سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نمایشگاه

حوزه/ مسئول غرفه کودک و نوجوان در نمایشگاه قرآن استان قم با بیان اینکه غرفه کودک و نوجوان نمایشگاه قرآنی استان در سه بخش آماده خدمت‌رسانی به مخاطبان است، افزود: بخش اول اجرای برنامه ویژه کودکان با حضور «عمو روحانی» در غرفه، بخش دوم معرفی و ارائه محصولات غرفه و بخش سوم کارشناسی حفظ قرآن کریم ویژه کودکان بالای ۷ سال و نوجوانان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امینی مسئول غرفه کودک و نوجوان این نمایشگاه و موسس دبستان دخترانه اباصالح(عج) بیان کرد: موسسه قرآنی و آموزشی اباصالح‌المهدی(عج) از سال ۹۲ به همت حاج احمد امینی آغاز به کار کرد و در عرصه آموزش مفاهیم قرآن به کودکان نوجوانان فعالیت گسترده‌ای را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آموزش کاربردی قرآن کریم به کودکان و نوجوانان مبنای اصلی فعالیت ما در مجموعه اباصالح(عج) است، افزود: جذب کودکان به سمت یادگیری حفظ و قرائت قرآن کریم با شیوه‌های نوین و جذاب و همراه با بازی و سرگرمی در دستور کار ما قرار دارد تا از این طریق کودکان و نوجوانان بتوانند به درک درستی از مفاهیم قرآنی دست پیدا کنند.

امینی با اشاره به تربیت و آمورش بیش از ۵۰ حفاظ قرآنی توسط این موسسه قرآنی اظهار کرد:در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء تعداد حفاظ قرآنی آموزش دیده شده در این موسسه افزون بر تعداد حافظان کل قرآن کریم است.

وی با اشاره به دلایل تاسیس دبستان‌، راهنمایی و دبیرستان‌های قرآنی در استان قم، بیان کرد: از آن‌جایی که آموزش قرآن کریم به کودکان در سنین پایین بستری لازم برای درک و پذیرش آموزه‌های قرآنی در وجود او فراهم می‌آورد و از طرفی ورود او به مدارس دیگر می‌تواند به روند آموزش قرآنی او لطمه وارد کندو یا او را دچار دوگانگی تربیت و آموزش کند لذا بر آن شدیم تا در مقاطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم اقدام به تاسیس مدارس قرآنی دخترانه و پسرانه کنیم.

امینی اظهار کرد: در این مدارس ساعت اول همواره آموزش و فعالیت‌های قرآنی است که شامل رشته‌های حفظ قرآن کریم، حفظ جزء۳۰، حفظ ۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، روخوانی، فصیح‌خوانی و روخوانی تکمیلی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این مدارس قرآنی به صورت تخصصی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: منظور از تخصصی بودن رعایت نکات و الزامات شیوه‌های آموزش، نکات تجویدی، روانشناسی و تربیت کودک است لذا مدارس قرآنی اباصالح‌ با استقبال عمومی مواجه شد.

امینی با بیان اینکه غرفه کودک و نوجوان نمایشگاه قرآنی استان در سه بخش آماده خدمت‌رسانی به مخاطبان است، افزود: بخش اول اجرای برنامه ویژه کودکان با حضور « عمو روحانی» در غرفه، بخش دوم معرفی و ارائه محصولات غرفه و بخش سوم کارشناسی حفظ قرآن کریم ویژه کودکان بالای ۷ سال و نوجوانان است.

موسس دبیرستان دخترانه قرآنی اباصالح‌المهدی(عج) در قم اظهار کرد: منابع آموزشی تدریس شده در این مدارس ویژه آموزش حروف و نشانه‌های قرآنی جهت تشویق و ترغیب کودکان به حفظ قرآن کریم، ضمن تایید وزارت آموزش و پرورش کشور، تهیه و تدوین و در سراسر ایران توزیع شد.

وی، با اشاره به معرفی کتاب « می‌خواهم قرآن بخوانم» در نمایشگاه قرآن امسال، بیان کرد: این کتاب ویژه دانش‌آموزان مقاطع دوم تا چهارم ابتدایی تهیه و تدوین شده است که دانش‌آموزان به کمک آن می‌توانند مهارت روخوانی و حفظ قرآن کریم را کسب کنند.

یادآور می‌شود: نمایشگاه قرآن کریم « بر آستان بهشت» با هدف ترویج آموزه‌های قرآنی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از چهارم اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرد و تا روز پنج‌شنبه ۸اردیبهشت‌ماه در پل حجتیه واقع در ابتدای بلوار بهار هر روز از ساعت ۱۹ الی ۲۴ دایر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha