سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
المصطفی

حوزه/ شماری از ائمه جمعه و جماعات دانش‌آموخته المصطفی از هندوستان، در سفر به قم، با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شماری از ائمه جمعه و جماعات دانش‌آموخته المصطفی از هندوستان، در سفر به قم، با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار، ضمن خوش‌آمدگویی به دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: مایه افتخار و مباهات ماست که دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، در جای جای عالم مشغول خدمت و مشعل هدایت و چراغ روشنی برای جامعه خود هستند.


وی‌، با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری دوره دانش‌افزایی ویژه ائمه جمعه هندوستان، ابراز داشت: در آستانه ایام رحلت امام خمینی(قدس سره)، به روح مبارک این شخصیت مجاهد و بزرگ تاریخی درود می‌فرستیم که همه این برکات و دستاوردها، در سایه رهبری امام راحل و ایثار خون شهدا محقق گردید.


حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دانش‌آموختگان را عضو مهمی از خانواده بزرگ جامعةالمصطفی خواند و اظهار داشت: المصطفی مسیر رشد و تکامل را از آغاز انقلاب اسلامی تا امروز پیموده است و همواره مجموعه‌ای پویا و فعال شناخته می‌شود که همانند شجره‌ای طیبه، در داخل و خارج کشور به فعالیت علمی اشتغال دارد.


وی، با اشاره به تحصیل دانش‌پژوهانی از 135 ملیت مختلف در جامعةالمصطفی، یادآور شد: جامعةالمصطفی ضمن افتخار به نقش‌آفرینی در زمینه نشر معارف اهل‌بیت(علیهم السلام) در سراسر جهان، از این ویژگی کم‌نظیر بهره‌مند است که درهای خود را به روی پیروان دیگر مذاهب اسلامی گشوده است و بسیاری از مراکز جامعةالمصطفی پذیرای برادران اهل سنت هستند که براساس معارف مذاهب خود، با نگاهی تقریبی، به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند. تنوع ملیتی جامعةالمصطفی، در میان مراکز علمی دنیا کم‌نظیر به شمار می‌آید.


حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی جامعةالمصطفی را نماد عقلانیت، وحدت و تقریب مذاهب اسلامی خواند و تصریح کرد: احیای تمدن اسلامی و عزت مسلمانان، در گرو وحدت اسلامی است. در دهه‌های اخیر، همه مسلمانان از افراط گرایی و نزاع‌های مذهبی آسیب‌های فراوانی دیده‌ و افراد زیادی قربانی این درگیری‌ها شده‌اند. جامعةالمصطفی از ابتدا راهبرد خود را براساس وحدت و برادری اسلامی بنا نهاده است و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در همه جای عالم باید الگو و بیانگر این راهبرد اساسی باشند.
رئیس جامعةالمصطفی، در پایان، با اشاره به پیوند تاریخی دو ملت ایران و هندوستان، خاطرنشان کرد: ایران و هندوستان به صورت تاریخی در کنار یکدیگر بوده‌اند و ارتباطات فرهنگی عمیقی میان دو ملت برقرار است. امیدواریم این سفر بابرکتی برای شما باشد و ضمن آشنایی با ظرفیت‌های جدید حوزه علمیه، موجب توسعه و تقویت ارتباطات علمی و فرهنگی گردد.


گفتنی است در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام سیدجلال نقوی، مسئول ستاد ائمه جمعه هندوستان، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، یادآور شد: هم‌اکنون، 730 امام جمعه در بیست ایالت هندوستان حضور دارند که حدود نوددرصد آنان را دانش‌آموختگان المصطفی تشکیل می‌دهند.


وی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد ائمه جمعه هندوستان از زمان تأسیس تاکنون، خاطرنشان کرد: ستاد ائمه جمعه هندوستان با استفاده از ابزارهای روز و فضای مجازی، ارتباط خوبی با ائمه جمعه هندوستان برقرار نموده است.


مسئول ستاد ائمه جمعه هندوستان، با اشاره به برخی پژوهش‌های انجام‌شده در این ستاد، ابراز داشت: ستاد ائمه جمعه هندوستان تاکنون تعدادی کتاب شامل بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) یا احکام نماز جمعه را منتشر نموده است و برگزاری کارگاه‌های هم‌اندیشی و دوره‌های دانش‌افزایی، از دیگر برنامه‌های این ستاد به شمار می‌آید.


گفتنی است، در پایان این جلسه، شماری از ائمه جمعه هندوستان، ضمن تشکر از میزبانی جامعةالمصطفی، دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha