شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
نمایشگاه قران و عترت اصفهان

حوزه/ موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان با برپایی غرفه جهاد تبیین، در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان حضور فعال دارد.

عفت رمضانیان در حاشیه هفدمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در اصفهان گفت: غرفه جهاد تبیین به همت مؤسسه‌ آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت برپا شد.

وی در ادامه به بیان هدف از شرکت در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان پرداخت و گفت: توصیه‌ ی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به همه آحاد جامعه،در مسیر حرکت پر افتخار جمهوری اسلامی ایران و در گام دوم انقلاب و مسیر معرفی این دستاورد بزرگ، تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است. حضرت آقا همواره تاکید می کنند که آنچه را که انجام می دهید برای مردم تبیین و روشنگری کنید تا مردم به موفقیت های این نظام آگاه باشند. ایشان تبیین را به منظور بیان، ابلاغ، تبلیغ و رساندن تمام ظرفیت‌ها و داشته‌های مجموعه‌های مختلف بدنه نظام جمهوری به نسل حاضر تعریف می کنند و می فرمایند: داشته های خودتان را جدی بگیرید و مزیت ها و ظرفیت های خودتان را به نسل حاضر انتقال دهید.

وی در ادامه افزود: یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی در مسیر انتقال ارزش ها واقعیت ها که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند تبیین حقایق ارزشمند نظام با بیان هنری است. چون خاصیت هنر این است که حقایق را با یک بینش آراسته و رنگین برای نسل جوان تبیین می کند. لذا در همین راستا مؤسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) که از سال ۱۳۷۴ با عنایت و تحت زعامت آیت الله مقتدایی و مدیریت حاجیه خانم قلمکاریان(ره) یکی از شاگردان ارشد بانو مجتهده امین(ره) تأسیس گردیده است، با عنایت از الطاف الهی توفیق همزمان با ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت استان اصفهان حضور یابد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان به اهداف حضور این مؤسسه در نمایشگاه پرداخت و گفت: با سه هدف مهم در این نمایشگاه حضور پیدا کردیم. اولین هدف از حضور در این نمایشگاه، تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص جهاد تبیین و معرفی موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا (س)به عنوان بزرگترین مؤسسه آموزش عالی حوزوی در اصفهان می باشد که این مرکز در سطوح مختلف از مقطع کارشناسی (سطح دو) ویژه داوطلبان سیکل و دیپلم، مقطع کارشناسی ارشد (سطح سه) در ۵ گرایش: تفسیر و علوم قرآن، ادبیات عرب، اخلاق اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان و مشاوره با رویکرد اسلامی و دکترای تخصصی ( سطح چهار) د دو گرایش: تفسیر تطبیقی و علوم و معارف قرآنی، جذب طلبه خواهر دارد و به نظر می‌رسید که این مؤسسه ظرفیت حضور در این نمایشگاه را برای معرفی دارد.

وی دومین هدف از برپایی این غرفه را تبیین جایگاه الگوی سوم زن مسلمان با تکیه بر زندگی و سلوک زندگی بانو مجتهده امین (ره) به عنوان یکی از پیروان عملی و واقعی مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) معرفی نمود و اشاره کرد: باتوجه به اینکه یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری به بانوان، دختران و جوانان نخبه این است که آنها نقش یک زن مسلمان را در جامعه تبیین کنند، لذا با توجه به اینکه ظرفیت وجودی بانو مجتهده امین(ره) به عنوان یک بانوی عالمه ای که با تأسیس مکتب حضرت فاطمه (س) زمینه علم آموزی را برای بانوان ایمانی در سطح شهر اصفهان فراهم کرد و پایه گذار علم آموزی دینی بانوان در سراسر کشور شده است ظرفیت عظیمی است، به نظر رسید معرفی ابعاد مختلف زندگی این بانو در قالب روایتگری در قالب این نمایشگاه می‌تواند بسیاری از بانوان و دختران نسل جدید را متوجه هدف مدنظر که همان تبیین جایگاه الگوی سوم زن مسلمان است بنماید.

رمضانیان، سومین هدف از حضور در هفدهمین نمایشگاه قران و عترت اصفهان را اطلاع رسانی پذیرش حوزه های علمیه خواهران در جهت جذب حداکثری بانوان در تحصیل علوم دینی در مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا (س) اصفهان بیان کرد و گفت: تقارن این نمایشگاه با ایام پذیرش حوزه های علمیه خواهران ما را مصمم کرد تا بتوانیم با برپایی این غرفه، نسل جوان را جذب مؤسسه کنیم.

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب یکی از مهمترین موضوعاتی را که نیازمند تبیین می‌دانند اصول معرفتی دین است، که متأسفانه بشر امروز در مورد مبدأ و معاد خودش و پیوند دنیا و آخرت دچار مشکل شده که این هدف در حوزه‌های علمیه محقق می‌شود. با این هدف تلاش کردیم در این نمایشگاه از ظرفیت دختران ایمانی استفاده نموده و آنها را برای تحصیل در این موسسه جذب کنیم. ان شاءالله توانسته باشیم در جهت تحقق هدف جهاد تبیین گامی مؤثر برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha