پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر در برنامه زنده گفتگو

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در برنامه گفت‌وگو، گفت: افزایش سالمندی که از آن به آینده هولناک پیری جمعیت یاد می شود که اگر چاره اندیشی نشود کشور دچار بحران های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران شب گذشته در برنامه تلویزیونی گفت‌وگو، در پاسخ به سؤالی درباره ضرورت افزایش جمعیت، گفت: افزایش سالمندی که از آن به آینده هولناک پیری جمعیت یاد می شود که اگر چاره اندیشی نشود کشور دچار بحران های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در ۳۰ سال آینده بر اساس نظر کارشناسان ۳۰درصد جامعه را سالمندان تشکیل می دهند و این بدان معناست که تقریبا از هر سه نفر یک نفر سالمند خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به آسیب های تک فرزندی، خاطرنشان کرد : آسیب های تک فرزندی هم برای فرزند و هم برای والدین است. ضعف در مهارت های ارتباطی، احساس تنهایی، پرتوقع بار آمدن، ضعف در مدیریت احساسات، آینده ای بدون پشتوانه خانوادگی از جمله آسیب هایی است که غالبا گریبانگیر این فرزندان خواهد شد.

کارشناس برنامه گفت‌وگو صدا و سیمای مرکز بوشهر با اشاره به تاکید روایات نسبت به مسأله ازدیاد نسل، گفت: اصل فرزندآوری یک نیاز فطری است و در روایات، فرزندان مظهر مهر و محبت، یار و یاور خانواده و بازوی پرتوان حمایت از والدین شمرده شده اند و قطعا مایه جلب روزی و گشایش در زندگی هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که انتظار از جامعه و دولت چیست؟، تصریح کرد: گرچه مشوق های مادی راه حل خوبی محسوب می شود، ولی پایدار نیست، از این رو باید نگاه و سبک زندگی تغییر پیدا کند.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر لزوم آگاهی دادن مردم نسبت به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تصریح کرد: مردم باید به مواد این قانون و تسهیلات در نظر گرفته شده برای فرزندان و والدین اطلاع کافی داشته باشند تا بتوانند حقوق خود را مطالبه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha