یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
متولیان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران از مجهز شدن نشریات علمی حوزه‌های علمیه خواهران به سامانه یکپارچه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم فاطمه کبری متولیان در گفت و گویی اظهار داشت: امروزه یکی از لوازم استانداردسازی نشریات و ارائه مقالات علمی در عرصه داخلی و بین المللی، داشتن سامانه مختص نشریات است که دارای کاربری های چند سویه است و جایگزین روش های سنتی در اخذ مقاله تا ارزیابی ها، بازبینی مقاله توسط نویسنده تا تأیید در هیئت تحریریه، ویراستاری و صفحه‌آرایی تا مراحل ارسال برای چاپ و نیز از همه مهم تر نمایه سازی و ارائه آن در پایگاه های استنادی، شده است.

وی از مجهز شدن نشریات علمی حوزه‌های علمیه خواهران به سامانه یکپارچه خبر داد و افزود: یکی از شرایط کمیسیون نشریات علمی به منظور اخذ رتبه علمی، در اختیار داشتن این سامانه چندسویه می باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران با بیان این که معاونت پژوهش با بررسی و کارشناسی های تخصصی نسبت به سامانه های موجود در کشور و پایش مزایا و معایب هرکدام سرانجام سامانه سیناوب را بدین منظور انتخاب نمود، ادامه داد: با پیگیری های اداره نشریات علمی و مساعدت مرکز فناوری اطلاعات، سامانه مذکور به صورت نامحدود در تعداد استفاده برای نشریات تخصصی و پژوهشی، خریداری و مرکز داده (Data Center) آن در بستر سرویس دهنده (Server) اَمین که متعلق به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران است، راه اندازی شد.

خانم متولیان خاطرنشان کرد: در مرحله اول، این سامانه در اختیار نشریاتی که جهت اخذ رتبه علمی به کمیسیون نشریات معرفی شده اند قرار گرفته است و در هفته های آتی تعداد قابل توجهی از نشریات علمی و تخصصی نیز در بستر سیناوب قرار خواهند گرفت.

وی بیان داشت: بی شک با استفاده از این سامانه، علاوه بر تسهیل در فرآیند نشریه‌داری و اخذ مقالات، در آینده نزدیک شاهد نمایه‌سازی تعداد قابل توجهی از مقالات پژوهشی و تخصصی خواهران طلبه در پایگاه‌های استنادی داخلی و بین‌المللی خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha