دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
لبنان

حوزه/ فاطمه حجازی اسد اللهی سردبیر شبکه جهانی الکوثر گفت: تمام حامیان مقاومت در لبنان از پیر و جوان دارند (سلام فرمانده) را می خوانند و این سرود را حفظ کرده اند و معنی آن را می دانند و گریه می کنند و تحت تأثیر آن قرار می گیرند...

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، با تمام کارشکنی های آمریکا و عربستان سعودی در طول ۴سال از فشار تحریم های اقتصادی علیه مردم لبنان گرفته تا انفجار بندر بیروت و تلاش های رسانه ای عربی و غربی برای متهم کردن حزب الله، این حزب در انتخابات پارلمانی حداکثر کرسی های پارلمان را به همراه متحدانش کسب کرد.

در همین راستا با فاطمه حجازی اسداللهی سردبیر شبکه جهانی الکوثر به گفت و گو پرداختیم. متن گفت و گو به شرح ذیل است:

حوزه: لطفا درخصوص پیام های نتایج انتخابات پارلمانی لبنان به دشمنان مقاومت توضیح دهید.

نتیجه رسمی انتخابات پارلمانی لبنان، شکست پروژه واشنگتن در لبنان را ثابت کرد و همانطور که سید حسن نصرالله هنگام تشکر از مردم گفت؛ مردم وفادار، شبکه امنیتی سیاسی و مردمی، مقاومت و سلاح آن را تامین کردند.

صندوق های رای ثابت کرد که ما حسین خود را در دهم محرم رها نمی کنیم

این نتایج ثابت کرد که شیعیان لبنان، مردم آزاده و مردم شریف لبنان پس از حمله آمریکایی-سعودی، اسرائیلی به مقاومت از بیرون و مزدورانشان از داخل، دلبستگی بیشتری به مقاومت پیدا کردند و به همگان اطمینان دادند که مردم مقاومت از سلاح آن محافظت می‌کنند و آماده جان باختن از گرسنگی و تشنگی هستند تا از مقاومت و مردانش و سلاح هایش محافظت کنند.

صندوق های رای ثابت کرد که ما حسین خود را در دهم محرم رها نمی کنیم و اگر سید نصرالله که به دل و جان و خون ما وفادار است و به دلیل وضعیت امنیتی اش نتوانست رای دهد، اما ما از پیر و جوان تا مرد و زن بیمار و سالم در انتخابات شرکت کردیم و او را در میدان جنگ تنها نگذاشتیم.

از تاثیر سرود"سلام فرمانده" بر پیروزی مقاومت تا شکست آمریکا و سعودی در انتخابات

یکشنبه پانزدهم مه ۲۰۲۲ در لبنان مثل دهم محرم بود، ما در میدان جنگ بودیم، زمانی که جنگ سیاسی جهانی با محوریت آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل علیه ما آغاز شد و دشمنان داخلی علیه ما جمع شدند، پیروزی بزرگی در انتخابات رخ داد و یک پیروزی الهی بود، همانند پیروزی الهی که در جنگ سی وسه روزه رخ داد. اگر جنگ سی و سه روزه نظامی بود، این جنگ یک جنگ سیاسی بود و ما در آن پیروز شدیم.

ما به تمام دنیا نشان دادیم که ما شیعیان شریف لبنان هرگز دست از سلاح نخواهیم کشید و از آرمان اصلی خود یعنی آزادی فلسطین عقب نشینی نخواهیم کرد، حتی اگر ما را تکه تکه کنند، مرگ عادت ما و کرامت ما شهادت در راه خدا است.

از تاثیر سرود"سلام فرمانده" بر پیروزی مقاومت تا شکست آمریکا و سعودی در انتخابات

پدر و پسر سید مقاومت

چرا سید مقاومت نتوانست رای دهد

در اینجا می خواهم به این نکته اشاره کنم که سید حسن نصرالله به دلیل شرایط امنیتی که دارد نمی تواند در انتخابات شرکت کند، و رای بدهد. قانون انتخابات لبنان با ایران متفاوت است. هر کسی هر جا که زندگی می کند، نمی تواند رای بدهد، بلکه باید اصالتا مال همان استان یا شهر باشد. این امر مرتبط به قانون طایفه در لبنان است. به عنوان مثال؛ من در ضاحیه بیروت به دنیا آمدم، بزرگ شدم و زندگی کردم، اما متأسفانه اصلاً حق رأی دادن در بیروت را ندارم. بلکه باید برای رای دادن به منطقه بنت جبیل بروم چون اصالتا اهل بنت جبیل هستم، با اینکه زیاد رفت و آومد به آنجا ندارم.

سید حسن نصرالله ساکن بیروت هستند، اما اصالتا اهل روستای البازوریه در جنوب هستند و در بیروت حق رای دادن ندارد و باید برای انتخابات به البازوریه برود و طبیعی است که وضعیت امنیتی او اجازه این کار را نمی دهد.

نتایج انتخابات نشان داد که دشمنان نقشه هایشان شکست خورده، آنها نقشه کشیدند که محیط حامی مقاومت علیه حزب الله قیام کند،و تلاش کردند تا حضور مردم و یا رای دادن به نمایندگان حزب الله کم رنگ شود و به دنبال این بودند که به افکار عمومی القا کنند حزب الله مشروعیت مردمی خود را در میان طرفدارانش از دست داده است.

اما حامیان مقاومت تصویری از مخالفت با سناریوی ( نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای ) به نمایش گذاشتند و نتایج نیز نشان داد که با وجود تمام توطئه‌ها نتوانستند، متحدان مقاومت را تضعیف کنند. آنها نتوانستند اکثریت ضد مقاومتی را که مجلس را تحت کنترل داشته باشد، ایجاد کنند. در این انتخابات، نتایج نشان داد که افکار عمومی مقاومت با وجود مبارزات سیاسی و رسانه ای و شدت درد و رنج اقتصادی که سه سال بر زندگی مردم سایه انداخته ، اعتماد خود را به رهبری مقاومت تجدید کردند.حامیان مقاومت از کشیده شدن کشور به جنگ داخلی جلوگیری کردند و راه را بر دشمنان بستند.

حوزه: در انتخابات این دوره در لبنان عربستان و آمریکا چگونه برای تحقق اهدافشان نقش آفرینی کردند؟

امام خمینی (ره) به درستی فرمودند که همه بدبختیهای ما از آمریکا است. بله وقتی هر بحرانی را در دنیا بررسی می کنید ،می بینید آمریکا پشت آن و عامل آن است. آمریکا در همه مشکلات لبنان دست دارد و عامل عمیق ترین و بزرگترین بحران اقتصادی تاریخ لبنان است. متهم کردن واشنگتن تقلب نیست بلکه بدون شک مبتنی بر واقعیات و شواهد ملموس است .

مستنداتی وجود دارد از نقش سفارت آمریکا در منطقه عوکر و دیدارهای سفرای آمریکا در لبنان (بر اساس شاهدی از خانواده وی)، اظهارات دیوید شنکر، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا که در همین زمینه اذعان کرده بود. چند روز پیش در خصوص نقش کشورش در دامن زدن به بحران ها و تسریع فروپاشی مالی در لبنان صحبت کرده بود.

ادامه بحران آفرینی آمریکا در لبنان پس از انتخابات

با وجود شکست در انتخابات، آمریکا همچنان به اعمال فشار حداکثری بر لبنان ادامه می دهد و نکته قابل توجه این است آمریکا، لبنان را به ورطه اقتصادی و اجتماعی سوق می دهد و به بازی دامن زدن به فروپاشی مالی پس از انتخابات مجلس نیز ادامه می دهد. گرچه دوران انتخابات شاهد آرامشی نسبی بودیم، اما بحران ها دوباره آشکار شدند؛ مثل آرامشی بود که در اثر تزریق مورفین بوجود می آید. دلار دوباره در حال افزایش است، بحران گندم و صف های نان، قیمت سوخت به سطوح بی سابقه رسیده است. بحران برق و بسیاری از بحران های دیگر که توسط واشنگتن تحمیل شده ، در حال افزایش است.

شنکر اعتراف کرد که آمریکا (شیطان بزرگ) عامل سقوط مالی لبنان بود و لبنان را با هدف مخدوش کردن چهره مقاومت ورشکست کرد و از زمانی که ما در پارلمان قبلی پیروز شدیم و اکثریت را گرفتیم ( چهار سال پیش) کارزار وحشیانه خود را برای پایین کشیدن ما در انتخابات آغاز کردند. بیروت را با انفجاری بزرگ ویران کردند.شایعه های نادرست پخش کردند و با تمام تلاششان کار کردند تا حزب الله را متهم کنند.

گشت زنی سفرای آمریکا و عربستان در صندوق های رای با رشوه های وسوسه انگیز

انتخابات پارلمانی در لبنان هر چهار سال یکبار برگزار می شود، مردم نمایندگان پارلمان را انتخاب می کنند، این پارلمان است که رئیس جمهور کشور را انتخاب می کند. انتخابات در سایه یک فروپاشی بزرگ اقتصادی در لبنان برگزار شد که بانک جهانی آن را در بین بدترین ها در جهان از سال ۱۸۵۰ میلادی قرار داد. بیش از هشتاد درصد مردم زیر خط فقر قرار گرفتند. پوند لبنان بیش از نود درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داد. سفیر آمریکایی در لبنان "دوروتی شیا " آشکارا برای سرنگونی مقاومت تلاش می کرد. او به عنوان یک فعال سیاسی فعالیت می کرد و با گستاخی در روز انتخابات به مردم پول می دادند ( هزار دلار)که به مقاومت رای ندهد و یا به نمایندگان علیه مقاوت رای دهند آن هم با وعده های وسوسه انگیز.

آیا این یک سفیر است یا یک فعال سیاسی؟ در این انتخابات که سرنوشت ساز توصیف شد. "شیا سفیر آمریکا و البخاری سفیر عربستان" بی شرمانه در مراکز رای گیری گشت می زدند و مداخله آشکار و علنی در امور لبنان داشتند و پول و افراد زیادی برای رسیدن به مقاصدشان هزینه و استخدام کردند.

هزار دلار در برابر رای ندادن به مقاومت

علنا هزار دلار به مردم پیشنهاد می دادند تا به فلانی رای بدهند! یا مثلا هزار دلار می دادند که به مقاومت رای ندهند و از همان ساعات اولیه شمارش آرا، از طریق رسانه های تحت حمایت عربستان سعودی شروع به پخش شایعاتی کردند که مقاومت و متحدانش شکست خورده اند و حزب نیروها(قوات لبنانی) به رهبری سمیر جعجع پیروز شده است! آنها شروع به تبلیغ کردند که مقاومت و یارانش شکست خوردند و شکست مقاومت را با بی شرمی تمام اعلام کردند؛ اکنون می توانند در مقابل مقاومت بایستند و حزب الله را خلع سلاح کنند و اینکه لبنان وارد مرحله جدیدی شده است.

توئیت خنده دار سفیر عربستان

سفیر عربستان در توییتر توییت زد و آیه قرآنی در مورد پیروزی " اگر کمک کنید خدا کمکتان می کند" را نوشت. منظور او پیروزی حزب قوات لبنان و رهبر جنایتکار، قاتل، عامل کشتار صبرا و شتیلا سمیر جعجع بود. سفیر عربستان این قصاب قاتل را که منتخب آمریکاست، برای ایستادن در مقابل سید نصرالله پیروز معرفی کرد. سفیر عربستان در انتخابات بسیار فعال بود، اما به قول سید حسن نصرالله که وی را تمسخر کرد و گفت: سفیر عربستان از همه بیشتر فعال بوده بله رفتارش مثل مادر عروس بود. ریاض تلاش می کند لبنان را شبیه عربستان کند. عربستان فکر می کند که با دلارهایش می تواند این کار را انجام دهد. لبنان کشوری دموکراتیک و باز است و هرگز نمی تواند مانند عربستان سعودی باشد که انتخابات بلد نیست و در انتخابات کشورهای دیگر دخالت می کند.

حوزه: سخنرانی های سید حسن نصرالله چه نقشی در روشنگری برای افکار عمومی لبنان داشت؟

خدای متعال را شاکریم که در زمان سید حسن نصرالله که او را حسین خود در لبنان می دانیم و در زمان ولی فقیه، امام خامنه ای که مرجع و ولی و رهبر ما هستند به دنیا آمدیم. سید حسن نصرالله قبل از انتخابات در سه جشنواره انتخاباتی سخنرانی کرد. در بیروت، جنوب و بقاع. این جشن ها عظیم و خیلی بزرگ بود و با وجود همه درد و رنجها، مردم آمدند و ندای سید حسن را اجابت کردند. سید حسن درباره همه چیز توضیح داد، وهمه دروغهای آمریکا و دوستانش در لبنان را آشکار کرد، و در اینجا می خواهم به نکته ای اشاره کنم. مردم مقاومت در لبنان هیچ وقت با سید حسن در مورد چیزی اختلاف نظر ندارند.اگر بگوید بمیرید می میرند و اگر بگوید صبور باشید، صبورهستند چون مردم به او اعتماد دارند.

تقدیر سید مقاومت از مادرشهیدی که چکمه های فرزندش را روی سر گذاشت

در جشنواره های انتخاباتی به یک صحنه از حضور جمعی مردم اشاره می کنم. مادر شهید پیری کفش های فرزند شهیدش را روی سرش گذاشت و عکس او را در دست گرفت و از جایی دور آمد تا در جشنواره انتخاباتی بقاع شرکت کند. صحنه تکان دهنده بود، انگار به آمریکا و عربستان و جعجع می گفت: کفش های شهیدم از شما و تاجی که بر سر تان است و پول های شما بزرگتر و برتر است و این پول ها ما را وسوسه نمی کند و زیر پای ما است و جناب سید حسن فردای آن روز هیئتی را به بقاع فرستاد تا از او تشکر کنند و هدیه ای از طرف او به این مادر شهید تحویل دادند (چفیه و تسبیحی که سید حسن با آنها شب قدر را احیا گرفت) این یکی از صحنه های زیبای لبیک گفتن به سید حسن نصرالله بود.

از تاثیر سرود"سلام فرمانده" بر پیروزی مقاومت تا شکست آمریکا و سعودی در انتخابات

تشکر سید مقاومت از شرفای لبنان برای حضور در انتخابات

در انتخابات، انسانهای وفاداری که سید مقاومت همیشه آنها را شریف ترین مردم می نامد، هرگز شکست نخوردند و در آینده نیز شکست نخواهد خورد، وسید در اولین جشن بعد از انتخابات از همگان و مردمی که در مقابل توطئه های آمریکا و عربستان ثابت قدم هستند به ویژه بیماران و سالمندانی که با آمبولانس و برانکارد برای رای دادن آمدند تشکر کردند.

حوزه: لطفا در خصوص تاثیر فعالیت های حامیان حزب الله و جوانان حزب الله در شبکه های اجتماعی روی انتخابات اخیر توضیح دهید؟

در مورد جنگ نرم و شبکه های اجتماعی، ابتدا می خواهم به موضوعی اشاره کنم که شاید تا حدودی تعجب برانگیز باشد: جوانان حزب الله و حامیان مقاومت تحت تأثیر همه کارزارهای رسانه ای هر چقدر هم قوی باشند، آنها را به سخره می گیرند و با منطق و سخن حق به آنها پاسخ می دهند.

از تاثیر سرود"سلام فرمانده" بر پیروزی مقاومت تا شکست آمریکا و سعودی در انتخابات

حامیان مقاومت سخنان امام خمینی و امام خامنه ای را حفظ می کنند

مخاطبان مقاومت هیچ وقت از توضیح و پاسخگویی از طریق سایت های ارتباطی کوتاهی نکرده و تاثیرگذار بوده و تحت تاثیر قرار نگرفتند. چون اعتقاد و ایمان بسیار قوی دارند. به مردم عزیز ایران هم یادآوری می کنم که مخاطبان مقاومت در لبنان بسیار متاثر از سخنان و رهنمودهای علمای ایرانی مانند حجت الاسلام پناهیان، آیت الله بهجت هستند و سخنان امام خمینی(ره) و امام خامنه ای را حفظ می کنند همانطور که احادیث ائمه (علیهم السلام ) را حفظ می کنند و به کاربرد آنها بسیار علاقه مند هستند.

تاثیر سرود سلام فرمانده بر پیروزی انتخابات لبنان

همچنین مردم حامی مقاومت لبنان بسیار زیاد تحت تأثیر سرودهای ایرانی هستند و آنها را دوست دارند، به عنوان مثال؛ اکنون تمام حامیان مقاومت در لبنان از پیر و جوان دارند (سلام فرمانده) را می خوانند و این سرود را حفظ کرده اند.آنها هر روز آن را روی گوشی خود می گذارند و گوش می کنند، بسیار دوستش دارند و معنی آن را می دانند و گریه می کنند و تحت تأثیر آن قرار می گیرند.

از تاثیر سرود"سلام فرمانده" بر پیروزی مقاومت تا شکست آمریکا و سعودی در انتخابات

من می خواهم به نکته خنده داری اشاره کنم که پس از پیروزی جبران باسیل نامزد مسیحی که آمریکا با او مخالف بود، و عربستان سعودی و نیروهایش با تمام قوا به دلیل مخالفت او با اسرائیل و به دلیل همراهی با سلاح مقاومت همچنان با او می جنگند، وقتی جبران باسیل در انتخابات پیروز شد، برخی از مخاطبان مقاومت در میان جوانان مسیحی (سلام فرمانده) را بر سر عکس جبران گذاشتند ، و برایش کیک درست کردند و روی آن نوشتند (سلام فرمانده) انگار به سمیر جعجع و آمریکا و اسرائیل و عربستان می گفتند: با تعصب خود بمیرید، حتی مسیحیان حامی مقاومت تحت تأثیر این شعار قرار گرفتند.

توده های مقاومت لبنان محبت و یقین و وفاداری شدید به رهبری امام خامنه ای دارند و جنگ رسانه ای دشمنان تأثیری بر آنها نمی گذارد و قبل از اینکه به فکر خوردن و آشامیدن باشند به مقاومت اهمیت می دهند.

این را هم ذکر کنم که سن قانونی رای دادن ۲۱ سال است نه ۱۸ سال مانند جمهوری اسلامی، البته یک جوان در ۱۸ سالگی در لبنان می تواند هر کار قانونی مانند گرفتن پاسپورت و سفر به تنهایی بدون اجازه کسی انجام دهد. البته امیدواریم سن رای دادن در لبنان به ۱۸ سالگی برسد و سید نصرالله در سخنرانی های انتخاباتی خود این موضوع را برای دولت آرزو کرد.

موفقیت حزب الله و جنبش امل در انتخابات پارلمانی با وجود تبلیغات گسترده مسموم

یکی از دلایلی که نشان می دهد مخاطبان مقاومت تحت تأثیر توئیت ها و رسانه های پولی آنها قرار نمی گیرند ، این است که حزب الله و جنبش امل (دوگانه شیعه) تمام کرسی های مجلس شیعه را به دست آوردند و حزب الله بیشترین آرا در پارلمان لبنان را به دست آورد. و این نیز وفاداری مردم وفادار را ثابت می کند که با وجود محاصره بزرگ اقتصادی متزلزل نشدند و رسانه های متخاصم تبلیغ می کردند که حزب الله و متحدانش محبوبیت خود را به دلیل اوضاع اقتصادی به هم ریخته از دست دادند. رسانه‌های متخاصم با تبلیغات و انتشار اطلاعات به صورت یکجانبه علیه مقاومت و با هدف تأثیرگذاری اقدام کردند، اما تنها چیزی که به دست آوردند شکست بود.

حوزه: با پیروزی حزب الله در انتخابات پارلمانی، آینده سیاسی لبنان را چگونه ارزیابی می کنید؟

لبنان کشور کوچکی با ۱۰۴۵۲ کیلومتر مربع مساحت است، اما در سطح منطقه ای و بین المللی بسیار تأثیرگذار است. انتخابات پارلمانی لبنان ۲۰۲۲گویی در تمام پایتخت های جهان اتفاق افتاد و اهمیت دادن به نتایج آن در عرصه داخلی و خارجی ومنطقه ای و بین المللی بالاتر از تصور بود .

لبنان در حال حاضر با روزهای سرنوشت ساز و چالش های بزرگ روبرو است، اکنون با یک مرحله مبهم روبرو هستیم. البته آمریکا و عربستان سعودی از نتایج آن شوکه شده اند.بزرگترین ضربه برای آنها در بخش پروژه مسیحی بود که بین مزدور آنها سمیر جعجع و متحد حزب الله رئیس جنبش آزاد میهنی "جبران باسیل" رقابت بود و باسیل پیروز شد و این موضوع نشان داد که تمام جنگی که آنها به راه انداختند و حمایت مالی علیه باسیل موفق نشدند و اینکه جایگاه نمایندگی باسیل در میان مسیحیان یک نیروی مرکزی اصلی است و باسیل در خاک لبنان جایگاه محکمی دارد.

آنها به زبانی بدخواهانه و نفرت آمیز صحبت می کنند تا زهر خود را در لبنان و منطقه پخش کنند. مواردی از جمله تغییر نام رئیس مجلس را شرط می کنند و صحبت از خلع سلاح مقاومت می کنند با اینکه پیروز نشدند اگر پیروز می شدند چه می کردند. در حالی که حزب الله و متحدانش همه خواهان اتحاد، تفاهم و همزیستی هستند تا کشور را از بحران های کنونی خارج کنند.

پس از اعلام نتایج انتخابات، نبیه بری رئیس پارلمان سخنرانی کرد (رئیس جنبش جبران باسیل و رئیس جنبش المرده، سلیمان فرنجیه سخنرانی کردند و آنها خواستار آرامش و اتحاد شدند). سید نصرالله سخنرانی کرد. وی گفت: (انتخابات تمام شده است و همه باید ابتکار عمل داشته باشند و کارهای مهمی وجود دارد و چالش های بزرگ و بسیار خطرناکی پیش رو است) . حتی سید حسن از همه حامیان مقاومت خواست که با موتور های خود و حرکت در خیابان ها جشن نگیرند و در مکانی ثابت باشند و احساسات مخالفان را تحریک نکنند و به آنها احترام بگذارند.

اکنون حزب الله در نتایج اول است، اما با کمال تواضع، عشق و آرامش خواستار گفت وگو می شود، زیرا وضعیت کشور و مردم برای آن مهم است و به کشور و امنیت آن علاقه مند هستند. اما سمیر جعجع که با جنایاتهای خود معروف است، و آخرین جنایتش جنایت " الطیونه " بود که نتیجه آن شهید شدن یک مادر با ۵ فرزند بود.

سمیر جعجع می خواست این کشور را به یک جنگ داخلی بکشد و در مقابل؛ مقاومت و مخاطبان و حامیان آن، همانگونه که لبنانی ها می دانند، صبور خواهند بود. اما تاکید می کنند که از مسائل عمده ای مانند مسئله سلاح های مقاومت و موضوع آزادی فلسطین عقب نشینی نخواهند کرد و آمریکا و مزدوران آن باید بدانند که پروژه آنها در لبنان شکست خورده است و برای همیشه شکست خواهد خورد.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محبوبه IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 0
    بسیار عالی.تشکر از سردبیر شبکه جهانی الکوثر
  • احمدrezaali55@yahoo.com IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    بسیار عالی بود متشکرم
  • Reza IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    بسیارعالی ،تشکراز سردبیر شبکه جهانی الکوثر
  • امین IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    خدارو شکر...این افتخاره که مردم علاقه مند به جبهه حق در سراسر دنیا و در کشورهای مختلف،باوجود دشمنی ها و تبلیغات فراوان علیه جبهه حق،سرود سلام فرمانده را که عرض ارادت محضر حضرت ولی عصر(عج) هست را به زبان فارسی میخوانند..و حتی نسخه های مختلف از این سرود را به زبان خودشان تولید میکنند..تصور کنید مثلا صهیونیستها و آل سعود و دشمنان عربی،عبری،غربی برای ایجاد چنین موجی،نیاز به چقدر زمان و چه امکانات و نیاز به چند میلیارد دلار هزینه دارند؟؟؟!