جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نرجس سلیمانی، فرزند شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی

حوزه/ نرجس سلیمانی گفت: در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی نقش برجسته و غیرقابل انکار بانوان در مقاومت و بعدا در آزادسازی خرمشهر یک قله‌ی مرتفع و سرافراز در حوزه‌ی ارزش‌های زنان در دفاع مقدس است و نقش زن در آزادسازی خرمشهر منحصر به حضور در تدارکات امدادرسانی آذوقه رسانی و حتی بعضا درگیری مستقیم نبوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، نرجس سلیمانی، فرزند شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی، ظهر امروز در اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم و گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی فتح خرمشهر، در حسینیه المهدی(عج) مهدی‌شهر، با اشاره به آیه شریفه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند»، اظهار داشت: عرض سلام و احترام دارم خدمت جمع خواهران و برادران عزیز و بزرگوار مردم شریف و متدین و عزیز شهرستان مهدی‌شهر؛ ابتدا تشکر می‌کنم از فرصتی که برای بنده‌ی حقیر پیش آوردید تا در جمع شما و در خدمتتان باشم و از حضور شما و حضور پر شور شما استفاده کنم، از خانواده‌های معظم شهدا، علما، جانبازان و ایثارگران مجددا سپاسگزارم که با پیگیری خودشان این فرصت را برای حقیر به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه در آستانه‌ی سوم خرداد و سالروز حماسه‌ی آزادسازی و فتح خرمشهر هستیم، تصریح کرد: آزادگان و جانبازان ارتفاعات عظیم ایثار و فداکاری در کنار قلل مرتفع و سر بر آسمان شهدا هستند و در میان دامنه‌ی و شکیبایی بر قله‌های استوار و چشمان گریان خانواده‌های ایثارگر این دامنه مستقر بوده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: به فضل خدا در این گستره‌ی عظیم جهادی فی سبیل الله، صحنه‌های بدیع و کم‌نظیری از حضور فعال، شجاعانه، مبتکرانه، فداکارانه بانوان در کسوت مادر، همسر، خواهر و دختر در میادین دشوار جهاد پدید آمده است.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام سرشار است از اسوه‌های مجاهدت از حضرت خدیجه‌ی کبری (س) که با بذل عمر و مال خود دین مبین اسلام را آنچنان یاری رساندند که پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) تا پایان عمر شریفشان هرگاه نام خدیجه‌ی کبری(س) را می‌شنیدند به گواهی تاریخ اشک بر چشمان مبارکشان حلقه می‌گشت.

سلیمانی گفت: در گذر زمان، در گذر تاریخ، حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) را در بیان رهبر فرزانه‌ی انقلاب اینچنین در می‌یابیم که درس شجاعت و فداکاری، زهد در دنیا، درس معرفت آموزی و معرفت را انتقال دادن به اذهان مخاطبان در مقام معلم دانشور بشر قرار گرفتند اینها از درس‌های فاطمه‌ی زهرا (س) به همه‌ی بشر است.

وی افزود: در روایتی این چنین می‌فرمایند فاطمه سرور زنان بهشت است که قولی است متفق در میان همه‌ی مسلمان؛ یعنی چه؟ در بهشت چه کسانی هستند؟ برترین زنان، برجسته‌ترین زنان، مومن‌ترین زنان، مجاهد ترین زنان، زنان شهید آنهایی که خداوند متعال در قرآن از آنها با عظمت یاد کرده است و همه‌ی این‌ها در بهشت جمع هستند و آن وقت زهرا (س) سرور زنان بهشت است این خیلی مقام بالایی است.

فرزند شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: در جریان مقاومت در کربلا، حضرت زینب کبری (س) با صبر و تحمل آن را دوباره معنا نمودند و کوه در برابر عظمت صبر و مقاومت مبتنی بر تحمل ایشان قوت عرض اندام ندارد؛ در قریب به نصف روز هجده نفر از عزیزان و نزدیکان ایشان از جام شهادت نوشیدند و در جلوی چشم ایشان به فیض عظیم شهادت نایل آمدند بعد از این حادثه‌ی عظیم صبر بر اهانت و بعد از آن صبر بر مسئولیت؛ چگونه ایشان تعداد زیادی زن و کودک آن هم کودک مصیبت‌زده آن‌ها را حفظ می‌کند؟ و در همین حین از حضرت سجاد (ع) پرستاری می‌نماید و همه‌ی این‌ها انجام می‌شود، این دستاورد عظیم حضرت زینب کبری سلام الله علیها جهاد تبیین است.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) مانع شدند از اینکه در جنگ روایت‌ها اسلام ناب و حقیقت در لایه‌ای از مکر و فریب، قلب ماهیت شود؛ اینکه خرد و تدبیر نه در گفتار به تنهایی، بلکه در مجموعه اعمال و رفتار حضرت زینب کبری(س) آنچنان قلل بلندی از زیبایی ترسیم نموده که می‌توان آن را به حقیقت معیار معنوی و عقلانیت ظرفیت جنس زن دانست.

سلیمانی اظهار کرد: به بیان رهبری عزیزمان در دیدار با خانواده‌های شهدای سلامت که به طور خلاصه عرض می‌کنم؛ زینب کبری با رفتار خود و با بیانات خود ظرفیت معنوی و عقلانی جنس زن را نشان داد جوری حرف می‌زند، مثل اینکه امیرالمومنین(ع) حرف می‌زند، جوری می‌ایستد مثل این که رسول خدا (ص) در مقابل کفار می‌ایستد این ظرفیت زن است.

وی گفت: در زمان نزدیک در دوره‌ی قاجاریه توجه بانوان به فتوای مرحوم میرزای شیرازی یک ظرفیت فعال و موثر را به نمایش می‌گذارد و بالاتر از آن در کوران پیروزی انقلاب اسلامی چه منظومه‌ی فکری باید در اندیشه‌ی یک دختر نوجوان شانزده ساله به بلوغ رسیده باشد تا بتواند همانند شهیده رودباری عمل کند و در نوزده سالگی به فیض شهادت نایل آید؟.

عضو شورای شهر تهران افزود: در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی نقش برجسته و غیرقابل انکار بانوان در مقاومت و بعدا در آزادسازی خرمشهر یک قله‌ی مرتفع و سرافراز در حوزه‌ی ارزش‌های زنان در دفاع مقدس است، نقش زن در آزادسازی خرمشهر منحصر به حضور در تدارکات امدادرسانی آذوقه رسانی و حتی بعضا درگیری مستقیم نبوده است، قلم‌های استوار و پی‌جویی باید پیگیر حماسه هایی باشد که توسط زنان این مرز و بوم به تصویر کشیده شده است؛ جهاد به معنی جنگ رودررو در مبانی اسلام عموما امری مردانه است اما تقریظ رهبری عزیزمان بر کتاب «فرنگیس» سنگ نشانه‌ای از به رسمیت شناختن مقاومت شجاعانه زنان این مرز و بوم در برابر حملات متجاوزان است.

وی افزود: مضاف بر آن اینکه شرح دلاوری و شجاعت بانو فرنگیس حیدرپور در رشته‌ی تلاشی مستمر و مداوم مبتنی بر همان فرهنگ جهاد در جهت تبیین یکی از شخصیت‌های دلاور توسط بانوی دیگر به رشته‌ی تحریر درآمده است؛ از این دست روایت‌های اصیل مجاهدان و انقلابی در گوشه گوشه کشور عزیزمان بسیار است که منتظر تلاش مجاهدانه‌ی اهل تبیین است؛ جهاد تبیین از فرصت‌های بی‌نظیری است که بانوان می‌توانند با همت عالی و تلاش مبتنی بر بینش صحیح در آن به بهترین شکل درخشش ستارگان مجاهد را برای روشن نمودن صراط مستقیم انقلاب تضمین نمایند.

فرزند شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: در واقع فتح خونین‌شهر، خرمشهر یک نماد است سوم خرداد یک روز در تقویم نیست در واقع یک نشانه از نتیجه‌ی تلاش مجاهدانه‌ی بی‌وقفه است؛ نباید فراموش کنیم که خرمشهر آزاد شد و امروز زمانی است که خرمشهر باید خرم روز باشد، خرمشهر در مرزهای خدماتی محدود نیست، خرمشهر همان ایران است و برای طلوع خورشید خرمشهر جز جهاد بی‌وقفه و مجاهدت خالصانه هیچ راه دیگری متصور نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha