جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله رشاد

حوزه/ استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه تهران در پیامی ارتحال استاد فاطمی نیا راتسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در پی ارتحال استاد فاطمی‌نیا (ره)، استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

إنا لله و إنا الیه راجعون

با تاسف و تاثر عمیق، مطلع شدیم عالم عامل، خطیب خلیق، واعظ متعظ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین، استاد سیدعبدالله فاطمی‌نیا (طاب ثراه) دارفانی را وداع گفته‌اند.

ایشان که طی سنوات متمادی از موائد معنوی و معرفتی بزرگان معنا و معرفت معاصر بهره‌ها برده و با مطالعه و مداقه در معارف حیات‌بخش اهل بیت (سلام الله علیهم) ژرفای تعالیم اسلام اصیل را فراچنگ آورده بود، با حضور علمی و اخلاقی ممتد در متن جامعه، به شخصیت معنوی و معرفتی بسیار تاثیرگذاری در پایتخت جمهوری اسلامی بدل شده بود.

فضل علمی و اطلاعات جامع، فضائل اخلاقی و معنویت‌گرائی، تواضع و اخلاص سرشار، بیان شیرین و جذاب، لحن نافذ و تاثیرگذار، سرمایه‌ی او در جهت تزکیه‌ی نفوس و هدایت معنوی و معرفتی طبقات تحصیلکرده بود. شایسته است اصحاب خطابه و ارباب وعظ و نُصح، او را الگوی عمل خویش در سنگر منبر قرار دهند.

پشتیبانی بی دریغ او از نهضت حضرت امام خمینی (قده) و حمایت پایدار او از نظام مقدس جمهوری اسلامی، و تاکید بر منویات رهبری انقلاب (دام ظله)، و اهتمام پیوسته‌ی او در تبیین معارف اهل بیت (س) مایه‌ی دلگرمی و ارتقاء روحیه‌ی انقلابی و آرمانخواهی، تقویت ایمان و اعتقاد عناصر مؤمن و انقلابی بود.

بی‌شک فقدان این شخصیت فاضل و بافضیلت موجب خلأ فکری و خسارت فرهنگی فراوان در میان طبقات مختلف، بویژه جامعه‌ی نخبگانی خواهدگشت.

بنده‌ی طلبه‌ی کمترین به عنوان خادم حوزه‌ی عریق و عظیم تهران، از سوی خود و شورا و مرکز مدیریت حوزه، و نیز مدیران و محققان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، این ضایعه‌ی مولمه را به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مراجع عظام تقلید (دام ظلهم)، ارادتمندان و فرزندان سوگوار این شخصیت خلیق و خدوم تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای بازماندگانش صبر و سلامت، و برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیائش را مسئلت دارم.

تغمده الله بواسع رحمته، و أسکنه فسیح جنانه .

علی اکبر رشاد

رئیس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha