سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: با آزادسازی خرمشهر دشمن به شدت زمین گیر شد و از خوی تهاجمی خارج و به لاک دفاعی فرو رفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ضمن تبریک سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر، گفت: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود ه و هست.

وی خاطرنشان کرد: عملیات بیت المقدس اردیبهشت و خرداد ۶۱ که به آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد انجامید به رویدادی تاریخ ساز در انقلاب اسلامی تبدیل شد و نه فقظ در جنگ تحمیلی تأثیر شگرفی گذاشت و ورق را در دفاع مقدس به نفع جمهوری اسلامی برگرداند، بلکه در تاریخ انقلاب اسلامی به مقطعی تاریخ ساز تبدیل شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: با آزادسازی خرمشهر دشمن به شدت زمین گیر شد و از خوی تهاجمی خارج و به لاک دفاعی فرو رفت. رزمندگان اسلام و مردم عزیز ایران هم روحیه ای وصف ناپذیر در برابر عراق به دست آورد.

وی ادامه داد: در انتساب آزادی خرمشهر به خداوند مفهوم بزرگی نهفته است و مطالعه تاریخ جنگ ما را بیشتر به آن معنا واقف می سازد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در عملیات بیت المقدس برای اولین بار در جنگ تحمیلی همکاری ارتش و سپاه و بسیج به صورت یکپارچه و متحد و با فرماندهی واحد محقق شد و خداوند هم بنا بر سنت قطعی دست یاری را بر سر رزمندگان اسلام کشید و آنها را نصرت داد و در خرمشهر آزاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به بیان ویژگی های عملیات بیت المقدس پرداخت و بیان کرد: از ویژگی های شاخص این عملیات می توان به اخلاص رزمندگان، دلدادگی و توکل به خدا، توسل به ائمه معصومین (علیهم الاسلام)، استقامت در سختی ها و مقاومت در برابر حملات دشمن، وحدت و انسجام در بین نیروها و فرماندهان و ولایت پذیری و تبعیت از فرماندهی واحد اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: هر وقت وحدت و انسجام و همدلی بین نیروها و کارگزاران برقرار شود کشور روی سعادت و پیشرفت را به خود خواهد دید.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به جمله ای از امیرمؤمنان علی علیه السلام که در خطبه ۲۷ نهج البلاغه آمده، اشاره و عنوان کرد: حضرت علی(ع) فرموده «وَ لَکِنْ لَا رَأْیَ لِمَنْ لَا یُطَاعُ.»، پس حقیقت این است که اگر فرمانده و رهبر امیر مؤمنان هم باشد رکن اصلی توفیق آن حضرت حمایت و تبعیت مردم است و از این رو وقتی مردم تبعیت نکنند حضرت علی علیه السلام نیز توفیقی نخواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین به حمایت از دولت انقلابی پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز باید از دولت مردمی و انقلابی حمایت کرد و با حمایت خود برای دولتمردان دلگرمی و انگیزه مضاعف در جهت اصلاح امور و رفع مشکلات ایجاد کنیم. البته این به معنای نقد نکردن نیست، بلکه نقد باید با هدف رفع نواقص و اصلاح آن هم با رعایت ادب و احترام بیان شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha