شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مصاحبه با اعضای شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه علمیه

حوزه/ جلالی معاضدت های بین حوزه و نهادهای حاکمیتی را دارای سطوح مختلفی در طرح جوانی جمعیت دانست و گفت: در بندی از بندهای این قانون آمده است که سازمان بهزیستی می بایست برای هرکدام از شیرخوارگاه ها یک نفر آشنا به مباحث تربیت دینی کودک را از حوزه های علمیه به کار گیرد.

جلالی مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تشریح اقدامات این نهاد آموزشی و فرهنگی در حوزه جمعیت پرداخت و گفت: با توجه به اولویت مسئله جمعیت و وقت ضیقی که برای حل این بحران داریم، این موضوع از موضوعات دارای اولویت روی میز مدیران حوزه های علمیه خواهران بوده است؛ تشکیل کارگروه و کمیته جمعیت در سطح معاونین و رؤسای مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران یکی از اقدامات مهم در این راستاست.

وی افزود: قانون جوانی جمعیت به عنوان یکی از سرفصل ها در دستور کارگروه قرار گرفته و تمام معاونت ها و مراکز حوزه های علمیه خواهران موظف شده اند ظرفیت هایی را در وهله اول برای خود خانواده حوزه و طلاب در حال تحصیل یا دانش آموخته ایجاد نمایند؛ این اتفاق تا سال ۱۴۰۲ محقق خواهد شد.

جلالی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگری که در دستور کار حوزه های علمیه قرار گرفته است پاسخگویی به نیازهای جامعه و نهادهای حاکمیتی و معاضدت با آن ها در اجرای قانون می باشد.

وی معاضدت های بین حوزه و نهادهای حاکمیتی را دارای سطوح مختلفی در طرح جوانی جمعیت دانست و گفت: در بندی از بندهای این قانون آمده است که سازمان بهزیستی می بایست برای هرکدام از شیرخوارگاه ها یک نفر آشنا به مباحث تربیت دینی کودک را از حوزه های علمیه به کار گیرد.

مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: مقرر است سند آمایش و توسعه رشته تربیت دینی کودک حوزه های علمیه در سطح ۳ تحصیلی با فوریت مورد بازبینی قرار گیرد؛ همچنین قرار است حوزه های علمیه خواهران برای این رشته تحصیلی پذیرش فوق العاده در بهمن ۱۴۰۱ داشته باشند تا بتوانیم پاسخ به موقع برای این موضوع ارائه دهیم.

وی با اشاره به فعالیت حوزه های علمیه خواهران در سطح عمومی و ترویجی افزود: برنامه های مفصلی در تمام استان های ما در حال پیگیری است؛ برنامه هایی اعم از نشست های علمی، کارگاه های توجیهی، برنامه های رسانه ای گفت و گو محور و ترکیبی، جنگ های مجازی و برگزاری نمایشگاه های مختلف بخشی از اقدامات تبیینی حوزه های علمیه خواهران در سطح کشور است.

جلالی در پایان خاطر نشان کرد: جهت دهی پایان نامه ها به مسائل روز مورد نیاز برای آماده سازی زیرساخت های نرم افزاری جریان جمعیت و فرزندآوری نیز در بخش پژوهش حوزه های علمیه خواهران در دستور کار قرار گرفته و مقرر است حمایت های ویژه ای از پایان نامه های مرتبط با موضوع جمعیت صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha