چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رئیس جمهور

رئیس جمهور با اشاره به روابط ایران و عمان، گفت: این سطح از روابط فعلی، قابل قبول نیست و تصمیم هر دو کشور، افزایش سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز دوشنبه، پیش از عزیمت به عمان، ضمن تسلیت و تبریک شهادت سرهنگ پاسدار مدافع حرم، حسن صیاد خدایی، به خانواده معظم شهید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: علو درجات را از خداوند متعال برای این شهید عزیز، مسئلت می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

یکی از پاسداران مدافع حرم در تهران ترور شد + بیانیه سپاه و عکس

وی ادامه داد: بدون تردید در این جنایت، دست استکبار جهانی و کسانی که در میدان از مدافعان حریم و حرم شکست خوردند، دیده می‌شود که به این شکل، استیصال خود را نشان می‌دهند.

رئیس جمهور با تأکید بر پیگیری جدی این جنایت از سوی مسئولان امنیتی، تصریح کرد: تردید ندارم که گرفتن انتقام خون پاک این شهید بزرگوار از جنایتکاران، حتمی است.

وی با بیان این‌که سفر به عمان با دعوت «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان این کشور انجام می‌شود، گفت: روابط خوبی میان ما و عمان به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه وجود دارد.

رئیس جمهور با اشاره به روابط سیاسی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و عمان، اظهار داشت: این سطح از روابط فعلی برای هیچ‌کدام از دو کشور قابل قبول نیست و تصمیم هر دو کشور، افزایش سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری است.

رئیسی با بیان این‌که روابط تجاری میان دو کشور حتماً می‌تواند توسعه پیدا کند، تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل، انرژی، گردشگری و به‌ویژه گردشگری سلامت می‌توانیم روابط با عمان را گسترش دهیم.

رئیس جمهور، گفت: در این سفر با همکاری دستگاه‌های مختلف، تفاهم‌نامه‌هایی بین دو کشور به امضا خواهد رسید و به دنبال آن، اجرای آن‌ها پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: این سفر در راستای توسعه سیاست همسایگی میان ما و کشورهای همسایه بسیار اهمیت دارد؛ روابط دوجانبه و توسعه آن، مورد بحث قرار می‌گیرد و روابط منطقه‌ای، مورد گفتگو خواهد بود.

رئیس جمهور، تأکید کرد: نکته محوری در منطقه، آن است که همکاری و گفتگوی بین کشورهای منطقه می‌تواند امنیت‌ساز باشد؛ حضور نیروهای خارجی و بیگانه به هیچ‌وجه امنیت‌ساز نیست و حتی می‌تواند امنیت منطقه را مورد تهدید قرار دهد.

رئیسی با بیان این‌که مواضع و نکات مشترکی میان ما و عمان وجود دارد که در این گفت‌وگوها حتماً پیرامون آن‌ها بحث خواهد شد، ابراز امیدواری کرد سیاست‌های دولت برای ارتباط با کشورهای دوست و همسایه توسعه پیدا کند و روابط خوب با همسایگان، استمرار داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha