شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: علمای شیعه و سنی برای روایات زحمات فراوان کشیده‌اند، متاسفانه امروز به حدیث کمتر دقت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی امروز در نشست "جهاد تبیین" که در مصلای امام خمینی ( ره) ارومیه برگزار شد، با بیان این‌که امام صادق علیه السلام را به نقل حدیث زیاد می‌شناسند، اظهار داشت: همه حضرات معصومین و اصحاب آن‌ها به نقل حدیث و ضبط روایات اهتمام داشتند.

وی افزود: ابان بن تغلیب از امام صادق علیه السلام ۴۵ هزار حدیث نقل کرده است و علمای شیعه و سنی برای روایات زحمات فراوان کشیده‌اند، متاسفانه امروز به حدیث کمتر دقت می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت : تفسیری که امام صادق علیه السلام نوشته است، تفسیر مأثور می‌باشد، یعنی از پیامبر نقل شده است و در ایران سه کتاب به عنوان تفسیر امام صادق علیه السلام وجود دارد و اخیرا یک فردی هم در در هند نسخه ای را چاپ کرده است همه این چهار تا با هم متفاوت می‌باشد.

وی اضافه کرد: مجموعه رسائل ابوعبدالرحمن سُلمی، مصباح الشریعة که علامه مجلسی نیز همه آن را در بحارالأنوار نقل کرده است و امام خمینی رحمة الله علیه نیز در چهل حدیث از ایشان نقل حدیث کرده است وکتب متعدد روایی دیگر اعم اعم شیعه و سنی از امام صادق علیه السلام نقل حدیث کرده‌اند و لذا روایت یک چیز بسیار گرانبهایی است که در آن اخلاق، عرفان و ... وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی تصریح کرد: علمای بزرگ شیعه به حدیث و کتب روایی اهمیت و ارزش بسیاری قائل بودند و در جایی که کتب روایی وجود داشت پایشان را دراز نمی کردند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha