پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر سید محمدحسین دهناد

حوزه/ سید محمدحسین دهناد گفت: در زمینه حمل و نقل عمومی در سطح شهر قم با کمبود وسایل نقلیه مواجه هستیم؛ در تلاش هستیم تعداد اتوبوس های شهری را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر سید محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز ملی شوراها گفت: حدود ۷۰ درصد از بودجه مصوب شهرداری در زمینه حمل و نقل شهری هزینه می شود.

وی افزود: شورای اسلامی شهر جایگاهی است که برنامه های کلان شهر را تصمیم گیری می کند.

دهناد خاطرنشان کرد: آرام‌سازی ترافیک موضوع مهمی است که در شورای اسلامی شهر قم در حال پیگیری است.

وی راه اندازی محور شهید صادقی را موجب ایجاد بار ترافیکی جدید برای تقاطع پانزده خرداد دانست و گفت: به همین علت تدابیری جهت ایمنی بخشی بیشتر به این تقاطع صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی قم تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل عمومی در سطح شهر قم با کمبود وسایل نقلیه مواجه هستیم؛ در تلاش هستیم تعداد اتوبوس های شهری را افزایش دهیم.

وی با اشاره به لزوم دقت در پرداختی های رانندگان حمل و نقل عمومی افزود: از ۱۸ اردیبهشت طرحی در این رابطه اجرایی می گردد که طی آن حق الزحمه رانندگان بر اساس میزان کارکرد و نظم آن ها در رعایت بازه های زمانی فعالیتشان پرداخت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خیابان آذر قم IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 0
    چرا اتوبوس های خیابان آذر به جای سه راه بازار به پایانه زمزم می روند؟ هنگام ظهر که اوج شلوغی ترافیک است اتوبوس های آذر قم تقریباً بدون مسافر در حال تردد هستند زیرا مسافران خیابان آذر تمایلی به رفتن به پایانه زمزم ندارند و به ناچار از تاکسی برای رفتن به حرم و سه راه بازار به جای اتوبوس استفاده می کنند
  • شهروند قم IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 0
    یک کلمه افتضاح
  • کریمه IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 1
    کمبود!!! این همه وسیله عمومی در قم هنوز کمه؟! مگر چقدر جمعیت داره؟! الآن در شهرهای دیگه مثل مشهد تا حالا چندین بار کد پلاک خودروها عوض شده، 12 بوده، بعد 34، بعد 42،بعد.... ولی ماشین قمی ها هنوز کد 16 داره این یکی از ادله کمبود جمعیت هست پس بی خود جو ندید...
  • سالمندان و پل هوایی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    رفت و آمد سالمندان به حرم مطهر خیلی سخت شده است زیرا هیچ تاکسی یا اتوبوسی به نزدیکی حرم مطهر از طرف بازار رفت و آمد نمی کند مگرفقط از سمت رودخانه و صحن امام جواد(ع)، لطفا به جای اتوبوسی که به اسم رینگ طلایی دور حرم می چرخد ، همان مسیر قبلی را مجدداً بگذارید و به اتوبوس های آذر اجازه بدهید به سه راه بازار بروند ، برخی زائران جوان هنگام استفاده از ماشین های برقی که برای انتقال زائران از مسجد امام حسن عسگری (ع) به طرف حرم هستند در زمان شلوغی رعایت حال سالمندان را نمی کنند و اجازه استفاده به سالمندان را نمی دهند. گفته شده است که به دلیل کاهش ترافیک طرح رینگ طلایی اجرا شده است ولی ترافیکی در سه راه بازار وجود ندارد فقط شاید یکی دو ساعت در برخی روزهای خاص ترافیک و شلوغی وجود داشته باشد. یک نکته خیلی عجیب تر این است که اتوبوس جمکران به طرف حرم مطهر هیچ توقف و ایستگاهی در فلکه میدان پلیس ندارد که خیلی عجیب است که در چهار راه میدان پلیس اتوبوس جمران به حرم توقف و ایستگاه ندارد. استفاده از پل های هوایی برای سالمندان سخت است آیا بهتر نیست که برای پل هوایی، یک آسانسور هم در نظر گرفته شود یا زیرگذر با تعداد پله کم ساخته شود که سالمندان بتوانند از پله های آن استفاده کنند.