دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نوریجانی

حوزه/ رئیس کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران با صدور بیانیه ای ترور شیرین ابوعاقله را محکوم کرد و خواستار اقدامات بین المللی برای دفاع از حقوق اصحاب رسانه در مواجه با اقدامات حذفی علیه آنها شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی نوریجانی در این یادداشت اظهار داشته است:

«ترورشیرین ابوعاقله و تمام خبرنگارانی که حین انجام رسالت آگاهی رسانی مورد حمله و آسیب قرار می گیرند، جنایتی زشت و نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین المللی و تجاوزنمایان به آزادی رسانه ها، آزادی بیان و حق ملتها درکسب اطلاعات است. اقدامی که تا امروز خیل انبوهی از خبرنگار، عکاس و تصویربردار آسیب دیده از جنگ ها و تجاوزها را بر جای گذاشته است.
این درحالی است که براساس قوانین بشردوستانه بین المللی، روزنامه نگاران، خبرنگاران و اشخاصی که مأموریت های شغلی خطرناک را در مناطق دارای درگیری نظامی ایفا می کنند، غیرنظامی قلمداد و احترام و حمایت از آنان لازم و ضروری اعلام شده است.
بر این اساس مجامع رسانه ای دنیا باید نسبت به این مقوله سکوت نکرده و ضمن محکومیت آن، خواستار پاسخگویی مرتکبان و مسببان چنین جنایاتی شوند.
کمیته عکاسان و خبرنگاران آسیب دیده از جنگ که ذیل این باشگاه تشکیل شده آمادگی نمایندگی رسانه های داخلی و منطقه ای را جهت پیگیری حقوقی چنین رفتارهای خشنی علیه اصحاب رسانه را دارد.
به امید پایان چنین رویه هایی علیه اصحاب رسانه در تمام دنیا و برقراری صلح منبعث از حذف زورگویی های بین المللی.»

شیرین ابوعاقله ـ خبرنگار جنگ در فلسطین بود که ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۱۱ می ۲۰۲۲) درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری بود، مورد هدف نیروهای این رژیم قرار گرفت و به شهادت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha