پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / نشست صمیمانه خادمان غدیر استان خوزستان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تاکید بر اینکه امروز باید اعتقادات شیعه را نشر و به جوانان و فرزندان خود این اعتقادات را آموزش دهیم، گفت: به جهت افزایش اثرگذاری در سطح جامعه، نیازمند پیوند هنر با اعتقادات و مبانی دینی هستیم تا شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر در این حوزه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان، دوشنبه شب در نشست هم‌اندیشی خادمان غدیر که با حضور دبیران و خادمان غدیر خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه در جملات گرانبهای حضرت امیرالمؤمنین(ع) مشکلات جسمی و روحی را می‌توان حل کرد، اظهار داشت: تحقق غدیر در زمان ظهور و وجود مقدس امام عصر(عج) صورت می‌پذیرد.

وی با طرح این پرسش که مقصود از «حبل الله المتین» چیست، افزود: مقصود از این عبارت، ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و اگر در محور این ولایت اجتماع کنید، قطعا اختلافی را شاهد نخواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: علمای بزرگی همچون علامه مجلسی و امینی در طول قرن‌های اخیر اقدامات بزرگی را در عرصه غدیر رقم زدند و لذا امروز لازم است که این مسیر با قدرت استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه باید زمینه و ساحت‌هایی برای هدایت بشریت در وجود انسان موجود باشد، گفت: به عبارت دیگر، تنها فاعلیت فاعل، کفایت نمی‌کند بلکه قابلیت نیز مهم است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه انسان با مشاهده شبهات در حوزه غدیر، گذشته از تعصبات کورکورانه، متوجه می‌شود که برخی حتی آثار ما را ندیده و مطالعه نکرده‌اند، بیان کرد: در دوره‌های گوناگون، علمای بزرگ کارهای بزرگی را انجام داده‌اند و لذا ضروری است تا از سرمایه موجود در استان و علمای بزرگ نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید اعتقادات شیعه را نشر و به جوانان و فرزندان خود این اعتقادات را آموزش دهیم، عنوان کرد: به جهت افزایش اثرگذاری در سطح جامعه، نیازمند پیوند هنر با اعتقادات و مبانی دینی هستیم تا شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر در این حوزه باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در عرصه‌های مختلف لازم است تا از ظرفیت‌ جوانان به نحو احسن استفاده کنیم، یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس این جوانان بودند که توانستند پیروز میدان باشند و امروز نیز در دیگر میدان‌ها جوانان می‌توانند موفق باشند، البته بیان این موضوع به معنای پیر زدایی نیست و ضروری است تا از تجربه‌های پیشکسوتان به نحو احسن استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha