جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین صلاحی معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه اعلام کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با ستاد و وجود زیر ساخت ها در استان، به زودی شاهد برگزاری درس خارج مجازی در کرمانشاه خواهیم بود.

حجت الاسلام حسین صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، در خصوص آغاز درس خارج غیر حضوری در حوزه علمیه کرمانشاه، گفت: حضور روحانیون و طلاب در عرصه های مختلف جامعه، باعث مهاجرت طلاب از قم به شهرستانها شده و همین موضوع ضرورت وجود درس خارج غیر حضوری را صد چندان می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه، نبود درس خارج فراگیر در سطح استان را یکی از مشکلات دانست و گفت: همین امر با عث دور شدن طلاب از فضای تحصیلی، مخصوصا در مقطع سطح چهار و درس خارج گردیده است، در حالی که جامعه در حال رشد نیاز به مبلغین فاضل دارد.

حجت الاسلام صلاحی اظهار کرد: با شروع درس خارج، زمینه ای فراهم می شود، تا روحانیون در کنار انجام رسالت تبلیغی، از ادامه تحصیل و رسیدن به مدارج عالی باز نمانده و از آنجایی که امکان استقرار اساتید واجد شرایط درس خارج در شهرستانها فعلا مقدور نمی باشد، باید شرایطی فراهم می شد تا این عزیزان بتوانند مدارج علمی را طی کنند.

وی ادامه داد: به همین خاطر در کنار درس خارج حضوری که در مرکز استان برگزار می گردد، دروس خارج فقه و اصول برای طلاب شهرستانها و روستاها هم بصورت مجازی در بستر سامانه نجاح برگزار خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه طلاب می توانند بدون صرف هزینه و اینترنت رایگان و کسب تحصیلات ارتقاء علمی پیدا کنند، مطرح کرد: از دروس خارج مراجع عظام تقلید هم استفاده می شود.

وی در پایان گفت: نتیجه این برنامه جلوگیری از رکود علمی و ارتقاء سطح کیفی، در استان و فراهم شدن زیر ساخت تشکیل کمیته های علمی، برای نگارش و دفاع از پایان نامه های سطح سه و چهار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابوذر IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام و صلوات بر محمّد و آل محمد خبری بسیار مهم و یک تصمیم راهبردی در تعالی حوزه های علمیه بود. احسنتم خواهشمندم این امکان برای طلاب سطح خارج در سایر استان ها هم فراهم بشود. طلبه حوزه علمیه استان اصفهان