پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
لبنان

حوزه/ ریحانه مرتضی فعال رسانه ای لبنانی گفت: دشمنان حزب الله سعی دارند در شبکه های اجتماعی و تلویزیون، این سازمان را تخریب کنند در حالی که حزب الله برای کل لبنان و نه فقط شیعیان خدماتی را ارائه داده و می دهد تا مردم بتوانند در این اوضاع اقتصادی سخت، کمی راحت تر زندگی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، انتخابات لبنان که از هفته پیش در دو مرحله داخل و خارج لبنان آغاز شده، امروز برگزار می شود. این انتخابات به دلیل کناره گیری سعد حریری و تحریم انتخابات از سوی وی و تبلیغات گسترده علیه حزب الله و تخریب این حزب تفاوت زیادی با انتخابات گذشته دارد و بسیار در سرنوشت لبنانی ها تعیین کننده است.

ریحانه مرتضی فعال رسانه ای لبنانی و خبرنگار شبکه الکوثر در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری انتخابات لبنان گفت: انتخابات پارلمانی لبنان در دو مرحله داخلی و خارجی برگزارشد، انتخابات در مرحله اول در سفارت لبنان در کشورهای اعلام شده با استقبال خوبی روبرو شد.

وی با بیان اینکه در لبنان بر اساس مذهب، نماینده برای پارلمان انتخاب می شود، افزود: هر حزب یا مذهبی تعداد نمایندگان مختص به خودش را به پارلمان می فرستد.

بانوی فعال رسانه ای لبنان گفت: از این رو حزب الله با احزاب همفکر و هم عقیده خودش ائتلاف می کند. مسیحیان و گروهی از اهل سنت و جنبش امل که هم فکر با حزب الله هستند از جمله متحدان این حزب در انتخابات هستند.

وی با بیان اینکه انتخابات این دوره تفاوت های زیادی با انتخابات قبلی داشت، ادامه داد: امسال سعد حریری که رهبری حزب برخی از اهل سنت را برعهده دارد اعلام کرد نه تنها در این انتخابات شرکت نمی کند، بلکه نماینده ای هم اعلام نمی کند. این اظهارات موجب شد برخی از سنی های لبنان در انتخابات شرکت نکنند و درصدی هم که با حزب الله موافقند در انتخابات شرکت کنند.

دشمنان آمریکایی و سعودی به دنبال تخریب چهره حزب الله هستند

وی در خصوص تلاش های صورت گرفته علیه حزب الله در روزهای قبل از انتخابات گفت: دشمنان حزب الله سعی دارند در شبکه های اجتماعی و تلویزیون، حزب الله را بد جلوه دهند و این در حالی است که حزب الله برای کل لبنان و نه فقط شیعیان خدماتی را ارائه داده و می دهد تا مردم بتوانند در این اوضاع اقتصادی سخت، کمی راحت تر زندگی کنند.

وی خاطر نشان کرد: لبنان در دوسال اخیر با اوضاع سخت اقتصادی روبرو است و حزب الله در این مدت سعی کرده با خرید سوخت از ایران و ارائه خدمات دیگر کمی از مشکلات مردم بکاهد.

وی با معرفی برخی از توطئه های دشمنان حزب الله در لبنان در آستانه انتخابات گفت: به خاطر اظهارات وزیر رسانه لبنان جرج قرداحی علیه عربستان این کشور تا یکی دو ماه پیش سفیری در لبنان نداشت اما در آستانه انتخابات در ماه مبارک رمضان نشست هایی با جعجع داشتند تا با او ائتلاف داشته باشند و بعد از اظهارات سعد حریری با مشکل روبرو شدند از این رو در پی حذف انتخابات بودند که موفق نشدند.

بانوی فعال رسانه ای لبنان گفت: در این انتخابات دو گروه قرار است وارد پارلمان شوند یا موافق حزب الله یا مخالف حزب الله؛ بنابراین خیلی تلاش می کنند که حزب الله را تخریب کنند.

عدم شرکت در انتخابات دادن فرصت به دشمنان لبنان است

وی با اشاره به روشنگری های سید مقاومت در آستانه انتخابات گفت: سید مقاومت در سخنرانانی های خود به معرفی خدمات ۴ ساله نمایندگان حزب الله و برنامه های آنها پرداخت. ایشان در سخنانشان تاکید کردند شرکت در انتخابات مهم است و اوضاع اقتصادی در یک شب، سامان پیدا نمی کند. اگر لبنانی ها در انتخابات شرکت نکنند، کسانی وارد مجلس می شوند که کاری برای حل مشکلات لبنان نمی کنند و فرصت را به دست دشمنان آمریکایی و سعودی لبنان می دهند.

وی با بیان اینکه حزب الله از آغاز تا کنون پای مردم لبنان ایستاده و امنیت داخلی و اجتماعی مردم را تامین کرده، ادامه داد: سید مقاومت از خدمات اجتماعی به مردم لبنان یاد کرد که همواره در کنار مردم بوده و خدماتی چون مازوت، تاسیس فروشگاه هایی با قیمت های مناسب را ارائه کرده است، این در حالی است که هیچ یک از طرف های آمریکایی و سعودی مشکلی از مردم لبنان حل نکردند و به فکر منافع خود بودند.

آمریکا مانع از ساخت نیروگاه توسط ایران یا هر کشور دیگری است

خبرنگار الکوثر با اشاره به پیشنهاد ایران برای تاسیس یک نیروگاه با هزینه خود لبنان در این کشور گفت: آمریکایی ها نه خودشان کاری برای مردم لبنان انجام می دهند و نه اجازه می دهند که کشورهایی چون روسیه و چین و یا هر کشور دیگری در لبنان نیروگاه بسازد.

وی در پایان گفت: امروز مردم لبنان، آگاه تر از هر زمان دیگری هستند و تنها برخی از سازمان های مردم نهاد که از دشمنان حزب الله تامین مالی می شوند، علیه حزب الله هستند و سعی می کنند در شبکه های مجازی و تلویزیون حزب الله را تخریب کنند و دستاوردهای خدماتی حزب الله را نادیده بگیرند و این در حالی است که به گفته سید مقاومت از مهمترین خدمات حزب الله تامین امنیت لبنان بوده که ثمره خون شهدای این حزب در طول سال ها است.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha