جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی اعظم سلطنت عمان

حوزه/ شیخ احمد بن حمد الخلیلی گفت: بزرگترین اشتباه تاریخ، این است که مسئله فلسطین را به یک مسئله عربی تبدیل کردند که با وطن و نژاد مرتبط است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی اعظم سلطنت عمان گفت: بزرگترین اشتباه تاریخ، این است که مسئله فلسطین را به یک مسئله عربی تبدیل کردند که با وطن و نژاد مرتبط است.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: مسئله فلسطین، یک مسئله قومی یا مردمی نیست، بلکه یک مسئله اعتقادی است که تنها با اشغالگری سرزمین در ارتباط نیست، بلکه مهمترین چیز؛ اشغال مقدسات اصیل اسلامی است که در تاریخ پیامبران ریشه داشته و در موازین اعتقادی و ایمانی، جایگاه بالایی دارد. لذا هر کس که به خدا و روز قیامت ایمان دارد، باید نسبت به آن غیرت داشته باشد و برای آن قیام کند.

مفتی اعظم عمان با بیان اینکه اشتباه تاریخی در خصوص مسئله فلسطین منجر به اشغال مسجد الاقصی شد، گفت: ما قومی است که خداوند با اسلام به ما کرامت بخشید و این دین پناه ما و مایه عزّت ماست.

وی ادامه داد: اگر ما عزّت را از غیر خدا بخواهیم، خداوند ما را ذلیل خواهد کرد و آزاد سازی مسجد الاقصی یا هر وجب از سرزمین اشغالی، تنها توسط دست های با وضو و پاک، قلب های متصل به خداوند و چشمانی که با فروتنی و خشوع گریان است، صورت خواهد گرفت.

شیخ الخلیلی در پایان بیان داشت: بنابراین این امت باید به امر به معروف و نهی از منکر روی آورده و دین الهی را در سرزمینش برپا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha