جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دین و رسانه

حوزه/ کارگاه دو روزه «دین و رسانه» با حضور مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و سردبیر خبرگزاری حوزه در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کارگاه دو روزه «دین و رسانه» از سوی اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

خانم ندا حکمت نیا، رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: در این کارگاه ۲۵ نفر از طلاب سطح دو، سه و چهار در دوره‌های سواد رسانه شرکت کرده و تا کنون دوره‌های مبانی سواد رسانه و نقد و تحلیل فیلم را گذرانده‌اند.

وی اظهار داشت: دوره‌های سواد رسانه به صورت مجازی ویژه طلاب جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها سراسر کشور برگزار شد و علاوه بر آن، کارگاه دو روزه حضوری نیز برای شرکت‌کنندگان این دوره در نظر گرفته شد.

در این کارگاه، جناب آقای حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه به تبیین ارتباط دین و رسانه پرداخت و نظام مسائل فقه حوزه را نیاز امروز حوزویان در عرصه رسانه برشمرد.

سردبیر خبرگزاری حوزه تصریح کرد: در راستای حضور حوزویان، تشکیل لجنه‌های علمی رسانه ای و پرداختن به بررسی مسائل حضور بانوان در این عرصه ضرورت دارد.

در راستای این کارگاه دو روزه آموزشی، آقای دکتر محمدحسین کشکولی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به انتقال تجربیات رسانه ای خود پرداخت و حضور طلاب در عرصه تولیدات دینی را یکی از ضروریات جامعه امروز دانست.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تأکید کرد: لازمه اینکه کار دینی در رسانه‌های جمعی از جمله شبکه سیما پخش شود، این است که یک محصول تحویل داده شود. طلبه مستندساز در صورت ارائه محصول دینی می‌تواند از شبکه مطالبه کند، اما ارائه محتوا، طرح و ایده در شرایط کنونی بی‌فایده است.

یکی دیگر از کارگاه های این دوره با حضور سرکار خانم مهدیه منافی بانوی طلبه و فعال فضای مجازی برگزار شد که این فعال فضای مجازی با بیان اینکه امروز ما در متن جنگ نرم هستیم، به انتقال تجربه فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

منافی با اشاره با اهمیت مسئله محوری و مخاطب محوری در فضای مجازی، گفت: تولید محتوا باید مسئله‌محور باشد، ما باید مخاطب‌محور باشیم، در صورت مواجهه با مخاطب می‌توانیم آثار ارزشمندی ارائه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha