چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ثث

حوزه/ مسئله دولت سیزدهم، حفظ ارزش های الهی و خط قرمزهاست؛ در مسئله فرهنگ نیز باید خط قرمز حفظ ارزش های الهی، دینی و بومی مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید محمد هاشمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم که در این اداره‌کل در قم برگزار شد، گفت: لازم است از تلاش های صادقانه آقای حسینی کاشانی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد استان که برای ترویج فرهنگ و ارتباط با مراجع، علما و حوزه و مردم تلاش کردند، تقدیر نموده و در ادامه لازم می دانم از آقای عموزاده، مدیرکل جدید نیز که دارای تجارب خوب مدیریتی بوده و هست، تشکر نمایم.
معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این حکمی که به وسیله وزیر برای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شده، دارای ۱۲ بند است و از مدیرکل فرهنگ جدید می خواهیم این ۱۲ بند را به خوبی دنبال و اجرا کنند.
وی بیان داشت: همه می دانیم که حوزه علمیه قم، عقبه تئوریک نظام است و باید این عقبه در همه موارد، مورد توجه جدی قرار گیرد و یکی از مواردی که نیازمند این عقبه مهم می باشیم، عرصه فرهنگ است.
هاشمی با بیان این که شهر قم دارای جایگاه بین المللی است و اداره کل فرهنگ هم باید دارای جایگاه بین المللی و متصل به حوزه علمیه قم برای پیشبرد اهداف داشته باشد، بیان داشت: مسئله دولت سیزدهم، حفظ ارزش های الهی و خط قرمزهاست؛ در مسئله فرهنگ نیز باید خط قرمز حفظ ارزش های الهی، دینی و بومی مورد توجه جدی قرار گیرد.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری و اقدامات صورت گرفته در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: امسال این نمایشگاه در دو بخش حضوری و مجازی به مردم خدمت رسانی کرد و فروش بسیار بالای کتاب نشان از حضور چشم گیر و استقبال مردم است.
هاشمی گفت: در نمایشگاه کتاب، اقداماتی از جمله میدان دادن به ناشران کوچک برای اجرای امر عدالت، پالایش کتابها و حتی توجه به موضوع عفاف و حجاب صورت گرفته است.
معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در نمایشگاه اتفاقات دیگری با حضور مردم و کمک های مردمی چون سالم سازی فضای نمایشگاه کتاب صورت گرفته است، اما گاهی یک فریم عکس و صحبتی ناشایست جریان رسانه ای را مشغول خودش می کند و می دانیم گاهی همه تلاش ها با یک فریم عکس نادرست، نابود و جنگ مغلوبه می شود.
وی اظهار داشت: اما رسانه انقلابی و متعهد نیز باید قرائت جامعی به موضوعات جامعه داشته باشند که از جمله مسئله نشر فریم عکس و صحبت های ناشایست است.
هاشمی ادامه داد: توقع ما از رسانه دینی این است که مسئولین را در وزارت ارشاد یاری کرده و مواظب باشند و گرفتار هر نوع فیلم و سخنی نشوند و بلافاصله آنها را در جامعه منتشر نکنند؛ بلکه ابتدا تحلیل درستی از آن داشته و بعد اقدام به نشر آن کنند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به اهمیت راه اندازی دبیرخانه شعر آیینی برای مقابله با برنامه ضد دینی دشمن خاطرنشان ساخت: وزارتخانه هم نگاه جدی به این دبیرخانه دارد و این مسئله هم باید به طور خاص از سوی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان قم پیگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha