پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طلاب جهادی در آبادان

حوزه/ حجت الاسلام وکیل پور سرکشی طلاب از خانواده متوفیان حادثه متروپل را از دیگر فعالیت های طلاب جهادگر دانست و گفت: وقتی وارد منزل این خانواده ها می شدیم به عنوان مثال پدران برخی متوفیان طلبه ها را در آغوش کشیده و از این سرکشی بسیار خرسند می شدند.

حجت الاسلام وکیل پور، مدیر مؤسسه خطابه امیربیان و از طلاب جهادگر در آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن غم انگیز خواندن حادثه آبادان در سطح ملی، به ارائه گزارشی از فعالیت های طلاب جهادگر پرداخت و گفت: مردم در لحظات اول و لحظاتی که هنوز پیکرها زیر آوار بود، بسیار تحت فشار بوده اند.

وی سرعت عمل نیروهای امدادی را قابل تحسین دانست و افزود: در کنار این عزیزان، تیم های امنیتی نیز فعال بودند تا فعالیت امدادگران دچار اختلال نشود.

حجت الاسلام وکیل پور خاطرنشان کرد: در کنار تمام این فعالیت ها، جمعی از طلاب و سایرین به امداد رسانه ای پرداختند؛ به این صورت که در مقابل ایجاد شبهات مختلف دست به تولید محتوا و روشنگری می زدند؛ چراکه برخی افراد معاند می خواستند حادثه متروپل را به سینما رکس آبادان گره بزنند.

از "امدادرسانی" تا "امداد رسانه‌ای" همراه با طلاب جهادی در آبادان

وی سرکشی طلاب از خانواده متوفیان حادثه متروپل را از دیگر فعالیت های طلاب جهادگر دانست و گفت: وقتی وارد منزل این خانواده ها می شدیم به عنوان مثال پدران برخی متوفیان طلبه ها را در آغوش کشیده، گریه می کردند و از این سرکشی بسیار خرسند می شدند.

این طلبه جهادگر تصریح کرد: علاوه بر این ها تأمین نیازهای اولیه خانواده های برخی متوفیان همچون امکانات لازم برای برگزاری مراسم ختم از طریق خیرین یکی دیگر از فعالیت های طلاب جهادگر در روزهای اخیر آبادان بوده است.

وی از راه اندازی پویشی با هدف تهیه و توزیع بسته های پذیرایی ویژه مجالس ختم خبر داد و افزود: این پویش از سوی طلاب راه اندازی شد تا به خانواده های قربانیان حادثه متروپل در تأمین هزینه های مجالس ختم کمک کننده باشد.

حجت الاسلام وکیل پور بیان داشت: گفت و گوی طلاب با مردم، خانواده های عزاداران و نیروهای امدادی و شرکت آن ها در مراسم های تشییع و ختم قربانیان حادثه متروپل جهت ابراز همدردی و پاسخ به سؤالات ذهنی آنان از دیگر فعالیت های جهادگران حوزوی بود.

وی گفت: برگزاری جلسات فکری و راهبردی با موضوع فضاسازی در محیط شهر آبادان جهت رسیدن از «آبادان تسلیت» به «آبادان، خدمت»، «آبادان، مقاومت» و «آبادان، مطالبه گری» و ایجاد روحیه امید هم یکی دیگر از محورهای فعالیت طلاب در این شهر بوده است.

این طلبه جهادگر در پایان با اشاره به تشکیل مراسم روضه های خانگی توسط طلاب در آبادان اظهار کرد: این کار بویژه توسط طلاب خواهر در منازل قربانیان حادثه متروپل انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha