جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1023987
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
رسانه ملی

کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: در شرایط کنونی، ایجاد تحول فرمی و محتوایی در سریال سازی، باید جزو اولویت های رسانه ملی قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدرسول بهرامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با ابراز امیدواری نسبت به این که تغییرات اخیر در رسانه ملی و جابجایی مدیران شبکه ها باعث ایجاد تحولی مطلوب در برنامه سازی و رویکرد کلی صداوسیما شود، اظهار داشت: یکی از عرصه های مهمی که نیاز به تحول در آن بخش در رسانه ملی به شدت احساس می شود، عرصه تولید سریال است به نحوی که هم از حیث فرمی و از لحاظ محتوا، آثار بهتر و باکیفیت تری را شاهد باشیم.

وی افزود: با توجه به علاقه و گرایش عمومی به آثار نمایشی و از جمله سریال های شبانه و همچنین حوزه نفوذ و تأثیرگذاری آن ها بر مخاطب می بایست این نگاه و رویکرد تحولی به فعلیت برسد.

وی همچنین گفت: اتفاقاً شخص آقای دکتر جبلی، رئیس رسانه ملی نیز در صحبت های خود بر این مهم تأکید دارد و لذا باید زمینه ها و بسترهای رشد کیفی و کمی در برنامه سازی و سریال سازی صداوسیما به خوبی فراهم شود.

این کارشناس فرهنگی در ادامه بیان داشت: متأسفانه برخی سریال های شبکه های مختلف تلویزیون در ماه های اخیر آن چنان از حیث فرمی و محتوایی، جذابیت و کشش لازم را برای مخاطب نداشته اند، ضمن آن که در حوزه القای پیام به مخاطب به ویژه از منظر معرفی شاخصه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی، دچار ضعف ها و نواقصی هستند که باید این مسایل نیز در بوته نقد و نگاه کارشناسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آن چه به نظر بنده می رسد این است که مسئولان صدا و سیما و شخص آقای دکتر جبلی می بایست در فاز کوتاه مدت، فکری برای ارتقای سطح آثار تولیدی تلویزیون به خصوص در بخش سریال و تله فیلم داشته باشد، چه آن که کم توجهی به این مهم می تواند رسانه ملی را در رقابت با شبکه نمایش خانگی و اینترنتی و حتی شبکه های ماهواره ای از حیث جذب مخاطب با مشکل جدی مواجه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha