پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه جهت دهی به مسائل فرهنگی و فعالیت‌های هنرمندان از انتظاراتی است که از مجموعه ارشاد وجود دارد گفت: در کنار جهت‌دهی، حمایت از جامعه هنری نیز یک وظیفه بر دوش اداره کل ارشاد می‌باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با مدیر کل ارشاد اسلامی استان همدان، با تقدیر از فعالیت‌های آقای احسانی مدیر کل سابق، اظهار داشت: اداره کل ارشاد، از مجموعه‌هایی است که ارتباط بسیاری با دفاتر نماینده ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه دارد.

وی با تاکید بر لزوم انسجام در بین فعالان فرهنگی، مطرح کرد: یکی از ضعف‌های موجود در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، این است که ساختارهای فرهنگی گاهی از موارد آن فعالیتی که انتظار می‌رود را ندارند.

امام جمعه همدان افزود: گاهی از موارد اگر این ظرفیت‌های موجود به درستی فعال نشود، لازم است که در برخی از عرصه‌ها ورود داشته باشیم، اما انتظار اصلی بر این است که خود مجموعه ارشاد با توجه به ظرفیت‌های خوب فرهنگی که دارا هست، زمینه ساز فعال شدن این ساختارها و مجموعه‌ها شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با فعال شدن این ظرفیت‌های قانونی در ارشاد، دیگر شاهد برخی موازی کاری‌ها نباشیم، گفت: جهت دهی به مسائل فرهنگی و فعالیت‌های هنرمندان از دیگر انتظارات از مجموعه ارشاد است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در کنار جهت‌دهی، حمایت از جامعه هنری وظیفه اداره کل ارشاد است، مطرح کرد: مخاطبان خاص اداره ارشاد، همانند هنرمندان، شعرا و برخی از سمن‌ها، نیازمند حمایت جدی این مجموعه هستند.

وی در ادامه با اشاره به حضور ارشاد به عنوان دبیر در جلسات شورای فرهنگ عمومی و شورای قرآن، یادآور شد: در عرصه سند فرهنگی و سند قرآنی، شاهد همکاری‌های خوبی با ارشاد و دستگاه‌های متولی بودیم و امیدواریم این همکاری با قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه، آماده همکاری در ابعاد مختلف فرهنگی با اداره کل ارشاد استان است، گفت: مقرر شده است تا کمسیون‌هایی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی فعال شود تا به عنوان پشتوانه علمی و اندیشه‌ای برای شورا، به ایده پردازی مشغول شوند.

اتفاقات هنری، می‌تواند نقش و نگار فرهنگ عمومی را شکل دهد

مسعود ویژه، مدیر کل ارشاد استان همدان نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم ارتباط این اداره با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: به جهت حضور ارشاد به عنوان دبیر در جلسات شورای فرهنگ عمومی و شورای قرآن، نیازمند همکاری و همراهی بیشتر با مجموعه دفتر و شخص نماینده ولی فقیه در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ارشاد دارای دو مخاطب، خاص و عمومی است، گفت: مخاطب اول مجموعه ارشاد هنرمندان و اهلی فرهنگ هستند که حمایت از آنها از برنامه‌های اصلی خواهد بود.

جهت دهی به فعالیت‌های فرهنگی و حمایت از هنرمندان

مدیر کل ارشاد اسلامی همدان افزود: مخاطب بعدی، عموم مردم هستند که خروجی‌های اتفاقات هنری، می‌تواند به زیباترین شکل ممکن نقش و نگار فرهنگ عمومی را شکل دهند.

وی در پایان از طراحی تقویم یک ساله برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد که پس از تایید نماینده ولی فقیه در استان، به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha