چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ نشست خبری تبیین برنامه های نمایندگی آستان قدس رضوی قم در دهه کرامت

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون خادم یاران رضوی به تشریح برنامه های فرهنگی دهه کرامت این نهاد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید محمدباقر تکیه ای امروز در جمع خبرنگاران استان قم، گفت: در آستانه دهه کرامت و در شهری که از جانب اهل بیت(ع) به حرم اهل بیت(ع) مسمی یافته، قرار داریم و از دیرباز مردم به این شهر توجه و اقبال دارند و در این دهه قطعا حجم عظیمی از زائران برای زیارت حرم به قم و مشهد عزیمت می کنند.

وی افزود: دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان قم در حوزه های عمومی و تخصصی و خادم یاران رضوی متشکل از ۳ هزار خادم یار و یاوران رضوی است که خدمات گسترده ای با نیت خدمت به محبان امام رضا(ع) انجام می دهد.

وی گفت: خدمت کریمانه و جهاد عالمانه به عنوان شعار دهه کرامت اعلام شده است و خادمیاران رضوی یک شعار و پیمان جمعی دارند و آن هم «همه خادم الرضا هستیم» می باشد.

حجت الاسلام تکیه ای اظهار کرد: اینکه چه بخش، تخصص و جایگاهی را بتوانیم هزینه کنیم، به سلیقه و توفیق ما بستگی دارد. در این ایام برنامه ها متناسب با آن زمان تقسیم بندی شده است.

وی گفت: مراسم استقبال از زائران حضرت معصومه(س) در روز چهارشنبه ۱۱ خردادماه همزمان با میلاد حضرت معصومه(ع) در راه آهن قم انجام می شود.

برنامه های دهه کرامت خادمیاران رضوی در قم تشریح شد

مسئول دبیرخانه کانون خادم یاران رضوی در قم افزود: از دیگر برنامه های دهه کرامت می توان به ویژه برنامه گلباران ضریح حضرت معصومه(س) و کاروان شادی از مسیر خیابان انقلاب پس از نماز مغرب و عشا به سمت حرم با حضور خادم یاران و عموم مردم، به همراه مراسم ویژه اشاره کرد.

حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به اهمیت حضور دختران در برنامه های شادی این ایام گفت: جشنواره جشن های کریمانه از جمله برنامه های این ایام است و موضوع این جشنواره، تقدیر از برترین فعالیت های مردمی در حوزه جشن های دهه است که شامل چهار محور محله آرایی و فضاسازی، برپایی ایستگاه صلواتی و موکب خدمت رسانی، برپایی مجالس جشن و سرور و قرائت و پخش صلوات خاصه و اجرای سرود در اماکن مختلف استان است و علاقه مندان می توانند مستندات خود را به آدرس @karimaneh_razavi در فضای مجازی ارسال کنند.

وی با ذکر این مطلب که طرح محله رضوی در این ایام انجام می شود تصریح کرد: در این طرح و در یکی از محلاتی که باید مشمول خدمت بیشتری قرار گیرند، انواع و اقسام خدمات مختلف در قالب غرفه های تخصصی در روز ۱۸ خردادماه در صحن امام زاده سیدعلی(ع) برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون خادم یاران رضوی در قم گفت: چهارمین برنامه، با عنوان جشن های «زیر سایه خورشید» برگزار می شود که خادمان با سابقه حرم رضوی در قم حضور می یابند. استقبال از این کاروان عصر روز ۱۷ خردادماه انجام شده و خادمان در ابتدای ورود در بیت النور قم که محل اقامت حضرت معصومه(س) است حضور می یابند؛ سپس این کاروان به جمکران و حرم حضرت معصومه(س) مشرف شده و با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدار می کنند. کاروان خادمان برنامه های مختلفی را در چهار روز در بخش ها و روستاهای تابعه قم برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام تکیه ای افزود: اجرای طرح «سلام بر امام(ع)» دیگر برنامه این ایام است که در این طرح در روزهای چهارشنبه هر هفته زیارت امین الله در مساجد استان قم قرائت می شود؛ ولی در این دهه قرار است که هشت شب از دهه کرامت در هشت مسجد منتخب، این برنامه به شکل ویژه انجام شود.

برنامه های دهه کرامت خادمیاران رضوی در قم تشریح شد

وی با اشاره به برنامه های ویژه دانش آموزان گفت: جشن ازدواج زوج های جوان با عنوان «زوج کرامت» با حضور ۱۰۸ زوج جوان با همکاری کمیته امداد و کانون های خادم یاری برگزار می شود. این مراسم جشن ازدواج در روز ۱۹ خردادماه و با حضور این زوج ها و خانواده های آنها و اهدای جهیزیه و اجرای یک عقد نمادین انجام می شود.عنوان این مراسم، عقد و عهد است و زوج ها قول می دهند که زندگی خود را بیمه حضرت کنند.

مسئول دبیرخانه کانون خادم یاران رضوی در قم بیان کرد: در ایام این برنامه تعدادی از ایتام کودک در قالب یک برنامه تربیتی و فرهنگی به اردوگاه ملاصدرا اعزام می شوند.

حجت الاسلام تکیه ای اظهار کرد: ۱۱ خردادماه ساعت ۱۸ برنامه شعر خوانی با عنوان «ارادت رضوی» در صحن صاحب الزمان(عج) برگزار می شود.

وی گفت: برنامه دیگر، حضور زائرانی است که به دلیل معلولیت های خاص نمی توانند به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شوند و در این طرح خادم یاران با تشریفات خاص این محبان اهل بیت(ع) را برای زیارت به حرم مطهر مشایعت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha