهیم به تمام کسانی که می خواهند در رابطه با فضای مجازی تصمیم بگیرند، کاری نکنید که خدا شما را جزء کافرین و منافقین بیاورد.

اگر کمک کنید به نشر توهین به مقدسات الهی در فضای مجازی ، اگر کمک کنید که در فضای مجازی به آیات الهی استهزاء بشود ، به مقدسات الهی توهین بشود، به هویت ملی ما توهین بشود، به شخصیت ملی ما توهین بشود که همان شخصیت الهی است و همان شخصیت قرآنی و اسلامی است، اگر چنین اجازه ای بدهید، اگر فرصت را باز کنیدشما جزء حلقه استهزاء کنندگان دین خدا به شمار خواهید آمد و مورد کیفر الهی قرار خواهید گرفت.

این هشدار به همه کسانی که می خواهند در این رابطه تصمیم بگیرند، باید فضای مجازی همانطوریکه خیلی از کشورهایی که عاقلانه تصمیم می گیرند و فضای مجازی را چنان مدیریت می کنند که با مصالح و منافع ملی آن کشور در تعارض نباشد، شما هم شجاع باشید و از هیاهوی دشمنان به دل هراس راه ندهید، جو سازی های منافقان در شما اثر نکند و آنچه را که مصلحت ملی جامعه ماست و آنچه را که موافق با احکام شرع است، آنچه را که تضمین کننده حمایت و صیانت از مقدسات ملی و مقدسات دینی ماست، همان را تصمیم بگیرید و در این راه جهاد کنید تا خدای متعال ، پاداش جهاد کنندگان و حامیان از دین خود را به شما عنایت کند.

برای همه عزیزانی که در این عرصه تصمیم می گیرند آرزوی توفیق داریم و خدا ان شاءالله همه شما را به سمت آنچه رضای خداست هدایت کند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • m IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    13 1
    خداوند متعال در قرآن راهنمایی های بسیاری جهت تمامی امور برای بشر فرستاده ای کاش آقایان نسبت به همه امور هشدار میدادن ایکاش در مورد اقتصاد و معیشت ملت ایران هم اینقدر حساس بودند
    • بشیر IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      16 1
      لابد دغدغه معیشت ندارند! بنده و شما هم اگر معیشت‌مان تأمین و خانه، دفتر، راننده، محافظ و... همه‌چیز برای‌مان آماده و مهیا بود، می‌نشستیم صبح تا شب راجع‌به فضای مجازی سخنرانی می‌کردیم.
    • مانع نان و معیشت IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 16
      ناظر و مجیب از فرط غیرت... اتفاقا همان نان هم بر اثر رواج بی تقوایی سنگ می شود. خدا نمی تواند بجای گرد و غبار، باران بفرستد؟ مگر وعده روزی نداده و تضمین نکرده؟ مگر نفرموده: لایخلف المیعاد؟ و مگر نفرموده: من یتقی الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب؟ فضای مجازی رها در جهت تقویت تقواست یا تضعیف آن؟ شما خیلی خیلی طرف دار معیشت و نان مردمید!
  • به «مانع نان و معیشت»/1 IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    22 1
    بزرگوار؛ قطعاً خداوند قادر متعال «می‌تواند» به‌جای گرد و غبار، باران بفرستد. در این‌که «همان نان هم بر اثر رواج بی‌تقوایی سنگ می‌شود»، بحثی نیست. اما و صد اما، تقوا چیست و مانع باران کدام است؟ این را دیگر باید در محضر فقها و مفسران عالی‌قدر آموخت. همه می‌دانیم که امروز علی‌رغم همه‌ی فسق و فجورهای فردی در سرتاسر عالم، در اکثر نقاط باران می‌بارد و اتفاقاً خیلی خوب هم می‌بارد! چرا؟ پاسخ خیلی ساده است؛ چون مانع بارش رحمت الهی، تنها آن‌‌چیزی نیست که بنده و شما ادعایش را می‌کنیم، بلکه طبق روایات حضرات معصومین علیهم‌السلام، مانع بارش رحمت الهی، علاوه‌بر گناهان فردی، دروغ‌گفتن و ستم حاکمان نسبت به رعایاست. بزرگ‌احیاگر مذهب شیعه، حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «...و اذا جار الحکام فى القضاء امسک القطر من‏ السماء (من‌لایحضره‌الفقیه، ج1، ص524)؛ هرگاه زمام‌داران و حاکمان، در دادرسى ستم کنند، باران ‏از آسمان قطع مى‌‏شود.» (پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیةالله‌العظمی مکارم شیرازی؛ https://makarem.ir/main.aspx?reader=1&pid=72130&lid=0&mid=100041). هم‌چنین پنجاه سال پیش، از مفسر عالی‌قدر قرآن کریم حضرت علامه طباطبایی قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه، پرسیدند: چطور ما مسلمانان نماز می‌خوانیم ولی بارانش در غرب و سرزمین‌های اروپایی می‌بارد؟ ایشان فرمودند: با توجه به آیه «ولو ان اهل‌القری» آن‌چه موجب نزول باران و رحمت می‌شود، رعایت حقوق شهروندان است نه رعایت حقوق الهی؛ که این حقوق نیز در غرب و اروپا بهتر و بیشتر از سرزمین‌های اسلامی رعایت می‌شود. خداوند می‌فرماید: «من از حق خودم می‌گذرم، اما از حق‌الناس نمی‌گذرم.» حال، دوستان بزرگوار نیایند فهرستی از عدم رعایت حقوق شهروندی در اقصی‌نقاط عالم را ردیف کنند! چراکه همه می‌دانیم ظلم و ستم در همه‌جا هست؛ تفاوت، در معدل و میانگین این‌هاست. ... ادامه دارد
    • پاسخ۱ IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      «همه می‌دانیم که ...» اتفاقا یکی از اشکالات مهم در اینجا چرایی وفور در میان بسیاری از کفار و تنگی در میان بسیاری از مسلمانان است، اساسا بنای خداوند بر تنعم کفار در دنیا است، تنعمی که باعث افزونی غفلت و ازدیاد گناه و در نتیجه ازدیاد عذاب آنهاست. به این آیه توجه فرمایید: وَ لَوْ لا أَنْ يَكُونَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً لَجَعَلْنا لِمَنْ يَكْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُيُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّةٍ وَ مَعارِجَ عَلَيْها يَظْهَرُونَ «33» و اگر نبود كه مردم يكسره و يك دست (كافر) مى‌شدند، براى خانه‌هاى كسانى كه به خداى رحمن كفر مى‌ورزند، سقف‌هايى از نقره قرار مى‌داديم و نيز نردبان‌هايى كه بر آنها بالا روند./ یعنی اگر مشکل ضعف ایمان بسیاری از مردم نبود، و کثرت نعمات را نشانه خوبی متنعم نمی دیدند، وضعیت کفار را خیلی خیلی بیش از اینها توپ می کردیم. و باز در مورد منافقان که کفر و ریا را ترکیب کرده اند و شده نفاق، بنگرید: فَلا تُعْجِبْكَ أَمْوالُهُمْ وَ لا أَوْلادُهُمْ إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ بِها فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ تَزْهَقَ أَنْفُسُهُمْ وَ هُمْ كافِرُونَ «55» پس اموال و فرزندان منافقان تو را به شگفتى نيندازد. جز اين نيست كه خداوند مى‌خواهد به اين وسيله آنان را در زندگى دنيا عذاب كند و جانشان در حال كفر، خارج شود./ می نگرید که فراوانی مال و اولاد منافقان را نبایستی نشانه خوبی عملکرد آنان دانست. البته لایخفی که برخی از کارها از هر که سر بزند چنان که در روایت آمده، باعث طول عمر و ازدیاد روزی می شود، همانند صله رحم، نیکی به والدین و ... که البته در میان کفار غربی وضعیت چندان ... افول اخلاقی تا آنجاست که به ارتباط نامشروع با محارم و حتی ازدواج با آنها و تقلید از قوم لوط و ... منجر شده، معلوم نیست چه مقدار بشود در مورد اعمال عمومی مفید (مثل همان صله رحم و بر الوالدین) این چنینی وجودا و اثرا نظر داد. این را توجه داشته باشیم که اخلاق حسنه ای بهشت را برای صاحبش به ارمغان می آورد که موحدانه و مومنانه باشد، و گر نه حاتم طایی با آن همه ... باز جهنمی می شود، خلقیات نفس محور در واقع از فریبنده ترین ابزار اغواهای شیطانی است، چرا که خیل عظیمی بدون توجه به خدامحور نبودن آنها به تبعیت از دارندگان گمراه آنها کشیده می شوند. در مراجعه به آدرس داده شده، روایتی مبنی بر تاثیر دروغ
    • پاسخ۲ IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      ⟨بزرگ‌احیاگر مذهب شیعه ...⟩ اگر سبب قطع بارش صرفا جور حاکم و حاکمان باشد، حاکم ظالم است، مردم چرا؟! و اگر سبب اقدم از این است، یعنی به خاطر تاسیس حاکمیت توسط مردم همانند دموکراسیهای کنونی، یا پذیرش حاکمیت موجود، همانند حکومتهای گذشته و کنونی برخی از دول، پس در واقع، قطع بارش و سلطه جائر نتیجه عمل و انتخاب خود مردم است. بنا بر این، ما اینجا نمی توانیم، مردم چنین جوامعی را مظلوم صرف بدانیم، بلکه در واقع اینجا تعاون و همکاری در جور و ظلم است، که نتیجه اش قطع یا کاهش بارش و قحطی احیانا و ... می شود. این در رابطه با کبرای قیاس و استدلال شما. در مورد صغرای استنتاجتان، در بخش بعدی که بدان پرداخته اید، عرایضم خواهد آمد، إن شاء الله الموفق.
    • پاسخ۳ IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      ⟨هم‌چنین پنجاه سال پیش ...⟩ اولا حقوق انسانها توسط خود آنها تاسیس نمی شود، بلکه حق آنی است که خدا برای بندگانش مقرر می دارد، او همان طور که آفرید، مقررات تکوینی و تشریعی و تقنینیش هم ایجاد فرمود، شما ملاحظه کنید، الآن ازدواج همجنسان هم در غرب قانون و حق تلقی می شود! آیا با جعل آنها، باطل مبدل به حق می شود؟ و بعد ما می توانیم بگوییم حقوق شهروندی؟ تازه همین واژه شهروند و شهروندی هم تغییر محوریت حقوق از الهی به غیر الهی و از جعلیات پیشین و اساسی همین رویه غلط است. ثانیا مگر حقیقت حقوق الهی غیر همان حقوق انسان است؟ مگر تکالیف الهی از سر نعوذ باللّٰه نیاز خدا به طاعات بنی آدم است؟ بنا بر این ما هر چه از تکالیف داریم بازگشتش به خود ماست. و در واقع حق الله هم باطنش همان حق الناس است. ثالثا سخن عالم دینی در راستای تبیین دین قابل پذیرش و استناد است، نه چیزی در عرض دین، گزاره ای که از علامه (ره) نقل کردید، بر فرض صحت نمی تواند در برابر صراحت قرآن، به این که دهش به کفار و منافقان، دهشی مفید نیست، بلکه مضر و در قالب نوعی از عقوبت دنیوی است، پس برخورداریهای کفار اعم از باران و ... سود ماندگار و نیک عاقبت نیست، تا دنبال چرایی آن باشیم و بگوییم بر اثر رعایت حقوق شهروندی است! تازه آنچه از علامه نقل شده است، با تعبیر تفسیری ایشان در المیزان جور در نمی آید، و تفسیر ایشان همان چیزی است که دیگران فهمیده اند، منتهی ایشان معتقد است که برکات پیامد ایمان و تقوای جمیع است نه بعض.
    • پاسخ۴ IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      ⟨تفاوت، در معدل و میانگین این‌هاست. ...⟩ اگر معدل بر اساس حق پنداریهای کفار و منافقان باشد، آره درسته. اما همان طور که قبلا عرض شد، عقل در اسارت شهوت آنها، دیکته هایش باطل است، نه حق، تا بعد، مقایسه و معدل گیری کنیم.
  • به «مانع نان و معیشت»/2 IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    22 1
    ... درباره «تقوا» نیز در هزاران کتاب و مقاله نوشته‌اند و خوانده‌ایم که تقوا صرفاً منحصر در پرهیز از برخی گناهان مصطلح فردی نیست که مختص مردم عادی باشد و کاسه و کوزه‌ی همه‌ی مشکلات جامعه را برسر مردم بی‌نوا بشکنیم که چرا فلان گناه را مرتکب شدید و بهمان ظلم را در حق همسایه روا داشتید. در گناه بودن و عواقب سوء داشتن این‌ها البته شکی نیست، اما سخن در میزان تأثیر عواقب مظالم فردی و اجتماعی در سطح جامعه است. قطعاً عواقب بی‌تقوایی یک مسئول (اعم از وزیر و نماینده و قاضی و مدیرکل و...) در پذیرش مسئولیتی که خود می‌داند توان و شایستگی ایفای آن‌را ندارد و با بی‌کفایتی زندگی ده‌ها میلیون نفر از مردم مسلمان را در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، صنعتی و... دچار مشکل می‌سازد، هزاران نفر بی‌کار می‌شوند، ازدواج جوانان به تأخیر می‌افتد و... و... و... و... و...، بسیار بیشتر از عواقب گناه و ستم فردی مردم در حق یک‌دیگر است. لطفاً دقت کنید! سخن به‌هیچ‌وجه در سبک شمردن گناه فردی نیست، بلکه میزان تأثیر آن بر فرد و جامعه است. همه شنیده‌ و می‌دانیم که «دروغ» گناه کبیره است و ریشه‌ی بسیاری از گناهان دیگر. و باز شنیده و خوانده‌ایم که حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام فرموده‌اند: «جُعِلَتِ اَلْخَبَائِثُ كُلُّهَا فِي بَيْتٍ وَ جُعِلَ مِفْتَاحُهَا اَلْكَذِبَ؛ تمام پلیدی‌ها در خانه‌ای قرار داده شده و کلید آن دروغ‌گویی است. (جامع‌الأخبار، ج۱، ص۱۴۸، باب: الفصل الحادی‌عشر والمائة فی‌الصدق والكذب)» حال شما بفرمایید، اثر یک دروغ فردی در قطع رحمت پروردگار بر جامعه مسلمین بیشتر است، یا دروغ مسئولان جامعه؟ کافی‌ است فقط یک‌روز رسانه‌ها را مرور کنید. ببینید مسئولان باتقوای ما از وکیل و وزیر و... چقدر یک‌دیگر را به دروغ‌گویی متهم می‌کنند!! بالاخره چه‌کسی راست می‌گوید؟ مردم بی‌نوا چه کنند؟ کار به‌جایی رسیده است که رهبر فرزانه انقلاب مدظله‌العالی چند سخنرانی خود را اختصاص به مواعظ اخلاقی به مسئولان می‌دهند، ولی با تأسف گوش شنوایی نیست. بگذریم! التماس دعا
    • ج۱ IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      اما بحث صغروی جور، چسباندن سمه جور به مسئولان کنونی، جور و ظلمی واضح است. ما انتقادات جدی داریم، اما قطعا قاطبه مسئولان خیرخواه و دارای روحیه خدمتگذاری هستند.
    • ج۲ IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      خلف وعده را دروغ ننامیم، در قباحت آن شکی نیست، حتی برخی از فقها در مورد آن قایل به تفصیلند، و برخی خلف برخی از وعده ها را گناه می دانند. اما به هر حال، خلف وعده یعنی این که شخص در ابتدا صادقانه وعده ای می دهد، اما هنگام انجام به خاطر تنبلی، بروز موانع پیش بینی ناشده و ... وعده اش عملی نمی شود. بلا شک آنجا که بدون عذر عمل نکرده کار بسیار زشتی مرتکب شده و بنا بر برخی از فتاوی در برخی از فروض گناه کرده است، اما خلف وعده دروغ محسوب نمی شود.
    • ج۳ IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      جناب عالی روی مساله دروغ بسیار تاکید داشتید، لازم است بدانیم که، بزرگترین دروغ کفر است، چرا بزرگ دروغ به میزان متعلق و مورد آن است، بزرگترین حقیقت خداست، و بعد از آن اشرف مخلوقات یعنی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، منکر هر کدام، مرتکب بزرگترین دروغ است، لذا کافر و منافق، اگر هیچ بزهی بجز همان کفر و نفاقشان نباشد، ابربزهکاران عالمند، لذا با وجود چنین سیاهی دهشتاناک کدام نورانیت عملی و عملکردی در آنها قابل تصور است، تا امکان مقایسه با بزهکاران مومن داشته باشند؟