شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید براینکه اسلام طرفدار مهم جایگاه حقیقی زن است، بیان کرد: زن گوهر است و در صدف حجاب باید قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، روز بیستم ماه مبارک رمضان در شبستان مصلای رشت در تفسیر آیه‌های ۱۳ و ۱۴ سوره احزاب با اشاره به ترجمه این آیه‌ها اظهار کرد: “و در آن وقت طایفه‌ای از کفار و منافقان دین گفتند: ای یثربیان، دیگر شما را (در اردوگاه) جای ماندن نیست (که همه کشته خواهید شد، از گرد پیغمبر متفرق شوید و به مدینه) باز گردید. و در آن حال گروهی از آنها (برای رفتن) از پیغمبر اجازه خواسته و می‌گفتند: خانه های ما دیوار و حفاظی ندارد، در صورتی که (دروغ می‌گفتند و) خانه‌هاشان بی‌حفاظ نبود، و مقصودشان جز فرار (از جبهه جنگ) نبود” و “و اگر دشمنان دین از اطراف به شهر و خانه‌شان (از پی غارت) هجوم آرند سپس از آنها تقاضای بازگشت به کفر و شرک کنند آنان اجابت خواهند کرد در صورتی که اندک زمانی بیش در مدینه (با آن شرک) زیست نخواهند کرد (و سپس همه هلاک می‌شوند)”.

وی، منافقان و انسان‌های دارای ایمان ضعیف را فرصت طلب عنوان کرد و افزود: منافقان و بیماردلانی که در جنگ احزاب اطراف پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم گرد آمدند به دنبال کم کردن جمعیت سپاه مسلمانان بودند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه منافقان و انسان های دارای ایمان ضعیف به دنبال بهانه جویی هستند، تصریح کرد: بهانه جویی منافقان از حرکت‌های خطرساز در جنگ احزاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در ادامه به جایگاه والای زن در اسلام اشاره کرد و گفت: زن گوهری است که باید پوشیده باشد، اما دنیای امروز به زنان ظلم می کند و حرمت آنها را نگه نمی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اسلام طرفدار مهم جایگاه حقیقی زن است، بیان کرد: زن گوهر است و در صدف حجاب باید قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین عقل منافق را پشت زبانش دانست و خاطرنشان کرد: زبان مومن پشت عقل او قرار دارد و قبل از آنکه مطلبی را بیان کند درباره آن فکر می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha