چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قاضی زاده هاشمی

حوزه/ معاون رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: روز قدس نماد استقلال و میثاق ملی و بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: ۲۲ بهمن و روز قدس نماد میثاق ملی و بین‌المللی است. روز قدس نماد استقلال است، استقلال به معنای اینکه ملتی تصمیم گرفته است بدون اینکه تحت سلطه باشد، خودش را اداره کند.

معاون رئیس جمهور افزود: روز قدس نماد سیاست خارجی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است، یعنی در روز قدس ما خطوط جهانی خودمان را ذکر می‌کنیم و دوستی‌ها و دشمنی‌هایمان را فریاد می‌زنیم. روز قدس نماد تقابل بین دنیای استکبار و دنیای حق است، تمام مستکبران پشت رژیم جعلی اسرائیل جمع شده‌اند و همه مستضعفان عالم از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال نهضت فلسطین جان دوباره‌ای گرفته است، تصریح کرد: فلسطینی‌ها مسلمان هستند اما شما می‌بینید در آمریکا و اروپا هم از حق این مردم دفاع می‌شود و از رژیم نسل‌کش و کودک‌کش صهیونیسم اعلام برائت می‌کنند. مردم فلسطین امسال در کرانه باختری قیام کردند و مردم جهان حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: وقتی ملت فلسطین همراهی و حمایت مسلمانان را مشاهده کنند در مقاومت و پایداری خود در مقابل اشغالگران مصمم‌تر می‌شوند. ملت فلسطین حرکت‌های الهام‌بخش در ایران، یمن، لبنان و ... را نظاره می‌کند و فهمیده است اگر بایستد و مبارزه کند به پیروزی می‌رسد و با حمایت ملت‌های مسلمان این پیروزی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پیام روز قدس برای ظالمان و مستکبران جهانی، گفت: مردم با حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس این پیام را به ظالمان و مستکبران می‌دهند که نماد مقابله با استکبار جهانی همچنان در دل ملت‌های آزاده و مسلمان جهان زنده است. مردم با حضور در صحنه نشان می‌دهند از مسیری که ۴۰ سال پیش امام (ره) پایه‌گذاری کردند، نه تنها دور نشدند بلکه با انسجام و قوای بیشتری در صحنه مبارزه با استکبار حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha